کد خبر: ۴۴۵۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴

پاسخ وزارت رفاه به ادعاي يكي از نامزدها درباره تبلیغاتی بودن افزایش مستمری مستمری‌بگیران

وزارت رفاه حداقل بیش از یکسال پیش از تصویب برنامه ششم توسعه، افزایش مستمری مستمری بگیران را پیگیری کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ايسنا، روزبه کردونی مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه، در صفحه تلگرامي خود نوشت: اقای رئیسی در جریان مناظره سوم مدعی شدند که اقدام دولت در افزایش چند برابری مستمری بگیران نهادی حمایتی نزدیک انتخابات انجام شده و در نتیجه تبلیغاتی است.
جهت اطلاع ایشان، در دولت تدبیر و امید و با پیگیری وزارت رفاه از سال ۹۴ این موضوع در دستور کار قرار گرفت و سیاست چند لایه حمایت اجتماعی تدوین شد. قابل توجه این است که افزایش مستمری افراد جامعه هدف نهادهای حمایتی در برنامه ششم توسعه درج شده است و این بدین معناست که وزارت رفاه حداقل بیش از یکسال پیش از تصویب برنامه ششم توسعه افزایش مستمری مستمری بگیران را پیگیری کرده است.  
باید تاکید شود هم اکنون مبلغ مستمری خانواده‌های پنج نفره و بالا تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۶۵ هزار تومان، مستمری خانواده‌های چهار نفره تحت پوشش از ۸۱ هزار تومان به ۳۳۷ هزار تومان، خانواده سه نفره از ۷۲ هزار تومان به ۲۵۳ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره از ۶۱ هزار تومان به ۱۸۹ هزار تومان و خانواده‌های یک نفره از ۵۳ هزار تومان به ۹۵ هزار تومان افزایش یافته است که این مبلغ علاوه بر میزان یارانه‌های دریافتی است؛ یعنی یک خانواده ۵ نفره ۶۹۰ هزار تومان دریافتی خواهد داشت. دولت تدبیر دنبال گرفتن عکس یادگاری با فقرا نبود، دنبال فقیر کردن فقرا نبود، دنبال حمایت‌های صدقه‌ای نبود. دکتر روحانی و دولت تدبیر سیاست توانمندسازی فقرا و تامین حداقل دریافتی آنهم با عزت را انجام دادند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با رد ادعای یکی از نامزدها اعلام كرد: افزايش مستمري مددجويان بهزيستي در بودجه سال ١٣٩٦ يعني در بهمن ١٣٩٥ تصويب شد. با موفقيت برجام و افزايش درأمد نفت، اين امكان بوجود آمد كه مستمري مددجويان سازمان بهزيستي و كميته امداد امام خميني به سه برابر افزايش يابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین