کد خبر: ۴۴۴۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

سانسور مستند روحانی به روایت بلومبرگ

سکانس آغازین فیلم حذف شده است که در آن حامیان روحانی او را در یک همایش دانشجویی تشویق می کنند. گفته شده که اشاره به موسوی و همچنین خاتمی رییس دولت اصلاحات و مهدی کروبی رییس اسبق مجلس علت اصلی سانسور در صدا و سیما بوده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- شبکه تلویزیونی «بلومبرگ» با انتشار گزارشی اشاره کرد که صداوسیمای ایران بخشی از اولین فیلم تبلیغاتی انتخاباتی حسن روحانی رییس جمهوری ایران را حذف کرده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ بلومبرگ می‌نویسد: ظاهرا علت این سانسور اشاره به حصر خانگی میرحسن موسوی، نخست‌وزیر سابق ایران است. این فیلم ۲۴ دقیقه‌ای در ساعت ۶:۳۰ عصر ایران به وقت محلی نمایش داده شد. با این حال، سکانس آغازین فیلم حذف شده است که در آن حامیان روحانی او را در یک همایش دانشجویی تشویق می کنند. گفته شده که اشاره به موسوی و همچنین خاتمی رییس دولت اصلاحات و مهدی کروبی رییس اسبق مجلس علت اصلی سانسور در صدا و سیما بوده‌اند.

کانال رسمی انتخاباتی روحانی در سطح گسترده‌ای بخش سانسور شده را از طریق تلگرام برای مخاطبان ارسال کرده است. در کلیپ نخست جمعیت طرفداران شعار روحانی زنده‌باد موسوی، پایبنده باد را سر می‌دهند. 

بلومبرگ در پایان می نویسد: «ایرانیان 19 مه/29 اردیبهشت، پای صندوق‌های رای می‌روند. مخالفان روحانی تلاش کرده‌اند تا آرای طبقه کارگر را جذب کنند و رای‌دهندگان روستایی فقیر را با وعده‌های اقتصادی پای صندوق رای بکشانند. آنان می‌گویند که برجام منافع ملموس اقتصادی برای مردم عادی نداشته است. در فیلم انتخاباتی روحانی بر دستاوردهای توافق هسته‌ای  تمرکز شده است؛ از جمله ظهور مجدد ایران در صحنه بین‌المللی، بهبود وضعیت محیط زیست در تالاب‌ها و دریاچه‌ها و خشکسالی و اهمیت زنان در جامعه». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین