کد خبر: ۴۴۶۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴

روحانی:بین قاضی و وکیل انتخاب کنید/شما را به خدا مقدسات مردم را رها کنید/پل بسیازیم یا دیوار؟

سخنرانی حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جمع هواداران مازندرانی خود آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزاش خبرآنلاین، دقایقی پیش سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، در سالن ورزشی سید رسول حسینی آغاز شد.

روحانی با بیان اینکه شما در خرداد 92 در ساری قیام بزرگی را برپا کردید،گفت:  با حضورتان در مسجد جامع به همه جای ایران پیام فرستادید.آن روز گفتید ما میخواهیم اعتدال و اصلاحات پیروز شود.آن روز گفتید ما راه آزادی و آرامش را انتخاب کردیم. امروز ما معتقدیم، بحث انتخاب بین چند نفر در 29 اردیبهشت مطرح نیست. بحث دو نوع تفکر است. مردم ایران یا راه تقابل با دنیا را انتخاب می کنند یا راه تعامل، مردم ایران یا راه عقلانیت را انتخاب می کنند یا راه خرافه. مردم ایران یا شعار را انتخاب میکنند یا برنامه و عمل.مردم یا میخواهند به سال 91 برگردند یا به پیش برونند. امروز و دیروز مردم اصفهان و مردم تبریز فریاد زدند ما به عقب برنمیگردیم.

گفتنی است، در این هنگام مردم فریاد زدند که ما به عقب برنمیگردیم.

روحانی ادامه داد: مازندران قهرمان به همه مردم ایران میگوید ما به عقب برنمیگردیم، مردم آیا باز میخواهید که مثل گذشته منتظر آن باشیم و رادیو خارجی را گوش کنیم و ببینیم که قطعنامه جدیدی علیه ایران تصویب شده است یا نگاه کنیم که گشایشی جدید برای ایران ایجاد شده است؛ مردم باید بین قاضی و وکیل انتخاب کنند، قاضی حکم صادر میکند و حکمش را ابلاغ میکند، وکیل از مردم دفاع میکند.

او اظهار کرد: رئیس جمهور آینده ایران باید درمجامع جهانی از حقوق ملت ایران دفاع کند. ما آن زمانی که نتوانستیم از حقوق ایران دفاع کنیم ایران را در حصر قرار دادیم، راست و درست است که علیه ما توطئه کردند. درست است قدرت های بزرگ در برابر مردم ایران ایستاندند، اما آیا راه دفاع از مردم ایران سخن درشت گفتن بود.

روحانی افزود: آیا می خواهیم دوباره دیوار ساخته شود یا پل بسازیم؟ آیا می خواهیم از اعتماد و دین مردم برای قدرت و سیاست استفاده کنیم یا از قدرت و سیاست برای دین استفاده کنیم؟ مردم در روز جمعه تصمیم خودشان را با آرایشان اعلام خواهند کرد.

این کاندیدای دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم مازندران گفت: استان مازندران باید دروازه ارتباط ما با شمال و شرق و غرب جهان باشد. ما معتقدیم که راه ارتباط با جهان از شمال ایران بگذرد. ما در همه استان های شمالی راه ارتباط با جهان را گشایش خواهیم داد. مردم، انتخاب با شماست. آنچه در گذشته بود، بازار واردات برای دنیا بود. اگر می خواهید ایران بازار واردات برای جهان باشد به دیگران رای بدهید. اگر می خواهید مرکز صادرات باشیم، راه اعتدال را برگزینید.

روحانی با بیان این نکته که «آن زمانی که نتوانستیم از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کنیم، ایران را در حصر و محاصره قرار دادیم.»، ادامه داد: آیا می خواهیم از اعتماد و دین مردم برای قدرت و سیاست استفاده کنیم یا از قدرت و سیاست برای دین استفاده کنیم؟

او در بخشی از سخنرانیش در جمع مردم مازندران، گفت: چرا به مردم واقعیت را نمی گویید؟ چرا سیاه نمایی می کنید؟ چرا دروغ می گویید؟ چرا می گویید دین مردم به خطر افتاده و این دولت به فکر دین مردم نیست؛ چرا دروغ می گویید؟ 

روحانی با تأکید بر پر رنگتر شدن حضور مردم در صحنه‌های مختلف، ادامه داد: فکر می کنید حافظ دین، دولت است؟ شما نه قیم دین مردم هستید، نه قیم دنیای مردم، مردم خود حافظ دین شان هستند. مردم راه خود را انتخاب کرده اند؛ اینجا سرزمین علویان است؛ اینجا سرزمین شیرودی است. روز عاشورا مردم به خایان ها می آیند یا شما؟ روز تاسوعا فوتبال قرار بود برگزار شود، چه حرف هایی که نزدید؛ دیدید جوانان ما چه کردند؛ با نام حسین و عباس پیروز شدند.

این کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: شما غصه دین مردم را نخورید، غصه دنیای خود را بخورید. هر چه رای می خواهید به شما می دهیم، شما را به خدا مقدسات مردم را رها کنید.

شعار مردم حین سخنان روحانی «روحانی دوستت داریم»

روحانی با اشاره به تلاش برخی برای بستن شبکه‌های مجازی، تأکید کرد: شما آمدید در جلسات، گفتید اگر شبکه های مجازی را نبندید، همه مردم بی دین و ضد انقلاب می شوند، این قضاوت شما نسبت به ملت ایران است؛ جوان های ایرانی، شبکه های فضای مجاری را پر از متون دینی و انقلابی خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین