کد خبر: ۴۴۵۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
سعید لیلاز تاکید کرد:

لزوم انتشار بیلان عملکرد موسسات اقتصادی آستان قدس/ میزان بهره‌وری شرکت‌های زیرمجموعه آستان قدس چقدر است؟

سعید لیلاز گفت: در دولت یازدهم اقدام مهمی که صورت گرفت حذف ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از یارانه‌بگیران دهک‌های بالا بود که منجر به صرفه جویی ۲۷۰۰ هزار میلیارد تومانی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سعید لیلاز در گفت‌وگو با ایلنا در مورد وعده اعانه دادن توسط یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: وعده پرداخت اعانه که از سوی ابراهیم رئیسی مطرح می‌شود با شعار کار و کرامت انسانی وی در تناقض  است.

وی افزود: این موضوع همانند تجربه پرداخت یارانه نقدی است که آقایان ‌شبانه از جیب مردم برداشت می‌کردند و فردای آن روز یک پنجم آن را به مردم می‌دادند. نباید با عوام فریبی و دروغ گویی به مردم وعده یارانه و صدقه داد.

صرفه جویی ۲۷۰۰ هزار میلیارد تومانی با حذف دهک‌های بالا

این کارشناس ارشد اقتصادی خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم اقدام مهمی که صورت گرفت حذف ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از یارانه‌بگیران دهک‌های بالا بود که منجر به صرفه جویی ۲۷۰۰ هزار میلیارد تومانی شد و از ابتدای امسال قرار است تا میزان پرداختی‌ها به مستمری بگیران و افراد تحت پوشش کمیته امداد ۳.۵ تا ۴ برابر افزایش یابد.

میزان بهره وری نهادهای زیرمجموعه آستان قدس چقدر است؟

وی در خصوص عدم پرداخت مالیات از سوی شرکت‌های زیر مجموعه آستان قدس نیز گفت: جدای از این که چرا شرکت‌های زیرمجموعه آستان قدس مالیات پرداخت نمی‌کنند موضوع حائز اهمیت دیگر این است که آیا اساسا این شرکت‌ها قادر به تولید ثروت در  هستند؟ و آیا می‌توانند با سرمایه گذاری منجر به ایجاد اشتغال و خلق ثروت شوند؟

وی مدعی شد: برخی از این شرکت‌ها اگر سودی هم می‌دهند با ایجاد رانت بوده و با از بین رفتن انحصار و رانت به مجموعه‌های زیان‌ده تبدیل می‌شوند.

لیلاز با تاکید بر این که باید بیلان عملکرد مؤسسات و شرکت‌های آستان قدس منتشر شود، تصریح کرد: این موضوع حتی از پرداخت مالیات هم مهم‌تر است. مشکل اصلی اینجاست موسسات و بنیاد‌هایی که می‌توانند بیشترین بهره وری را داشته باشند چرا میزان بهره‌وری‌شان این قدر پایین است؟


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین