کد خبر: ۴۴۲۵۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

چرا دچار درد سیاتیک می‌شوید؟

مردی 32 ساله هستم که مدتی است دچار کمردرد و درد در ساق پا شده‌ام. پزشک می‌گوید سیاتیک دارم و می‌توانم با فیزیوتراپی دردم را کاهش دهم؟ لطفاً مرا راهنمایی کنید که چرا این اتفاق افتاده است؟
آفتاب‌‌نیوز : عصب سیاتیک یکی از بلندترین و ضخیم‌ترین عصب‌های بدن است که از ناحیه انتهایی ستون مهره‌ها شروع شده و به سمت ساق پا ادامه می‌یابد. هنگامی که عصب سیاتیک تحت فشار قرار می‌گیرد شما احساس درد می‌کنید و با علائمی مانند درد در ناحیه پشت کمر تا انگشت پا و گزگز پا و... مواجه می‌شوید.
 
به گزارش روزنامه ایران، در حقیقت دیسک‌های بین مهره‌ای مانند واشر بین مهره‌های کمر عمل می‌کنند. اگر مهره‌ها تحت فشار قرار بگیرند دیسک‌ها از جای خود خارج می‌شوند اما از آنجایی که در بدن فضای خالی اضافه وجود ندارد، دیسک با خروج از محل خود فضای خروج عصب را تنگ می‌کند و آن را تحت فشار می‌گذارد، در این حالت است که احساس درد به بیمار دست می‌دهد. البته برای درد سیاتیک دلایل دیگری نیز شناخته شده است که به ندرت دیده می‌شود.
 
برای درمان دردهای سیاتیک از شیوه‌های درمانی متفاوتی استفاده می‌شود که درمان دارویی و فیزیوتراپی نمونه‌هایی از آنها هستند. فیزیوتراپ در ابتدا با بررسی رفتار و سبک زندگی فرد، به او آموزش می‌دهد که چگونه فعالیت‌هایی نظیر ایستادن، نشستن و... را انجام دهد تا فشار روی عصب سیاتیک کمتر شود. ناگفته نگذارم، تحقیقات نشان داده است که فشار وارده به مهره‌های کمر فردی که به پهلو می‌خوابد یک دهم فشار وارده به مهره‌های کمر فردی است که به صورت دمر می‌خوابد. در گام بعدی درمان، با استفاده از شیوه‌هایی نظیر تحریک الکتریکی و... برای کاهش درد و بهبودی اقدام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین