کد خبر: ۴۴۴۶۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳

بین نقد و تخریب فاصله است

استاندار خراسان رضوی گفت: در مسابقات تبلیغاتی، مسابقه برای تخریب نگذاریم و حدی برای این مطالب باید قائل شد و اخلاق را رعایت کرد؛ بین نقد و تخریب فاصله است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، علیرضا رشیدیان در جلسه امروز شورای اداری شهرستان که در سالن شهید عابد فرمانداری شهرستان نیشابور برگزار شد، عنوان کرد: سال گذشته به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل نام گذاری شد، یک سال گذشت و استان خراسان رضوی توانست در حوزه‌های مختلف توسعه‌ای موفقیت‌های بسیار خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: با کمکی که از دستگاه‌های اجرایی گرفته شد کتاب عملکرد دستگاه‌های اجرایی با کمک بخش خصوصی، همکاری تمام قوا و همه بخش‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی تهیه شد و در سفری که مقام معظم رهبری به استان داشتند در بیانات ایشان متوجه شدیم که گزارش به نوعی توسط ریاست جمهور ارائه شده که ایشان هم گفتند گزارش خوبی بود و ما از این ابراز رضایت ایشان بسیار خوشحالیم و امیدواریم که این رضایت باعث شود به آنچه که دست آوردیم خشنود نمانیم بلکه به سمت آنچه باید برسیم حرکت کنیم؛ باید به بخش‌های مانده کار توجه کرد.

رشیدیان در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله انتخابات پرداخت و اظهار کرد: در آستانه دو انتخابات مهم هستیم، مسلما در این رقابت‌های انتخاباتی برخی از دوستان رقبا و ستادها مطالبی را مطرح می‌کنند که متاسفانه صحیح نیست؛ ما توصیه می‌کنیم همگان و خودمان را به آن نکته‌ای که مقام معظم رهبری در شروع سال 95 فرمودند که دشمن در تبلیغات وسیع خودش تلاش می‌کند، نظام اسلامی را ناکارآمد و ناتوان از  حل مشکلات اقتصادی و معیشتی وانمود کند. 

رشیدیان با بیان این که مسلما ضعف‌هایی نیز وجود دارد، تصریح کرد: قطعا راهکارهایی برای بهتر انجام شدن کارهای توسعه‌ای نیز هست که همه ما در یک خرد و همکاری جمعی باید به آن برسیم. به نظر می‌رسد کاندیداهای محترم روی این مسائل تکیه کنند بسیار بهتر است تا این که به مطالب تخریبی بپردازند. مهم این است که ما و شما به اصل مشارکت حداکثری توجه داشته باشیم و همه مردم با هر سلیقه و گرایشی باید در 29 اردیبهشت ماه پای صندوق‌های کسب آرا حاضر شده و رای خود را به صندوق بیندازند.

رشیدیان گفت: هیچ جناح و گروهی حق ندارد که جایگاه ولایت و رهبری را خاص خود بداند و این ظلم به رهبری و مردم است؛ جایگاه ولایت فقیه برای همه سلایقی است که به نظام اسلامی، قانون اساسی و استقلال و تمامیت ارضی این کشور و همه شعائر و ارزش‌های انقلاب ایمان دارند.  
 
استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: در جو انتخاباتی نباید هیچ کار خدماتی، توسعه‌ای و اجرایی تعطیل شود؛ نه حق داریم و نه اجازه داریم که در آن تعلل کنیم و تمامی کارهای اجرایی باید با قدرت و قوت پیگیری شود.

رشیدیان گفت: به عنوان برگزار کننده انتخابات، بی‌طرفی کامل را در بحث برگزاری انتخابات داریم و تمامی کاندیداهایی که توسط شورای محترم نگهبان در حوزه ریاست جمهوری تایید شده‌اند محترم هستند و این مردم هستند که رئیس‌جمهور را در چارچوب مردم‌سالاری دینی با آرای خود انتخاب می‌کنند و با تایید ولی فقیه حکم انشا می‌شود و مقبولیت و مشروعیت می‌یابد؛ همچنان که دولت فعلی و دولت‌های قبل در زمان خودشان این سیر را طی کرده‌اند.

وی بیان کرد: هیچ کسی و هیچ نهاد و دستگاه و سازمان عمومی و دستگاه نظامی و انتظامی حق ندارد از امکانت دولتی و عمومی به له یا بر علیه کاندیدایی سو استفاده کند و یا از عنوان دولتی و یا اجرایی خود استفاده کند.

رشیدیان افزود: در مسابقات تبلیغاتی خودمان مسابقه برای تخریب نگذاریم و حدی برای این مطلب بگذاریم و اخلاق را رعایت کنیم، بین نقد و تخریب فاصله است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در سال 95 صادرات استان ما 67 درصد به اروپا نسبت به دوره قبل افزایش داشت که نشان می‌داد  که ظرفیت بسیار خوبی را برای مسئله صادرات داریم و باید بازارهای جدید برای صادرات پیدا کنیم.
 
وی ادامه داد: در حوزه صادرات هم بیش از 1370 میلیون دلار تراز مثبت صادرات بود که نسبت به قبل افزایش یافت و شهرستان نیشابور نیز با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف دارد و با گمرکی که در سال گذشته افتتاح شد بسیار در بحث صادرات موفق بود.

رشیدیان افزود: در حوزه کشاورزی موفقیت‌های بسیار خوبی اتفاق افتاد و در این سه ساله تراز منفی واردات محصولات کشاورزی را از حدود 8 میلیارد دلار به حدود 3 میلیارد دلار کاهش دادیم.

وی گفت: در حوزه اشتغال کارهای خوبی در استان انجام شد و سال گذشته رکورد بسیار خوبی را در حوزه ایجاد اشتغال داشتیم و بیش از صد هزار خالص اشتغال ایجاد شد. 

رشیدیان با بیان این که یکی از مسائلی که دنبال می‌کنیم توسعه گردشگری است، افزود: در حوزه طرح تکاپو و طرح‌های اشتغال‌زای کوچک هم سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در حوزه جهاد کشاورزی نیز بیش از 997 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته ولی همه این‌ها سرمایه‌گذاری‌های نیمه کاره است که در سال جاری به نتیجه می‌رسد و باید ما بتوانیم برای توسعه و ایجاد اشتغال فضای آرام و امنی ایجاد کنیم که بتوانیم سرمایه را جذب کنیم. خوشبختانه در سنوات اخیر جذب سرمایه گذاری خوبی در حوزه داخلی و خارجی داشتیم و فقط در سال 95 هشت برابر سال 94 جذب سرمایه خارجی صورت گرفته است و در این سه ساله دولت اخیر، ما در استان خراسان رضوی بیش از 804 میلیون دلار جذب سرمایه خارجی داشته‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین