کد خبر: ۴۴۳۲۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵

آیت‌الله مصباح‌یزدی‌: دنبال اصلح باشیم

مدیر موسسه امام خمینی (ره) گفت: توجه به بایستگی‌ها در امر انتخابات کافی نیست و باید سراغ شایستگی‌ها یا به عبارت بهتر فرد اصلح باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در همایش «معیارهای گزینش دولتمردان اسلامی ازنظر اهل‌بیت(ع)» که در سالن همایش‌های موسسه برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های دولت اسلامی اظهار داشت: ساده زیستی باید به‌عنوان یک اصل در نزد حاکمان دینی نهادینه شود.

وی با اشاره فراهم شدن شرایط باز سیاسی و علمی در کشور افزود: انقلابی که حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذاشت ثمرات فراوانی داشته است که امروز شاهد این موفقیت‌ها هستیم.

مدیر موسسه امام خمینی(ره) بابیان اینکه با گذشت قریب به چهار دهه هنوز  در جامعه شاهد نارسایی‌ها در کشور هستیم، گفت:  انتخاب کارگزاران در نظام اسلامی بر اساس شایستگی‌ها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اکثر حکومت‌ها در طول تاریخ حکومت‌های غیرمعقول و تحمیلی بودند و توده مردم در انتخاب حکومت‌ها تأثیر  نداشتند و این وضعیت تقریباً در اکثر کشورها به همین منوال بوده است.

آیت‌الله مصباح یزدی بابیان اینکه حکومتی که بخواهد نیازهای جامعه را تأمین کند باید اقدامات عقلانی انجام دهد، تصریح کرد: فلسفه تشکیل حکومت هم از همین مسئله نشات می‌گیرد و این‌زمانی تحقق پیدا می‌کند که هماهنگی و انسجام در دولت وجود داشته باشد و هر کس صرفاً به فکر منافع خودش نباشد.

وی بابیان اهمیت ضرورت وجود  کارگزاران در امر حکومت و اداره جامعه تصریح کرد: برای اینکه منافع و نیازهای همه مردم رفع شود لزوم تقسیم‌کار در جامعه امری ضروری است.

مدیر موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به وظایف حکومت‌ها خاطرنشان کرد: تأمین امنیت جامعه و حفظ حریم افراد را دو وظیفه اساسی هر حکومتی قلمداد کرد.

وی با اشاره به خصوصیات لازم یک کارگزار  و مسئول در حکومت تأکید کرد: علم، آگاهی و شناخت باید جز ویژگی‌های لاینفک یک کارگزار باشد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی ادامه داد: توجه به منافع عمومی و گذر از منافع شخصی  یکی دیگر از ویژگی‌های مهم کارگزار در جامعه  است که باید کارگزار واجد آن باشد.

وی تعهد و صلاحیت اخلاقی را از دیگر خصوصیات لازم کارگزاران دانست و اظهار داشت: حسن تدبیر از مهم‌ترین ویژگی‌های کارگزاران است که می‌تواند با داشتن آن جامعه را به‌سوی تعالی پیش ببرد.

مدیر موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به بایستگی‌های لازم برای کسب مسئولیت در یک حکومت، تأکید کرد: باید سراغ شایستگی‌ها رفت و به‌عبارت‌دیگر دنبال اصلح باشیم و به بایستگی‌ها اکتفا نکنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
0
0
اصلح نداریم همه خوب هستند مردم به عملکرد وعقل وتدبیر رای.میدهند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین