کد خبر: ۴۴۳۱۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

ابراهیم یزدی: به روحانی رأی می‌دهیم

وزیر خارجه دولت موقت، با صدور بیانیه‌ای، حمایت قاطع خود و هم‌فکرانش را از حسن روحانی در انتخابات پیشِ‌روی ریاست‌جمهوری اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در این بیانیه آمده است: «انتخابات خرداد ۱۳۹۲ با پیروزی کاندیدای اصلاح‌طلبان اثراتی سازنده در مناسبات سیاسی و اجتماعی کشورمان در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی در پی داشت. ازاین‌رو باوجود آنکه دکتر حسن روحانی در تحقق تمامی وعده‌های خود فرصت توفیق پیدا نکرد و هنوز هم شرایط بحرانی از جامعه ما رخت بر نبسته و با وجود نقدهای منصفانه و اساسی‌اي که می‌توان به عملکرد دولت یازدهم داشت، رأی به روحانی را انتخاب میان «بد» و «بدتر» نمی‌دانیم؛ بلکه ترجیح گزینه «خوب» بر «بد» ارزیابی کرده بار دیگر در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ به سود دکتر حسن روحانی حضور خواهیم یافت... دولت تدبیر و امید در شرایطی بر سر کار آمد که بحران اقتصادی بی‌سابقه و کمرشکن در نتیجه اعمال سیاست‌گذاری‌های غیرکارشناسانه و غیرمدبرانه از یک‌سو و گسترش روزافزون تحریم‌ها از سوی دیگر، زندگی ملت ایران را به شدت تحت تأثیر قرار داده بود... . 

در ادامه این بیانیه آمده است: در چنین شرایطی بود که دولت دکتر روحانی توانست با متقاعدکردن ارکان نظام و با دستیابی به اجماعی کلی در حوزه نهادهای تصمیم‌ساز کلان کشور و با بهره‌گیری از راهبرد سیاست خارجی و برخورداری از عقلانیت سیاسی و به‌کارگیری نیروهای کارشناسی و زبده به توافق «برجام» دست یابد... عدم پاسخ‌گویی مسئولانه و فساد فزاینده دولت مدعی پاکدستی و مهرورزی، تنها به هدر‌دادن و چپاول سرمایه‌های ملی و منابع کلان مالی محدود نبود و در حوزه درمان و دارو شرایط ناگواری را ایجاد کرده بود که هنوز هم یادآوری آن رنج‌آور است... بنا به اقرار وزیر بهداشت مستعفی - خانم دکتر مرضیه وحید دستجردی - رئیس دولت‌های نهم و دهم با اختصاص ارز مصوب داروهای اساسی به خرید و واردات خودروهای لوکس، زندگی و سلامت مردم و به‌ویژه تهیدستان را به مخاطره جدی افکنده بود. دولت یازدهم در کمترین فرصت توانست با تصویب و اجرای طرح نظام جامع بیمه سلامت به مهار نسبی این بحران بپردازد... رونق هرچند کم‌رمق اقتصادی و صنعتی، کاهش چشمگیر نرخ تورم، افزایش نرخ رشد اقتصادی، تکمیل و مهار پیامدهای طرح‌های غیرکارشناسانه و مسرفانه اقتصادی مانند اشتغال‌های زودبازده و مسکن مهر و بسیاری موارد دیگر، همه و همه نتیجه آن بود که دولت «بی‌ترمز» به اجبار و در اثر ایستادگی، درایت و در نتیجه آرای معنادار و قاطع مردم، جای خود را به دولت «تدبیر و امید» داد... البته دکتر روحانی هنوز هم نتوانسته است در کمیت و کیفیت برخی معضلات... و نیز در تغییر کامل فضا... در حوزه سیاست و فرهنگ موفق شود. ... تردیدی نیست که دولت می‌توانست و می‌تواند عملکردی بهتر از این داشته باشد و رئیس‌جمهور به‌عنوان مجری قانون اساسی باید بر اصلاح ساختار و... اثرگذاری بیشتری داشته باشد. اما نمی‌توان و نباید از نظر دور داشت که دکتر روحانی با وجود محدودیت‌ها و... در تدوین اولویت‌ها و ترسیم جهت‌گیری سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دولت خود، در حد مقدورات و ممکنات و به طور نسبی راه را به صواب و متناسب با ضرورت‌ها برگزیده است... رأی به روحانی، رأی «آری» به گفتمان اصلاح‌طلبی و کنش گام‌به‌گام و مسالمت‌آمیز و رأی مثبت به تغییر، صلح، آزادی و حاکمیت قانون است. همچنین رأی به روحانی رأی «نه» به ماجراجویی، قانون‌گریزی و... از ملت شریف و مقاوم ایران دعوت می‌کنیم تا در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور و مشارکت فراگیر و توأم با آرامش و شکیبایی، زمینه تداوم سیاست‌های مصلحانه و بروز تحولات بهبودگرایانه و مترقی و دموکراتیک را فراهم سازند». 

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
0
0
منتظر حمایت ادیب برومند هم هستیم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین