کد خبر: ۴۴۵۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹

مردان ملی‌پوش کاراته حریفان خود در بازی‌های کشورهای اسلامی را شناختند

حریفان ملی‌پوشان کاراته ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی مشخص شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
 با انجام‌ آیین قرعه کشی مسابقات کاراته چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی، ملی پوشان مردان کاراته کشورمان خود را شناختند.
به گزارش ایسنا،بر اساس قرعه کشی انجام شده، امیر مهدی زاده در وزن منهای ۶۰ کیلو گرم در دور نخست با سلاما ملک از مصر دیدار می کند، کاراته کایی که با پشتوانه طلای جوانان جهان در سال ۲۰۱۳ و طلا کاراته وان مراکش ۲۰۱۷ به مصاف مهدی زاده می‌رود. مهدی زاده خود با ۲ طلا و یک برنز یکی از بهترین های حال حاضر کاراته جهان است. امیر در صورتی پیروزی با نماینده افغانستان مبارزه خواهد نمود اما بی گمان مهمترین مبارزه امیر در نیمه نهایی شکل می‌گیرد، جایی که صدرالدین سایماتوف انتظارش را خواهد کشید. سایماتوف ازبک در در سه مرحله لیگ جهانی کاراته وان ۲۰۱۷ با ۳ طلا پشت سر گذاشت تا موفق ترین کاراته کای حال حاضردر لیگ جهانی این وزن باشد.

سایت فدراسیون‌جهانی از سایماتوف ۱۹ ساله که طلای زیر ۲۱ سال آسیا را نیز در اختیار دارد. این مهدی زاده با سایماتوف که سایت فدراسیون جهانی از وی به عنوان ستاره جدید کاراته یاد کرده است، تاکنون مبارزه نکرده است.

در وزن منهای ۶۷ کیلو گرم، سعید احمدی در اولین‌ پیکار باید به مصاف عمر کمال اوغلو دارنده ۲ طلا و ۳ نقره رقابتهای قهرمانی اروپا برود. احمدی اگر بتواند از سد این ملی پوش دیرپای ترکیه بگذرد ،شاید کار سختی برای رسیدن به فینال در پیش نداشته باشد.

علی اصغر آسیابری در وزن منهای ۷۵ کیلو گرم در گام نخست به مصاف حریفی از جیبوتی می رود و سپس با برنده دیدار ازبکستان و ترکمنستان دیدار خواهد کرد. مهمترین دیدار آسیابری تا پیش از فینال با سعدی عباس قهرمان پاکستانی آسیا است که از وزن ۶۷- کیلوگرم به این وزن آمده است.

ذبیح الله پورشیب در وزن منهای ۸۴ کیلو گرم پس از قرعه استراحت باید به مصاف برنده دیدار مصر و عربستان برود. نماینده مصر در این وزن محمد الکتابی دارنده طلا نوجوانان و جوانان و برنز امیدهای جهان است که در رقابتهای جهانی آلمان در سال ۲۰۱۴ نیز موفق به کسب مدال برنز شد. ماجد الخلیفه از عربستان نیز در کارنامه خود ۳ نقره و ۳ برنز رقابتهای لیگ جهانی کاراته وان را به ثبت رسانده است.

سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلو گرم در گام‌نخست باید با طارق حمدی دارنده طلا جوانان جهان در ۲۰۱۵ و طلا امیدهای آسیا ۲۰۱۶ از عربستان دیدار کند. در گروه گنج زاده نام قربانعلی آسیمان از کشور میزبان دیده می شود.
آسیمان طلا و برنز امیدهای اروپا وهمچنین یک طلا، ۱ نقره و ۳ برنز از رقابتهای لیگ جهانی کاراته وان را در کارنامه خود دارد.

اما در کاتای انفرادی، ابوالفضل شهرجردی در نخستین پیکار با کاراته کای ترکمنستان روبرو خواهد شد و سپس با حریفی از کشور ازبکستان به رقابت خواهد پرداخت.

مسابقات کاراته بازیهای کشورهای اسلامی طی روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه در باکو انجام می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین