کد خبر: ۴۴۶۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

ستاد انتخابات کشور: میل به مشارکت در انتخابات به 57 درصد رسیده

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: براساس آخرین ارزیابی ها میل به حضور در انتخابات به 57 درصد افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، علی اصغر احمدی در گردهمایی مشترک بازرسان و نمایندگان فرماندار در دوازدهین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: برخی شبهه ایجاد می کنند که سامانه انتخابات حک خواهد شد. باید به این افراد بگویم که در انتخابات اصل شناسنامه و شماره ملی مورد نیاز است و در سیستم انتخابات شماره ملی رای دهندگان ثبت شده و اگر کسی قصد داشته باشد 10 بار دیگر  از 10 نقطه کشور با این شماره رای دهد سیستم اجازه ورود به آن را به هیچ وجه نمی دهد.
 
وی همچنین از به اجرا گذاشته شدن برنامه های امنیتی متعدد در شبکه اینترانت وزارت کشور برای اطمینان از امنیت و سلامت انتخابات خبر داد.
 
رئیس ستاد انتخابات کشور با ابراز ناراحتی از انتشار اخبار دروغ و شبهه افکن توسط جریان های داخلی گفت: برخی در داخل با مخابره اخبار دروغ و شبهه افکن قبل و بعد از ریخته شدن آراء به صندوق های رای سعی دارند امنیت روانی مردم را تحت الشعاع قرار دهند. ناظران فرمانداری باید حواسشان به شدت جمع باشد. به هیچ وجه نباید عاقبتمان را فدای دنیای دیگران کنیم. هجم تخریب و تولید اخبار جعلی بالاست اما هوشمندی ملت نیز افزایش یافته است. در این دوره حدود یک سوم انتخابات قبل شکایت دریافت کرده ایم.
 
اصغری همچنین همکاری سپاه،‌ بسیج،‌وزارت اطلاعات ، ارتش با ماموران نیروی انتظامی در شعب اخذ رای را بلااشکال دانست و افزود: عده ای این شبهه را ایجاد نکنند که اگر در برخی شعب نیروی انتظامی به دلیل کمبود نیروی انسانی بخواهد از سایر نیروهای نظامی و اطلاعاتی استفاده کند،‌ این کار مشکلی ندارد.
 
وی با اعلام این خبر که نتایج آراء دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حداکثر تا 31 اردیبهشت ماه مشخص می شود گفت: در 29 اردیبهشت مردم با تعداد آرایی که به صندوق ها می ریزند مستقیما با دنیا سخن می گویند. حضور حداکثری آنان در شعب اخذ رای امنیت ملی کشور را تضمین می کند.
 
اصغری با دعوت از آراء خاموش برای حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور برای چهار سال آینده گفت: متاسفانه بخشی از جامعه هنوز نسبت به حق رای خود و مشارکت در انتخابات، آگاهی لازم را ندارد. بی توجهی آنان نشان دهنده بی اطلاعی آنها از حق قانونی شان است.
 
رئیس ستاد انتخابات کشور در عین حال تاکید کرد: مشارکت حداکثری و انتخابات سالم را طبق قانونی اساسی تحقق می بخشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین