کد خبر: ۴۴۶۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: از دادن رأی سفید در انتخابات بپرهیزید

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از افرادی که رأی سفید در انتخابات می‌دهند، گفت: رأِی سفید سطح حضور مردم در انتخابات را پایین می‌آورد و کار درستی نیست و آن‌کسی که اصلح است را باید انتخاب کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش تسنیم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در شبستان مسجد اعظم برگزار شد، با بیان اینکه تنبلی، عدم احساس مسئولیت، عدم احساس وظیفه مصادیق تصریف هستند، افزود: کاغذبازی در ادارات سبب مشکل شده است، چرا باید گرفتن پروانه برای ساختمان یک سال طول بکشد؟ به‌هرحال این تصریف سبب دلسردی مردم در کارهای شخصی و جمعی می‌شود و مایه هلاک است.

آیت‌الله مکارم شیرازی بلندپروازی و طول عمل را دومین عامل نابودی ملت‌ها بیان کرد و افزود: نباید با خیال‌پردازی‌ها و کارهایی که دست‌نیافتنی است دست روی دست گذاشت و کاری انجام نداد، اگر از استعدادها بجا استفاده نکنیم ضرر و زیان خواهیم دید.

وی با اشاره به‌پیش روی بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: باید مراقب بود و یقین داشته باشیم که دشمن دلش می‌خواهد آسیب به انتخابات بزند و تفرقه میان طرفدار کاندیداها ایجاد شود بنابراین انتخابات در نهایت آرامش و پرشور برگزار شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بابیان اینکه از کارهای تحریک‌آمیز در انتخابات پرهیز کرد، خاطرنشان کرد: اینکه قبل از اعلام نتایج برخی طرفداران کاندیداها جشن پیروزی بگیرند، این کار درستی نیست، اهانت به کاندیداهای طرف مقابل مسئولیت شرعی دارد و در پیشگاه خداوند مجازات دارد.

وی با انتقاد از افرادی که رأی سفید در انتخابات می‌دهند، گفت: رأِی سفید سطح حضور مردم در انتخابات را پایین می‌آورد و کار درستی نیست، آن‌کسی که اصلح است را باید انتخاب کرد، بعد از انتخابات نیز باید همه کمک به فرد انتخاب‌شده در آبادانی کشور کنند تا مشکلات کشور برطرف شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین