کد خبر: ۴۴۲۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵

اگر فشارخون بالا دارید در مصرف این غذاها زیاده روی نکنید

:منابع غذایی حاوی سدیم می توانند فشار خون رو بالا برده و داروهای کاهنده فشار خون رو بی اثر کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از آوای سلامت ،اگر به پرفشاری خون مبتلا هستيد و یا در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارید٬ تا جایی که می توانيد از مصرف ماده غذایی باید اجتناب کنید:

نان: در هر برش نان٬ ممکن است که تا ۲۳۰ ميلیگرم سدیم وجود داشته باشد که ۱۵ درصد از ۱۵۰۰ ميلی گرم مجاز روزانه سدیم رو شامل می شود و این موضوع برای افرادی که به پرفشاری خون مبتلا هستند٬ خبر خوبی نيست. حال در نظر بگيرید که روزانه چه مقدار برش نان مصرف میکنيد و با هر بار مصرف٬ چه ميزان سدیم رو وارد جریان خون خود می نمایيد.

پيتزا: هر تکه پیتزا حاوی 700 میلی گرم سیدم است. از خمير پيتزا گرفته تا پنير و پپرونی و حتی تزئينات روی پيتزا٬ همگی سرشار از سدیم هستند. سعی کنيد که از پيتزایی که پنير کمتر و سبزیجات بيشتری در تهيه آن به کار رفته است٬ استفاده کنيد. همچنين٬ پيتزا رو به صورت خانگی تهيه کنيد.

سوپ: هر فنجان سوپ٬ ممکن است که تا ۱۰۰۰ ميلی گرم٬ سدیم داشته باشد. تا جای امکان بهتر است که از سوپ خانگی به جای سوپ رستورانی٬ استفاده کنيم.

سس سالاد: یکی از مخفی ترین منابع سدیم است. بهتر است که به جای سس٬ از روغن زیتون و سرکه برای طعم دهی به سالاد استفاده کنيم. همچنين٬ می توانيم از خردل٬ سير و نيز سبزیجات معطر کمک بگيریم.

غذاهای رستورانی: افزایش نمک به غذاهای رستورانی برای افزایش طعم دهی به آنها بسیار رایج است. بنابراین باید تا حد امکان از غذای خانگی استفاده کرد و اگر هم مجبور به مصرف غذای رستورانی شدید٬ سعی کنيد که از ریختن سس بر روی سالاد و افزودن نمک به غذا٬ خودداری کنيد.

غلات صبحانه: برخی از انواع غلات صبحانه که بیشتر ما آنها را با نام کورن فلکس می شناسیم، حاوی سدیم هستند. اگر برچسب این محصولات را به دقت بخوانید، متوجه می شوید در هریک فنجان از بعضی از آنها حدود ۲۵۰ میلی گرم سدیم وجود دارد، بنابراین موقع خرید غلات صبحانه، حواستان را جمع کنید و انواع بدون سدیم آنها را از قفسه بردارید.


منبع:readersdigest


سلامت نیوز: اگر فشارخون بالا دارید در مصرف این غذاها زیاده روی نکنید
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین