کد خبر: ۴۴۴۲۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳

در فروردین ۹۶ تهران و ایران چقدر لرزیدند؟

براساس گزارش هاي دريافتي از شبكه هاي لرزه نگاري مركز لرزه نگاري كشور، فروردین ماه سال 96 در مجموع 513 زمين لرزه با بزرگاي بين دو و نیم تا پنج ريشتر ثبت شده كه بزرگترين زلزله با قدرت6 ریشتر در عمق 6 کیلومتری زمین، در فاصله 30 کیلومتری سفید سنگ استان خراسان رضوی رخ داد.
آفتاب‌‌نیوز : شهرنوشت: به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، بر اساس گزارش مركز پايش و پردازش اطلاعات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از اين تعداد،  293 زمين لرزه  با بزرگاي بين دو و نیم تا سه ريشتر(57 درصد ) 195 زلزله با بزرگاي بين سه تا چهار ريشتر(38 درصد) و  25 زمين لرزه با بزرگاي چهار ريشتر( پنج درصد)، فروردین ماه گذشته در كشور رخ داده است.

بر اساس همين گزارش، در مدت زمان یاد شده، تعداد 6 زمين‌لرزه با بزرگي بيش از دو و نیم ريشتر (در مقياس امواج دروني زمين) در محدوده استان تهران و مناطق همجوار؛ از فيروزكوه در شرق تا اشتهارد در غرب و از طالقان در شمال تا جوادآباد در جنوب استان روي داده است.

 علاوه برآن ، دراستان تهران 12 زمین لرزه خفیف (زیر 5/2  درجه ریشتر )  اتفاق افتاده که سه مورد از آنان در  بومهن بوده است

همچنين بنا به گزارش وقايع لرزه‌اي ، در فروردین ماه در محدوده مناطق 22گانه تهران بزرگ ، وقايع لرزه‌اي با بزرگي  دو و نیم ريشتر به بالا رخ نداده است.

شبكه‌هاي لرزه‌نگاري مرکز لرزه‌نگاری کشوری طی ماه گذشته ، تعداد 2043 زمین‌لرزه با بزرگي بيش از یک ریشتر را كه در ايران و نواحي مرزي روي داده ، ثبت و تعيين محل كرده‌اند.

گفتنی است سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران از 10 دستگاه شتابنگار نصب شده در گستره مناطق 22گانه برخوردار است كه به صورت 24 ساعته وضعيت زمين‌لرزه‌هاي منطقه را ثبت و به اتاق مديريت بحران تهران گزارش مي‌دهد و به زودي تعداد اين شتاب‌نگار‌ها به 14 دستگاه افزايش مي‌يابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین