کد خبر: ۴۴۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۲:۴۸

نگراني مراجع عظام از پذيرش فرستاده ويژه قذافي توسط ایران

آفتاب‌‌نیوز : خانم صدر با اعلام اين خبر، گفت: خانواده امام موسي صدر، معمولاً در طول سال، چندين ديدار با مراجع عظام تقليد دارند كه طي آنها، آخرين نتايج پيگيري‌‏هاي سياسي و قضايي مسأله ربودن امام صدر را به اطلاع مي‌‏رسانند و از راهنمايي‌‏ها و رهنمودهاي ايشان بهره‌‏مند مي‌‏شوند. 

وي با بيان اينكه اين بار، قضيه تفاوت‌‏هايي با ديدارهاي پيشين داشت، گفت: جريان دادگاه ايتاليا كه پس از 25 سال بر اساس فشارهاي اقتصادي و سياسي ليبي حكم پيشين خود را كمرنگ كرد و همچنين شرايط كنوني كه برخي مصلحت‌‏انديشي‌‏ها در ايران، اصول و ارزش‌‏هاي گذشته را قرباني مي‌‏كند و حضور "سعد مجبر" در ايران، موضوعاتي بود كه باعث تفاوت اين ديدار با ديدارهاي قبلي شد. 

خانم صدر با تأكيد بر اينكه پس از انقلاب، هيچ‌‏گاه يك مقام ليبيايي در اين سطح تا اين حد مورد استقبال مسؤولان ايراني قرار نگرفته بود، خاطرنشان كرد: ما اين‌‏گونه اقدامات را خلاف مصلحت ايران و عزت اقتدار مي‌‏دانيم.
وي ادامه داد: در سفر به شهر مقدس قم، با آيات عظام سيد عبدالكريم موسوي‌‏اردبيلي، محمد فاضل لنكراني، ناصر مكارم شيرازي، يوسف صانعي و ابراهيم جناتي و سيد جواد شهرستاني به‌‏عنوان پل مسائل شيعه با آيت‌‏الله‌‏العظمي سيستاني ديدار كرديم و نقطه‌‏نظرات خود را مطرح كرديم. 

وي با اشاره به تأكيد مراجع عظام تقليد بر ضرورت پيگيري مسأله ربودن امام موسي صدر گفت: آيات عظام، همگي نسبت كه به سفر "سعد مجبر" فرستاده ويژه ژنرال "معمر القذافي" به جمهوري اسلامي ايران، ابراز نگراني و نارضايتي كردند.
خانم صدر در توضيح اين مطلب اعلام كرد: آيت‌‏الله موسوي اردبيلي گفتند كه اگر ليبي مي‌‏توانست كاري كند براي خود مي‌‏كرد. آيت‌‏الله صانعي نيز به عدم پذيرش مجبر از سوي حضرت امام خميني(سلام‌‏الله‌‏عليه) اشاره كردند. آيت الله فاضل لنكراني احساس همدردي و تعجب كردند كه در چنين سطحي از يك مقام دست چندم ليبيايي استقبال شده و قرار شد كه تذكرات لازم را بدهند. آيت‌‏الله مكارم شيرازي گفتند كه شكايتي بنوسيد و ما در گزارشي به ايشان، شرايط كنوني را شرح داديم و قرار شد ايشان موضوع را با رئيس‌‏جمهوري در ميان بگذارند.  همچنين آيت‌‏الله مكارم‌‏شيرازي تصريح كردند كه موضوع را با مقام معظم رهبري مطرح مي‌‏كنند زيرا علاقه همه مراجع به امام موسي صدر، هيچ ترديدي در پيگيري قضيه ربودن ايشان باقي نمي‌‏گذارد. ايشان همچنين افزودند كه عدم حضور ايشان خسارت‌‏هاي فراواني را به انقلاب زد و حضور امام صدر مي‌‏توانست تحولات منطقه را به‌‏سويي ديگر سوق دهد و اين از خساراتي است كه دولت رباينده به ايران زده است.
خانم صدر همچنين با بيان اينكه قرار شد آقاي سيد جواد شهرستاني نيز موضوع را با آيت‌‏الله سيستاني در ميان بگذارند، افزود: ايشان اعلام كردند كه سفير ليبي در عراق، بارها از آيت‌‏الله سيستاني درخواست ملاقات كرده اما ايشان حاضر به پذيرش وي نشده‌‏اند.
همچنين آيت‌‏الله ابراهيم جناتي نيز در اين باره گفتند كه امام، شخصيت بي‌‏نظيري است و جاي ايشان بسيار خالي است و براي آزادي هرچه سريع‌‏تر ايشان دعا كردند. حوزه علميه قم، تأكيد و اراده قوي‌‏تري نسبت به دولت براي پيگيري قضيه امام صدر دارد. 
امام موسي صدر، رهبر ايراني شيعيان لبنان، روز نهم شهريور ماه سال 1357 در جريان ديداري از ليبي، به دست مزدوران ژنرال "معمر القذافي" ربوده شدند و بنا بر نتايج تحقيقات قضايي لبنان و ايتاليا و نيز گزارش‌‏هاي دريافتي از پليس بين‌‏الملل و نيز زندانيان آزاد شده از بند حكومت ليبي، همچنان زنده‌‏اند و در يكي از زندان‌‏هاي اين حكومت به سر مي‌‏برند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین