کد خبر: ۴۴۶۱۶۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷

خوابیدن مسئولان و عوامل صندوق در روز انتخابات جرم است

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان تهران گفت:‌ خوابیدن یک نعمت الهی است اما برای ما در برخی مواقع این مسئله جرم است.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمدحسن صادقی مقدم رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان تهران در گردهمایی بازرسان و نمایندگان فرمانداری انتخابات استان تهران در وزارت کشور گفت: این انقلاب به سادگی به دست ما نیامده است که بتوانیم به راحتی از آن بگذریم. اگر کمی به گذشته برگردیم می‌بینیم برای به ثمر نشستن این انقلاب چه تلاش‌هایی صورت گرفت است.

او ادامه داد: برای نگهداری این انقلاب، افرادی زندانی و شکنجه شدند و خون آنها بر کف خیابان جاری شد، در دفاع مقدس و در دفاع از حرم جوانان بسیاری به میدان دفاع از انقلاب و کشور رفتند و امروز با داشتن بیش از ۱۷ هزار شهید ترور همچنان دشمنان به این انقلاب چشم طمع دوختند.

او خاطر نشان کرد: برای حفظ انقلاب زحمات زیادی کشیده شده است،  اینگونه نیست که حفظ و ماندگاری این انقلاب با حرف و سخن و یا یک تشر دشمن به پایان کار برسد و مردمان تیزهوش برای دفاع از آن دست بردارند. مردم ایران معتقدند برای دفاع از کشور خود تا پای جان مقاومت می‌کنند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان تهران گفت:  تعامل اعضای دخیل در برگزاری انتخابات حائز اهمیت است و ما همه مسئولان برگزاری انتخابات به عنوان یک ید واحد و یک مجموعه برای برگزاری باشکوه این انتخابات تلاش می‌کنیم. بنده خودم را بازرس وزارت کشور می‌دانم و معتقدم همه ما به عنوان نماینده ملت ایران و حکومت وظیفه دفاع از آرای مردم و برگزاری انتخابات باشکوه را برعهده داریم. همه ما برای برگزاری انتخابات یک هدف مشترک داریم،  قطعا برای رسیدن به این هدف مشترک نهایت تلاش خود را صورت خواهیم داد و با استعانت از خداوند و با نیت خیر صبح روز انتخابات برپای صندوقهای رأی حاضر می‌شویم.

 او در ادامه افزود: حفظ نظام اسلامی عقلا و شرعا وظیفه ماست قطعا اگر جوانان ما نبودند و خون خود را برای دفاع از انقلاب هزینه نمی‌کردند دشمن به هیچ کدام از ما رحم نمی‌کرد زیرا از نگاه دشمن روحانی، شیخ، کلاهی، دانشجو، استاد و جوان یکی است و آنها به دنبال نابودی همه مردم ایران هستند.

صادقی مقدم با اشاره امنیت کشور در سایه تدابیری رهبر انقلاب اظهار کرد: جوانان امروز برای دفاع از این کشور مسابقه می‌دهند و دشمن هرگز نمی‌تواند چشم طمعی به آنها داشته باشد. قوام و ماندگاری این انقلاب وظیفه همه ماست و قطعا ما با برگزاری خوب این انتخابات در این مسیر هم قدم خواهیم شد.

 او ادامه داد: وظایف قانونی عوامل اجرایی در قانون مشخص شده است. فرمانده میدان در روز انتخابات و در شعب اخذ رای نماینده فرمانداران هستند و این افراد با کمک سایر عوامل که وظایف آنها به خوبی مشخص است وظیفه برگزاری انتخابات را برعهده دارند. اگر تخلفی در پای صندوق رأی صورت گیرد همه وظیفه دارند با حفظ آرامش در پی رفع آن باشند. در حوزه نظارت نیز همکاران ما و ناظران شورای نگهبان حضور فعالی دارند و به عنوان نماینده شورای نگهبان به دنبال حفظ مقررات و نبود تخلفات هستند.

صادقی مقدم خاطر نشان کرد:  قانون‌گذار به خوبی مصادیق تخلف‌ها انتخاباتی را مشخص کرده است. اگر تخلفی در پای صندوق رأی صورت گیرد همه مسئولان موظفند با کمک نماینده فرماندار و رئیس صندوق با آن برخورد کنند و شرایط ادامه آن را پیگیری کنند.ما تجربه‌های زیادی را در برگزاری انتخابات پشت سر گذاشته‌ایم. در سال ۸۸ دیدیم در آن سال دشمنان چگونه به کشور طمع کردند اما با درایت مسئولان و مردم به شایستگی مسائل حل شد و ملت ایران همچنان دور شمع دستاوردهای خود جمع گشتند.

او همچنین توصیه هایی به مسئولان و عوامل صندوق کرد و گفت:خوابیدن یک نعمت الهی است اما برای ما در برخی مواقع این مسئله جرم است. روز انتخابات با توکل به خدا و توسل به ائمه برای انجام عمل خیر خود همچنان هوشیار و با دقت به سمت محل صندوق رأی روانه شوید و فرآیند انتخابات را رأس ساعت۸ شروع کنید. براساس قانون تبلیغ له یا علیه هر کاندیدایی در روز انتخابات جرم است و محیط اطراف مکان رأی گیری نیز باید از اوراق مربوطه خالی باشد که نماینده فرماندار و رئیس صندوق باید نسبت به این موارد دقت کافی داشته باشد.

او در خاتمه تاکید کرد: پس از پایان رأی گیری شمارش آرا نیز با دقت و حوصله باید انجام شود. ابتدا‌ آرای ریاست جمهوری و پس از آن شورای شهر و مجلس انجام می‌شود که این اتفاقات پس از تفکیک برگه‌های آرا در محل اخذ رأی انجام خواهد شد.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
1
دیشب آقای قالیباف بنرهای خودشان را جمع کردن و بنرهای روحانی را هم جمع کردن این مرد بد اخلاق مناظرات باید بی قانون ترین مرد انتخابات را یاد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
این قالیباف حاضر است هوای تهران الوده تر شود
اما به دوستان کاسبش ضرر نخورد .
شایسته بخش داری هم نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
2
همه مسولان بنا را بر حضور بعداز نماز صبح بگدارند
غفور
|
-
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
0
افرین همه بیدار خواهیم بود به امید خدا با تدبیر و امید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین