کد خبر: ۴۴۴۵۲۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
سایت کارورزی مصوبه سال گذشته شورای عالی اشتغال است

به بابک زنجانی با آن همه فساد می‌گفتند "ب.ز" اما نام وزیر آموزش و پرورش پیش از اثبات، تیتر شد/آستان قدس باید مالیات بدهد

سخنگوی دولت به شائبه‌ها در مورد سایت کارورزی پاسخ داد و آن را مصوبه سال گذشته شورای عالی اشتغال اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت در این نشست خبری که صبح امروز (سه‌شنبه) در محل ساختمان کوثر ریاست‌جمهوری برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره سایت کارورزی و شائبه انتخاباتی داشتن فعالیت این سایت گفت: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب شد که طبق مصوبه شورای عالی اشتغال در ۵ بهمن ۹۵، اجازه داده شود هر تعدادی از نیروی انسانی ما اگر در واحدی کارورزی کنند دولت حقوق کارورزی آنها را پرداخت کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی تاکید کرد:این مصوبه سال گذشته شورای عالی اشتغال است و اگر کسی الان این را می‌گوید دارد از مصوبه شورا کپی‌برداری می‌کند.مصوبه دیگر این بود که اگر کارفرمایی هر جوان بیکار را مشغول به کار کند دولت حق بیمه را خودش خواهد پرداخت.

سخنگوی دولت یادآورشد: در راستای چگونگی اجرای قانون برنامه ششم برای افزایش فرصت‌های شغلی باید سالانه ۹۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم که نیاز به770  هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد.

سخنگوی دولت درواکنش به  فعال شدن سخنگوی یکی از قوا علیه دولت، گفت: این نیز بگذرد، اول خودم و بعد دیگران را دعوت به رعایت قانون، اخلاق و موازین شرعی می‌کنم. در این زمینه همه باید مراقبت کنیم.

نوبخت همچنین با یادآوری اینکه برنامه ششم توسعه معافیت آنهایی که از مالیات معاف بودند را لغو کرده است، تاکید کرد: طبق برنامه ششم توسعه  آستان قدس هم موظف به پرداخت مالیات است.

وی همچنین اعلام کرد‌: رئیس‌جمهور و جهانگیری همان ابتدا اموال خود را به قوه‌قضائیه اعلام کرده‌اند. پیشنهاد می‌کنم سایر کاندیداها هم پیش از مناظره این کار را انجام دهند و در روز مناظره اعلام کنند.

وی ادامه داد: درآمد ما تنها از نفت و مالیات است. برای افزایش مالیات باید چه کنیم. یا باید از آنهایی که مالیات می گیریم مالیات بیشتری بگیریم که این معقول نیست و یا ازآنها که فعالیت اقتصادی می کردند ومالیتان نمی داند مالیات بگیریم. یک عده قانونا از مالیات معاف هستند که مجلس تصویب و شورای نگهبان تایید کرد که آنهایی که معاف هستند هم مالیات پرداخت کنند و سهم هرکس از مالیات مشخص شود.

نوبخت در واکنش به صحبتهای قالیباف که گفته دولت یارانه حمل ونقل عمومی را پردخت نکرده است یادآور شد: برای شهر تهران وبرای قطار شهری 136 میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه 33 میلیارد تومان جمعی خرجی و هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت پرداخت شده است. 500 میلیارد تومان هم ضمانت کرده‌ایم. در کل 2500 میلیارد توامان به شهرداریهای سراسر کشور پرداخت شده است.

سخنگوی دولت درباره تهدیدات وزیر دفاع نسبت به صحبتهای مطرح شده از سوی مقامات سعودی علیه ایران تاکید کرد: همانطور که قبلا هم از سوی وزارت خارجه بیان شد شاهدیم اقدامات ناسنجیده و تنش آفرین از سوی دولت سعودی درحال انجام است و هر مورد موضع قاطع خودرا بیان کردیم. با توجه به نقش منفی و مخربی که عربستان در حمایت از داعش در عراق و الان در سوریه دارد و دستش به خون مسلمانان و کودکان یمنی آلوده است باید بگوییم  اگر قرآن تلاوت می کنند وبه آن اعتقاد دارند ما معتقدیم که خداوند قوم ظالم را هدایت نمیکند وبه عذاب می رساند. در صورتیکه صحبت‌های آنها به سمت عملیات برود اقدامی از سوی جمهوری اسلامی صورت خواهد گرفت که گوینده این صحبت ها و کسانی که اورا تحریک کرده اند از کار خود پشیمان خواهند شد.

وی درباره پس گرفتن سهم تشویقی کارمندان از سوی دیوان عدالت اداری یادآور شد: چنین چیزی در دولت مطرح نیست. ما حقوق کارمندان را متناسب با وضع جامعه نمی دانیم. چه برسد به اینکه بخواهیم سهم آنها را کم کنیم یا برگردانیم. این حرف جز برای ایجاد استرس نیست و مطمئن باشید دولت همچین کاری نمی‌کند؛ چراکه ما موظفیم نسبت به عدم برابری حقوق‌ها اقدام کنیم.

سخنگوی دولت درباره پرونده فرزند وزیرآموزش و پرورش و اقدامات و اظهارنظرهای سخنگوی قوه قضائیه در این زمینه تاکید کرد: موضع دولت به صورت شفاف بیان شده است. هرکس در هر جایگاهی می‌خواهد مرتکب خلاف قانون شود ما از برخورد با او استقبال می کنیم . هیچ کس در منطقه حفاظتی و اینکه پاسخگو نباشد قرار ندارد. درباره این مسئله فردی در مظان اتهام بود که در خانه کالای قاچاق دارد که بلافاصله هم تیتر شد. تعزیرات باید تشخیص بدهد که این قاچاق است یا خیر. بعد از بررسی مرجع قانونی گفته شد که قاچاق نیست و از مرزها وارد شده و گمرکی‌اش هم پرداخت شده است.

وی ادامه داد: اما این که گفته شده کارت بازرگانی برای این فرد نبوده باید بررسی شود. بهتر است  تا پیش از سوی مراجع قانونی حیثیت افراد را نبریم. تاچند وقت پیش درباره بابک زنجانی که آن میزان از فساد را انجام داده بود از لفظ "ب. ز" استفاده می کردند ولی در این مورد قبل از اینکه قانون نظرش بگوید، اینگونه صحبت می کنند.اینکه درهر جلسه‌ای چنین موضوعی مطرح شود فکر نمی کنم نه تنها از نظر قانونی، بلکه از نظر اخلاقی که ما در جمهوری اسلامی ایران داعیه آن را داریم درست نیست. امیدواریم این مسائل رعایت شود. هرچند احتمالا از 29 اردیبهشت به بعد شاهد چنین مسائلی نخواهیم بود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
9
10
ب ز از خودشان بود و هست اما وزیر آموزش و پرورش از جنس مردان پاک و معتدل است که هیچ سنخیتی با کاسبان تحریم و تندروهای از خدا بی خبر ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
اره حتما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
9
13
بسیار خوب
رای ما روحانی
روحانی زنده باد
موسوی پاینده باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
5
13
هر ثانیه تبلیغات در تلویزیون میلیونها تومان است منتهی در اخبار 3 دقیقه راجب به یک محموله مجاز فرزند اموزش و پرورش به ارزش 200 میلیون تومان خبر میدهند!!
مشکوک نیست داستان؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
8
11
بسیار خوب
رای ما روحانی
روحانی زنده باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
7
10
بسیار خوب
رای ما روحانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
0
1
طبق قانون استان از مالیات معاف است و شرکتهای استان باید مالیات بدهند که میدهند
مريم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
1
5
حاكم خود خوانده خراسان قبل از اتهام اسم وزير را ميبرند ولي بابك زنجاني بعد از حكم تجديد نظر تا صدور حكم فرجام خواهي ديوان كه قطعي شد اسمش را نياوردند اين عدالت قضايي است مردم خوب توجه كنيد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
1
6
نتنها استان قدس باید مالیات بده بلکه همه دستگاههایهم باید مالیات بدن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین