کد خبر: ۴۴۵۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

آیت‌الله فاضل لنکرانی هم حمایت از رئیسی را تکذیب کرد/باید برای مظلومیت این نظام گریه کرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر حوزه بخواهد حفظ شود ما نباید در یک جریان خاصی یا جناح و گروه خاصی قرار بگیریم، گفت: من به سهم خودم استفاده کردن از یک طلبه یا از حوزه را برای هر کاندیدایی مشروع نمی‌دانم.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، در درس خارج فقه خود افزود: ما نباید حوزه را در مسیر گروه‌ها و جناح‌های سیاسی قرار دهیم، حوزه حوزه‌ امام زمان(عج) و این لباس، لباسِ سربازی امام زمان(ع) است، این لباس خادمی احدی نیست.

وی خطاب به طلاب ادامه داد: انتخابات، بسیار مهم است، برای تشویق مردم به حضور در انتخابات به شهرها بروید، منتها روش حوزه باید روش رهبری باشد، مردم را به حضور حداکثری دعوت کنید، آنها را تشویق کنید به اینکه تحقیق کنند و ملاکات را بررسی نمایند آنگاه بین خود و خدا هر کسی را انتخاب کردند معذورند.

وی تصریح کرد: حوزه را ذبح نکنید، عظمت حوزه باید مصون بماند، حوزه باید برای انقلاب، ولایت فقیه و دفاع از خون شهدا بماند، اینکه الآن یک گروه از روحانیان طرفدار این کاندیدا، گروه دیگر طرفدار آن کاندیدا شوند، هر دو اشتباه است.

آیت الله فاضل لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:این چه وضعی است که امروز شاهد آن هستیم؟ این به او تهمت بزند، او به این تهمت بزند، هر دو به نظام تهمت بزنند، دلسوزان نظام باید بنشینند و بر مظلومیت این نظام گریه کنند.

وی ادامه داد:اینکه یک طرف چنین بگویند چهل سال فساد و خورد و بُرد و اختلاس و دزدی بوده، و برای مردم و برای دین هیچ کاری نشد، آن طرف هم بگویند اینها گرفتند، بردند، زدند، چه کردند، در انظار دنیا نتیجه‌اش را چه کسی می‌برد؟ امروز رادیوهای خارجی چه می‌‌گویند!

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: اگر انسان ورع داشته باشد نمی‌آید مطلبی را که نمی‌داند بگوید. هیچ کدام از این برخوردها را نمی‌توانیم از منتظرین بدانیم.

وی ادامه داد:ما کاری به این آقایان نداریم و وضع طلبگی خودمان را دنبال می‌کنیم. اینها رقبایی هستند که در این مسئولیت باید رقابت کنند، دعا می‌کنیم کسی که برای حفظ دین و بعد برای حفظ انقلاب أصلح است ـ ‌ ولو امروز انقلاب ما با دین گره بسیار محکمی خورده، رأی بیاورد.

وی ادامه داد: من شخص خاصی را نمی‌گویم، اما این لباس نباید خرج افراد و جناح‌ها بشود. ما باید ملاک‌های تشخیص أصلح را برای مردم بگوییم و اینکه انقلاب و دیانت خود را حفظ کنید.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: اما اینکه الآن من بروم در یک شهری و بگویم فلان آقای محترم، أصلح است، آن‌گاه یک فردی که در مسائل اقتصادی وارد است دو تا سؤال از منِ طلبه کند و بپرسد این کاندیدای شما برای تورم چه برنامه‌ای دارد، مجبور شوم سرم را پائین بیندازم، آیا این زشت نیست؟! آیا این فرد حاضر می‌شود پای موعظه‌ من بنشیند تا مسائل دین و قیامت و احکام را برایش بیان کنم و گوش به حرفم بدهد؟

وی با بیان اینکه وظیفه داریم از کیان روحانیت مراقبت کنیم، خاطرنشان کرد: باز تأکید می‌کنم کسی نگوید فلانی از شخص خاصّی حمایت می‌کند، حتی در مورد آنچه که به عنوان جامعه محترم مدرسین هم نوشته شده باید بگویم بنده در جلسه رأی‌گیری حضور نداشتم، اما بر خلاف واقع در این نوشته‌‌‌های فضای مجازی اسم مرا هم نوشته‌‌‌اند!

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: در یک جلسه‌ قبل از آن به آقایان عرض کرده بودم که فقط ملاکات را بگوئید، وارد مصداق نشوید، شأن روحانیت بالاتر از این است.

وی ادامه داد: بالاتر عرض کنم یک وقتی از یکی از بزرگان جامعه مدرسین نقل شد که رهبری معظم انقلاب در یک جلسه‌ای که با جامعه مدرسین داشتند اینطور فرمودند که من نمی‌دانم شأن جامعه مدرسین هست که وارد مصداق در قضیه انتخابات ریاست جمهوری بشود یا نه؟ من در همان جلسه به آقایان گفتم که مگر شما فرمایش رهبری را فراموش کرده‌اید؟

وی گفت: باز بزرگان ما، مراجع ما همین تأکید را داشته‌اند، مرحوم والد ما به اعضای محترم جامعه مدرسین همین مطالب را مکرر فرموده بودند، مراجع دیگر هم فرموده بودند، اینها نه برای این بود که یک طرف را بگیرند و یک طرف را نگیرند، شأن حوزه بالاتر از این است و ما می‌خواهیم حوزه حفظ شود.

منبع: ایرنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین