کد خبر: ۴۴۴۶۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶

حافظی خبر داد: انتقال وجوه شهرداری به طور موقت به حساب های بانکی نامشخص

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت؛ برخی از وجوه شهرداری به طور موقت به حساب های بانکی نامشخص برخلاف مقررات انتقال یافته است، تخلفات گسترده ای در بخش مالی در شهرداری تهران رخ داده است و باید آقای قالیباف به این موارد پاسخ دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
رحمت اله حافظی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: اگر آقای قالیباف به دنبال اخذ رای مردم است باید ابتدا به ایرادات و ابهامات حسابرس پاسخ دهد، از جمله موارد و مصادیقی که موید عدم مقبولیت و شفافیت و انضباط مالی شهرداری تهران است می توان به خلا سیستم های جامع و مکفی در نظارت، ارزیابی و کنترل های داخلی قبل و حین و بعد از خرج و نیز فقدان نظام گزارش دهی مطلوب و مناسب و در خور و فقدان برنامه و روش های مناسب شناسائی و کنترل انواع درآمدهای عملیاتی و مخارج متناظر و محاسبه بهای تمام شده خدمات و پروژه ها (بخصوص پروژه های در جریان تکمیل) اشاره کرد.

حافظی گفت: وقتی بهای تمام شده پروژه ها محاسبه نمی شود عدم شفافیت را با خود همراه دارد، اگر تیمی قیمت تمام شده پروژه ها را محاسبه و اعلام کند مشخص می شود که این مبلغ با آنچه در قراردادها منعقد می شود، تفاوت فاحش دارد. قیمت تمام شده و کارشناسی بسیار کمتر از آن چیزی است که در قراردادهای شهرداری مبادله می شود.

وی گفت: دخل و تصرف غیرمجاز در وجوه سپرده که از پیمانکاران اخذ می‌شود و باید در نزد بانکها در حساب مخصوص مسدود شود یکی دیگر از تخلفات شهرداری است، قانون می‌گوید سپرده‌ای که پیمانکار نزد شهرداری به امانت می‌گذارد باید دست نخورده باقی بماند اما می‌بینیم که شهرداری حتی این پول‌ها را نیز جابه‌جا می‌کند و این در حالی است که ما شاهد ضعف و اشکال در نظام مدون و جمعداری اموال و دارایی‌ها نیز هستیم به گونه‌ای که اموال و دارایی‌های شرکت‌ها تحت یک سامانه مشترک نیست و حتی در برخی موارد ثبت نشده است.

وی گفت: وضعیت نابهنجار اسناد مالکیت املاک، اموال و دارایی‌ها و همچنین عدم یکپارچگی بانک اطلاعات املاک و عدم ساماندهی وضعیت املاک و عدم تهیه صورت جامع و طبقه‌بندی شده از صورت ریز اسناد مالکیت دارایی‌های اختصاصی و عمومی شهرداری یکی دیگر از مشکلات عمده شهرداری است، عدم ثبت و درج دفاتر املاک بالای 1000 متر نیز یکی دیگر از مشکلات شهرداری است به گونه‌ای که قانونگذار عنوان کرده وقتی املاک بالای 1000 متر تغییر کاربری می‌دهند، 70 درصد باید در مالکیت شهرداری قرار گیرد تا برای افزایش سرانه‌های آموزشی و خدماتی منظور گردد، اما می‌بینیم که شهرداری بدون اینکه سند 70 درصد را در اختیار بگیرد و بی‌توجه به برنامه و اسناد بالادستی زمین را بابت بدهی‌هایش به پیمانکاران منتقل می‌کند و به همین دلیل است که در مناطق یک تا 3 و 22 با ساخت و سازهای بی‌رویه‌ای مواجه هستیم.رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران عدم ثبت برخی دارایی‌ها مربوط به واحدهای تجاری و مسکونی و همچنین عدم ثبت تخفیف 50 درصد در بافت های فرسوده را یکی دیگر از اشکالات مندرج در گزارشات حسابرسی شهرداری اعلام کرد و گفت: در مواردی شهرداری بیش از 50 درصد در بافت فرسوده تخفیف داده اما ثبت نکرده است.

حافظی گفت: عدم تعیین تکلیف ماشین‌آلات سنگین که در حین ساخت پروژه به پیمانکاران تحویل شده، یکی دیگر از ایرادات است، عقد قرارداد با مبالغ مازاد بر 10 برابر نصاب معاملات بزرگ، با اشخاص حقوقی فاقد صورت‌های مالی حسابرسی شده ممنوع شده ولی این موضوع در برخی قراردادهای شهرداری رعایت نشده است.

وی عدم نظارت بر شرکت جهان و شرکت دیدار ایرانیان نیز یکی دیگر از ایرادات حسابرسی اعلام کرد و افزود: عدم ثبت یک فقره حساب سپرده با گردش بدهکار 392 میلیارد تومان و بستانکار 387 میلیارد تومان در یکی از دفاتر سازمان پارک‌ها از دیگر تخلفات شهرداری است، همچنین یک قطعه زمین 12 هزار و 600 متر مربعی از سوی شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد برخلاف موافقت نامه به بانک انصار واگذار شده و ثبت خلاف و غلط برخی اشخاص حقوقی در سرفصل حساب‌ها و اسناد پرداختنی غیرتجاری در طبقه‌بندی پرسنل نیز جای ابهام است.

وی گفت: برخی از وجوه شهرداری به طور موقت به حساب های بانکی نامشخص برخلاف مقررات انتقال یافته است، این موارد باید توسط قالیباف پاسخ داده شود. ایشان می خواهد با این شیوه کشور را اداره کند؟

این عضو شورای شهر تهران از پرداخت مبلغ یک میلیارد و 980 میلیون تومان بدون مجوز تحت عنوان هزینه‌های رفاهی به پرسنل و مدیران مترو در سال 92 خبر داد و گفت: تعدادی از ساختمان‌های مسکونی متعلق به شهرداری در اختیار افرادی خارج از مجموعه شهرداری است و یا این ساختمان‌ها در اختیار کارکنان و بازنشستگان است که بخشی از تخلفات شهرداری است. همچنین خرید و فروش برخی املاک و اراضی بدون رعایت تشریفات و مناقصه برگزار می شود.

چرا جلسات شورای شهر برگزار نشد؟

حافظی درباره تعطیلی سه جلسه از جلسات علنی روز های سه شنبه گفت هفته قبل چمران طی مکاتبه‌ای به اعضاء اعلام کرد بدلیل همزمانی افتتاح نمایشگاه کتاب، جلسه علنی شورا تعطیل است، گفت: جای سوال است که چندنفر از اعضای شورا در این افتتاحیه شرکت کردند؟ بنا به اطلاعات دریافتی تعداد معدودی شرکت کرده بودند که لزومی نداشت جلسه تعطیل شود.

وی گفت: تعطیلی جلسه هفته آتی به دلیل قرار گرفتن در هفته تبلیغات انتخابات شورا طبیعی است، اما جای سوال است که چرا جلسه امروز هم تعطیل شد افزود: به نظر می‌رسد جلسات علنی را تا انتخابات تعطیل کردند تا تعرضی به مدیریت فعلی شهر نشود و این خود رای بودن رییس شورای شهر جای تعجب دارد.

حافظی گفت: تعطیلی جلسات شورا بدون اخذ رای اعضاء تخلف رییس شورای شهر است. اجازه برگزاری نشست مطبوعاتی امروز در ساختمان شورای شهر را به دلیل شائبه تبلیغات به من ندادند؛ اما مسئله این است که بنده کاندیدا نشده ام که شائبه تبلیغات ایجاد شود.

با یک درختکاری طرح تحقیق و تفحص ملغی شد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره لغو طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران نیز گفت: بیش از یک سال بود این طرح را پیگیری می کردیم اما به دلیل لابی سطح بالا و یک روز درختکاری این موضوع منتفی شد، این اتفاق جای تاسف دارد، نهایتا مجلس باید برای صیانت و حفظ آبروی خود تحقیق و تحفص را کلید می زد و بعد از تحقیق دقیق اعلام نتیجه می کرد . این کار حداقل انتظار افکار عمومی از مجلس بود، اما مجلس مدیریت شد و براحتی از دستور خارج شد.

وی به طرح صیانت از باغات در تقابل با طرح برج باغ های شهر اشاره کرد و گفت: این طرح با وجود تلاش یک سال و نیم گذشته تا این لحظه به صحن شورا نیامده است. مصوبه قبلی شورا با موضوع برج باغ ها منجر به نابودی باغات شهر شده است. در بررسی این طرح برخی از دوستان معتقدند باید اجازه ساخت 9 طبقه در باغ صادر شود که کمیسیون سلامت شورا بشدت با این پیشنهاد مخالف است زیرا قانون اجازه ساخت در باغات را نمی دهد و نباید مماشات کرد. البته به برکت انتخابات شوراها اخیرا با کمیسیون معماری و شهرسازی متن مشترکی تهیه شده است و امیدواریم بعد از انتخابات در صحن نیز به تفاهم و جمع بندی مناسب برسیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به دستورالعمل ماده 7 آیین نامه صیانت و حفاظت از باغات، افزود : طبق قانون، شورا باید درباره باغ بودن ملک اظهار نظر کند که این تصمیم گیری از سوی شورا به شهرداری واگذار شده بود. با تلاش های صورت گرفته توسط کمیسیون سلامت این موضوع نیز اصلاح شد.

حافظی گفت: 6 ماه قبل طرح تهیه و انتشار متن مذاکرات صحن شورا با هدف شفافیت و پاسخگو بودن، توسط کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به شورا ارائه شد اما این طرح توسط رئیس شورا متوقف شده، بر اساس این طرح هیات رئیسه ملزم می شد متن مذاکرات صحن را تهیه، تنظیم، چاپ و منتشر کند همان کاری که در مجلس در حال انجام است اما در مجموعه شورای شهر تهران چنین فضایی حاکم نیست زیرا رئیس شورا با این طرح موافق نیست. آقای رئیس 12 سال است به این نحوه اداره کردن جلسات عادت کرده و این یعنی دیکتاتوری و نبود حاکمیت قانون، متاسفانه با وجود اینکه در روز اول قسم خورده اند صرفه و صلاح مردم را در نظر بگیرند اما برخی موارد و در عمل، صرفه وصلاح عده دیگری که همان 4 درصد است، ملاک تصمیم گیری قرار می گیرد. این حق مردم است بدانند که نمایندگانشان چگونه فکر می کنند و چه تصمیمی برای شهر گرفته اند. متاسفانه مصاحبه‌ای که برخی اعضا انجام می‌دهند با آن چیزی که در صحن علنی بیان می‌کنند متفاوت است و مصاحبه‌ها لفاظی سیاسی است.

حافظی گفت: در صحن شورا وقتی اکثریت اعضا مدیریت می‌شوند نباید انتظار خروجی مناسب داشت، گفت: بارها از مدیریت شورای شهر خواسته‌ام که نسبت به مستندسازی و مکتوب‌سازی تمامی اظهارنظرها و رای‌ها اقدام کند و حتی سالن مجاور صحن علنی را برای حضور مردم آماده کند تا مردم مستقیما از جریان امور مطلع شوند که نمایندگا نشان چه تصمیماتی می‌گیرند.

وی ادامه داد: در سال 93 کمیسیون سلامت طرحی با عنوان اعلام و بررسی اموال و دارایی اعضای شورای شهر، شهردار، معاونان ، مدیران کل ستادی، شهرداران نواحی و مناطق و روسای شرکت ها وسازمان های تابعه شهرداری ارائه کرد که این طرح خوشایند نبوده و در دستور قرار نگرفت.

این عضو شورای شهر تهران همچنین درباره چرایی حذف نماینده کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از کمیته نظارت بر عملیات فروش شرکت شهروند و نمایشگاه شهر افتاب ، گفت: رئیس شورا دلیل این را کار مصاحبه بنده با یکی از رسانه ها اعلام و گفت شما در این مصاحبه اعلام کردید فروش شهروند و شهر آفتاب خیانت به مردم شهر تهران است حال که ما خائن هستیم کاری که خودمان می خواهیم را انجام می دهیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر گفت: قانون وظیفه تائید صورتهای مالی را بر عهده شورای شهر گذاشته است، اصل و اساس این نظارت و تاثیر گذاری آن زمانی است که این رسیدگی حداکثر ظرف یکسال انجام شود و اگر سال 95 تمام شد نباید بیش از یکسال از آن بگذرد ولی الان سال 95 است و صورتهای مالی 91 هنوز به صحن شورا نیامده است. ما عملا نمی دانیم در شهرداری طی 5 سال گذشته از نظر مالی چه گذشته است و عامل همه این اتفاقات تعلل و تقصیر شوراست. شورا در همه این سالها در قالب یک جمله کلیشه ای موضوع پیگیری تخلفات اعلام شده در حسابرسیها را به خود شهرداری ارجاع می داد و آقای رئیس شورا همیشه این جمله را می آورد که "نسبت به رفع ایرادات وارده اقدام شود".

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که در مورد قیمت تمام شده پروژه ها و اعداد اعلام شده اتفاق جالبی رخ داده است. در مقایسه عملکرد شهرداری با مصوبات شورا انحراف زیادی نیست چون شهردار، بودجه مصوب را کنار گذاشته و هر کاری دلش خواست انجام می دهد و یک ماه مانده به پایان سال در قالب اصلاحیه بودجه این انحرافات را با مصوبه شورا رفع و رجوع می کند و همیشه هم همینطور بوده است و شورا هم مقصر اصلی است.

حافظی درباره انتقال این تخلفات به افکار عمومی و مراجع نظارتی و مربوطه اعلام کرد: همراهی کمی را در شورای شهر داشتیم و تعداد همراهان کمتر از انگشتان یک دست بود در پیگیری این موارد و تنها کاری که می توانستم انجام دهم این بود که این اطلاعات و اسناد را به مراجع نظارتی و سازمان بازرسی ارائه دهم و یا به افکار عمومی و رسانه ها منعکس کنم و اینها حداقل یا حداکثر کاری بود که می توانستم انجام دهم. همه این موارد را برای سازمان بازرسی کل کشور و بازرسی دفتر مقام معظم رهبری ارسال کردم و در تحقیق و تفحص از شهرداری هم یکسال بیشتر است که داریم کار می کنیم اما لابی بزرگ در سطح بالا با یک مراسم درختکاری همه چیز را کنار می زند. اگر مجلس حتی یک مجلس اصولگرا هم می بود برای صیانت و حفظ آبرو باید این تحقیق و تفحص را کلید می زد و بعد از مطالعه می گفت چیزی نبوده است. ولی می بینید که به راحتی مجلس هم مدیریت می شود .

وی درباره هزینه های فاقد سند در 12 سال گذشته نیز گفت: تجربه چیز خوبی است. آقایان از تجربه اتفاقی که برای احمدی نژاد و هزینه های فاقدش در شهرداری رخ داد درس گرفتند تا گرفتار این فضا نشوند. وقتی شهردار یک سوم بودجه سال 93 را می برد و در جای دیگری خرج می کند و بعد شورا از شهردار تشکر هم می کند ، تخلف از هر دو طرف است. آقایان تجربه کسب کردند که در روزهای آخر سال بیایند و از شورا مصوبه بگیرند و همه کارشان را وجهه قانونی بدهند. وقتی شورا می پذیرد و تشکر هم می کند دیگر چه می توان گفت؟ در این شرایط نهاد نظارتی چه چیزی می تواند بگوید؟ با این شرایط دیگر هزینه فاقد سندی نمی ماند.

حافظی در پاسخ به اینکه چرا در این چهار سال و سالهای قبل اعضای شورا گذاشتند شهردار اینگونه بتازد و چرا سوال از شهردار یا استیضاح موفق نبود، اظهار کرد: حاکمیت زر و زور و تزویر مانع محقق شدن این موارد شده و می شود. عده ای را با تزویر که اگر این کار را نکنید اصولگرایی یا شورا آسیب می بیند یا قالیباف نماد اصولگرای است و آسیب می بیند ، کنار زدند که البته مطلقا قبول ندارم قالیباف نماد اصولگرایی است و معتقدم اصولگرا نیست. عده ای دیگر را هم با زور همراه می کنند ، یعنی افرادی که قبلا از این سیستم استفاده کرده اند و تهدید می کنند که اگر همراه نشوی اطلاعاتت را بیرون می ریزیم و آنها هم سکوت می کنند و عده ای دیگر هم که مراوده و پیمانکاری و منافع دارند. کسانی که می مانند و صادقانه کار می کنند به اندازه انگشتان یک دست هم نمی شود. در موارد مهم و حساس که منافع مردم در میان بود بین 5 تا 7 نفر بیشتر نمی شدیم. در عین حال این را هم توجه کنید که برای انتخاب شهردار، نصف بعلاوه یک از اعضا لازم است اما برای استیضاح شهردار باید رای دو سوم اعضا باشد و این تناقض قانونی قابل توجه است.

هبه شهردار به معاونانش

وی ادامه داد: البته من باید در این نشست از آقای شهردار و معاونانش هم یک عذرخواهی کنم و آن هم برای اینکه گفتم شهردار در راستای محرومیت زدایی از مدیران خود تسهیلات بانکی 350 میلیون تومانی داده بود که اصلاح می کنم. این مبلغ کاملا هبه بوده و من اشتباه کردم. بر اساس مصوبه ای که با اختیارات شهردار بوده در این سالها هر کسی که معاون می شده 350 میلیون تومان کمک هزینه مسکن دریافت می کرده است و هبه می شده است. اینهاهمه مثل همان حقوق های نجومی است که مصوبه داشتند و نسبت به آن معترض شدند. حتی اگر مصوبه هم باشد باز هم معنی نمی دهد که یک معاون شهردار 350 میلیون تومان کمک مسکن بگیرد.

حافظی در پاسخ به اینکه چرا شما از سال دوم به بعد که متوجه این تفاوت ها شدید به آقای مسجد جامعی رای ندادید ، گفت: در سال سوم و چهارم رای سفید داشتم. سال اول با اعتماد قلبی که آقایان، اصولگرا و صالح هستند رای دادم و سال دوم با همان ابزار تزویر، فردی خارج از مجموعه شورا که روی جریان اصولگرایی نفوذ و اشراف دارد، تماس گرفت و گفت اگر رای ندهید اصولگرایی آسیب می بیند و حتی گفتند شما رای بده ما ظرف سه ماه هماهنگ می کنیم تا قالیباف را استیضاح و حذف کنید. من به این قولها احترام گذاشتم اما به قولش عمل نکردند و من دیگر اعتماد نکردم و رای ندادم، من برای دکتر مسجد جامعی احترام زیادی قائل هستم و دوستشان دارم اما معتقدم او می توانست تحول بیشتری ایجاد کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است مثل زمان کرباسچی شهردار به دادگاه برود، گفت: یک جریان سیاسی می تواند شهردار را پای میز دادگاه بکشاند، الان تخلفات قالیباف بسیار بیشتر از تخلفات کرباسچی است ولی کسی این کار را نمی کند.

حافظی در ادامه درباره ادامه حضور قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری گفت: برداشت من این است که قالیباف کناره گیری می کند. او وقتی در مناظره دوم در پاسخ به اولین سوال در مورد جایگاه آموزش عالی به جای جواب وارد فضای تخریبی در مورد دختر یک وزیر شد، نشان داد که اگر قرار بر رئیس جمهور شدن بود باید به این سوال کلیدی جواب معقول و منطقی می داد اما رفت سمت موضوعی بی ارزش و این نشان می دهد او برای ریاست جمهوری نیامده و هدفش تخریب است. البته بهتر است بماند تا ببینیم تعداد رای او چقدر است، برآورد این است که بیشتر از 3.5 تا 4 میلیون نمی آورد و اتفاقا پرسنل شهرداری به شدت معترض هستند و بعد از رفتن قالیباف از شهرداری عمق تخلفات روشن می شود، چرا که کارکنان تحت فشار مهار شده اند، او حذف شود، بدنه ناراضی اطلاعات آنها را بیرون می ریزد.

وی همچنین درباره آینده سیاسی قالیباف بعد از ریاست جمهوری و شهرداری افزود:نمی دانم ، مسئله خودشان است. احتمالا می روند خلبان ایرفرانس می شوند! یکبار هم رفت ولی ایشان را برگرداندند.

برآورد من حدود 40 هزار میلیارد بدهی شهرداری است

وی درباره رقم بدهی های شهرداری تهران اظهار کرد: پس از دفعات مکرر که طی دو سال از شهرداری مطالبه شد، شهرداری رقم این بدهی را حدود 24 هزار میلیارد تومان اعلام کرد که توسط کمیسیون بودجه هم تائید شد اما یک هفته بعد معاون شهردار به صورت غیر رسمی آن را رد کرد و گفت مناطق شهرداری برای اینکه پول بیشتری بگیرند رقم بدهی را بالاتر گفته اند و این رقم دقیق نیست. این اتفاق نیز موید عدم شفافیت و عدم کنترل و ضعف سیستم مالی شهرداری است. آقای تندگویان رقم 60 هزار میلیارد تومان را برای این بدهی اعلام کردند اما برآورد من حدود 40 هزار میلیارد است. اگر بدهی شهرداری را با مانده بدهی پروژه های در حال اجرا و مطالبات بانکها و پیمانکاران در نظر بگیریم حدود 40 هزار خواهد شد.

حافظی در پاسخ به اینکه در واگذاری املاک نجومی به مدیران شهرداری تا چه اندازه زوایای پنهان وجود دارد، افزود: در این مدت تا جایی که می توانستم اطلاعات را به افکار عنومی منعکس کردم. تخلف محرز است و آقایان فقط باید به تعاونی مسکن شهرداری تهران کمک می کردند اما به سایر تعاونی ها کمک شده است، نباید به اشخاص حقیقی و افراد دارای کمتر از 5 سال سابقه در شهرداری کمک می کردند اما تخلف کرده اند. در کارشناسی قیمت هم تا 50 درصد معمولا زیر قیمت واقعی قیمت گذاری می کردند و در عین حال آقای شهردار هم تا 50 درصد تخفیف می دادند. مواردی هم بوده که کمیته مربوطه حتی بیشتر از پنجاه درصد تخفیف داده اند. شهردار اظهار بی اطلاعی می کند و مدعی است که وظایف را تفویض کرده، که در پاسخ باید گفت که جناب شهردار، تفویض اختیار سلب مسئولیت نمی کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه چقدر حضور برخی از معاونان قالیباف در سمتهای جدید نظیر معاونت منابع انسانی و معاونت اجتماعی برای جمع و جورکردن امورات انتخاباتی و پشت پرده قالیباف بوده است، اعلام کرد: این اقدامات شطرنج انتخاباتی قالیباف است . جا به جایی معاونت خدمات شهری به معاونت اجتماعی در این مورد به اندازه کافی تعجب بر انگیز بود. فردی که هیچ تخصص و سبقه فرهنگی نداشت در جایگاه معاونت فرهنگی و اجتماعی قرار گرفت و ما فقط می دانیم که منابعی که به معاونت فرهنگی شهرداری تهران می رود، به هزینه قطعی منظور می شود و سند نمی خواهد. در سایر حوزه ها باید سند باشد ولی این حوزه سند نمی خواهد و پس از پرداخت، حساب و کتاب آن تمام است. این فرد که نزدیکترین فرد به قالیباف است و سبقه فرهنگی ندارد در این معاونت به چه منظوری قرار می گیرد؟

استفاده از منابع شهرداری برای تبلیغات انتخاباتی تخلف است

وی همچنین گفت: باخبر شدیم ۵۰ نفر از استان کردستان در هتل هویزه با هزینه یک سازمان تابع شهرداری برای فعالیت‌های انتخاباتی قالیباف دو هفته پیش اسکان داشتند. این در حالیست که استفاده از منابع شهرداری برای انجام تبلیغات انتخاباتی تخلف است و باید کمیته نظارت بر انتخابات به این موضوع رسیدگی کند.
خبرانلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین