کد خبر: ۴۴۶۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

نبرد ۴۳میلیاردی در استادیوم آزادی

در حالی که بازیکنان تیم لخویا تقریباً دو برابر تیم پرسپولیس قیمت‌گذاری شده‌اند اما بازیکنان تیم العین فاصله قیمتی چندانی با استقلالی‌ها در جدول ترانسفرمارکت ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه خبرورزشی نوشت: بررسی دو تیم پرسپولیس و لخویا نشان داد حریف قطری پرسپولیس حدود ۲۱ میلیون یورو برای خرید بازیکنان این فصلش هزینه کرده ولی پرسپولیس حدود ۱۰٫۵میلیون یورو.

این در حالی است که قیمت کلی بازیکنان تیم العین در ترانسفرمارکت ۱۲٫۷۳میلیون یورو تعیین شده و استقلالی‌ها ۱۰٫۴۳میلیون یورو. فاصله‌ای در حدود ۲٫۳میلیون یورو معادل ۹میلیارد و ۵۹۱میلیون تومان. عددی که در ابعاد میلیاردی چندان جلب توجه نمی‌کند.

العین دیگر آسیایی هم نیست
العین در لیگ امارات با ۵۵ امتیاز چهارم شد و با صدر ۱۳ امتیاز فاصله گرفت. این تیم سهمیه آسیایی فصل بعد را هم از دست داد و با این شرایط به دیدار استقلال می‌آید!

هافبک ۴میلیون یورویی العین!
عمر عبدالرحمن بازیکن ۲۵ ساله اماراتی که متولد ریاض عربستان است بهترین و گران‌قیمت‌ترین بازیکن العین به شمار می‌رود. او ۴میلیون یورو قیمت دارد و از اول هم در همین تیم بوده است.

بازیکن ۵ میلیاردی استقلال
امید ابراهیمی هم در این جدول گران‌قیمت‌ترین بازیکن استقلال محسوب می‌شود. ۱٫۲میلیون یورو معادل ۵میلیارد و ۴۰۰هزار تومان (با حساب هر یورو ۴۱۷۰ تومان) برای این هافبک تعیین شده است. البته او سال قبل ۱٫۵میلیون یورو قیمت داشته است. گر چه رسیدن این بازیکن به بازی رفت العین هنوز قطعی نیست.

گلزن ۶ میلیاردی العین
پس از عبدالرحمن ۴ میلیونی، دانیلو مورنو آسپریلا بازیکن ۲۸ ساله کلمبیایی العین ۲٫۵میلیون یورو و کایو برزیلی با ۱۲ گل زده ۱٫۴میلیون یورو در ردیف دوم و سوم بازیکنان گران‌قیمت العین قرار دارند. کایو که بهترین گلزن این تیم است حدود ۶میلیارد تومان (‌به اندازه قیمت ۵ بازیکن استقلال‌) ارزش دارد.

محسن کریمی ۳ میلیاردی!
ترانسفرمارکت قیمت جابر انصاری را ۸۰۰هزار دلار تعیین کرده و پس از او محسن کریمی و وریا غفوری را با ۷۰۰هزار دلار به عنوان سومین بازیکنان استقلال در نظر گرفته است. رقمی در حدود ۳میلیارد تومان! برای محسن کریمی که قراردادش با استقلال ۲۵۰میلیون تومان بسته شد!

گران‌ترین خطوط استقلال و العین
ترانسفرمارکت در استقلال قیمت کلی دروازه‌بانان را ۹۵۰ هزار یورو، قیمت مدافعان را ۳٫۷میلیون یورو، هافبک‌ها را ۴٫۴۸میلیون یورو و مهاجمان را ۱٫۳میلیون یورو تعیین کرده است. در واقع منصوریان بیشترین هزینه را برای هافبک‌هایش در نظر گرفته است. در العین هم قیمت کلی دروازه‌بانان این تیم ۳۰۰هزار یورو، مدافعان ۱٫۰۵ میلیون یورو، هافبک‌ها ۶٫۰۳میلیون یورو و مهاجمان ۵٫۳۵میلیون یورو تعیین شده است. در واقع «زوران مامیچ» کروات سرمربی العین هم بیش از هر پستی برای هافبک‌هایش هزینه کرده و قطعاً جنگ این هافبک‌ها در آزادی دیدنی خواهد بود.

نبرد ۴۳میلیاردی در آزادی
اگر قیمت هافبک‌های دو تیم را به تومان محاسبه کنیم استقلال با ۴٫۴۸میلیون یورو معادل ۱۸میلیارد و ۶۸۱میلیون و ۶۰۰هزار تومان و العین با ۶٫۰۳میلیون یورو معادل ۲۵میلیارد و ۱۴۵میلیون و ۱۰۰هزار تومان نبرد سنگینی در آن دیدار برگزار خواهند کرد. جمع قیمت هافبک‌های دو تیم هم عدد ۴۳میلیارد و ۸۲۶میلیون و ۷۰۰هزار تومانی را نشان می‌دهد، رقمی که می‌تواند بودجه ۲ تیم لیگ برتری خودمان باشد!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین