آفتابنیوز : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ براساس آمار منتشر شده از سوی مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما، میزان بیننده اولین مناظره زنده در سطح ملی بیش از 60 درصد بوده است.
گفتنی است همچنین نظرسنجی های این مرکز که در تاریخ 10 اردیبهشتماه در تهران و 32 مرکز استان انجام شده، گویای این واقعیت است که در فاصله قبل و پس از برگزاری اولین دور مناظرات انتخابات ریاست جمهوری (6 تا 10 اردیبهشت) میزان مراجعه مردم به شبکههای رادیویی و تلویزیونی برای کسب اطلاع از اخبار و رویدادهای مربوط به انتخابات از 67.2 درصد به 74.8 درصد رسیده، که این حجم استقبال و مراجعه در دو سال گذشته بیسابقه بوده است.
گفتنی است در همین فاصله زمانی، میزان اقبال عموم به شبکههای اجتماعی با کاهش همراه بوده و از 23.4 به 21.1 درصد رسیده است.