کد خبر: ۴۴۶۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸

درخواست روحانی از نیروهای نظامی برای عمل به وصیت‌نامه امام (ره)

حسن روحانی در مشهد از نیروهای نظامی تقاضا کرد تا به وصیت نامه امام عمل کند .
آفتاب‌‌نیوز :
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ‌آخرین سخنرانی انتخاباتی خود در جمع هواداران مشهدی‌اش  از نیروهای نظامی خواست تا  در انتخابات پیش رو به وصیت نامه امام راحل عمل کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه صدا و سیمایی را می خواهیم  که به قانون عمل کند ،تاکید کرد که صدا و سیما باید زیر نظر سه قوه اداره شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری‌ افزود: ما که حرفی نداریم، شما می‌خواهید دستگاه فرهنگی و تجارت داشته باشید، ما حرفی نداریم اما جا رابرای مردم تنگ نکنید، از بودجه دولت برای تخریب دولت استفاده نکنید.

روحانی در این سخنرانی برای اولین بار اعلام کرد: شما در مذاکرات هسته ای در برابر قدرت های بزرگ دنیا به ما تهمت زدید اشکال ندارد، اما درست بود که شب مذاکرات آقای ظریف و عراقچی  را با شماره های ناشناس تهدید کردید؟ شما خیلی برای پیشرف و تحول در ایران نگران هستید؟ مردم تصمیم خود را روز جمعه خواهند گرفت.

وی در ابتدای سخنانش  با ادای احترام به حضرت رضا (ع) اظهار کرد: مشهد شهر شگفتی ها است. آسمان هم با شما است. رحمت خدا هم با خراسان است.

وی ادامه داد: یک تصمیم خطا یعنی جنگ با یک تصمیم درست یعنی صلح . کشور را بشناسیم منطقه را بشناسیم . دنیا را بشناسیم چرا از سیاست خارجی حرف نمی زنید.

روحانی گفت: یک جمله ای است که هیچ جا نگفتم ولی مشهد است و به شما خواهم گفت ، وقتی این آقای جدید در آمریکا برسر کار آمد در اطاق فکر گفتند یک لبه ی گازانبر درست شد، لبه ی گاز انبر دیگر در اردیبهشت ایران . اشتباه کردید ما در ایران گازانبر نداریم و نخواهیم گذاشت تحریم به کشور باز گردد.

روحانی همچنین با اشاره به مسائل پیش آمده در مورد هواپیماهای خریداری شده در دولت یازدهم گفت: بحث خرید هواپیما نیست بحث اجرایی شدن قول رئیس جمهور است. امروز چهار فروند ای تی آر هم به ایران رسید.

وی ادامه داد: امیدوارم دلشان برای هواپیمایی های جنوب خلیج فارس نسوخته باشد. ما می خواهیم ایرانی ها سوار هواپیمایی های ایرانی شوند. شما می خواهید کشور را اداره کنید ؟ اول به من بگوید مشهد را چگونه اداره می‌کنید؟ همه ی مشهد که دست شما بود و همه ایران دست شما است.

روحانی در ادامه گفت: شما به مردم مشهد گفتید اگر هنر می خواهید و مراسم هنری می خواهید، از مشهد بروید، بیرون. حالا می خواهید ایران را بگیرید و به مردم بگویید از ایران بروید بیرون؟ فکر می کنند که اختیار استان دارند، اختیار کشور دست مردم است، همه ی مسئولین باید نوکر مردم ایران باشند. ما یک ایران داریم یک رهبر داریم در هر شهر رهبر نمی خواهیم.

روحانی در ارتباط با شعار مردم تصریح کرد: من خواهش می کنم راجع به فرد خاص یا امام جمعه شعاری نگویید، چرا که ما با مخالفین هم می خواهیم زندگی کنیم. می دانید که اقلیت هم باید در جای خودش زندگی کند اما می گویم که اقلیت جای اکثریت ننشیند.

وی ادامه داد: شما فکر می کنید که روحانی با سپاه عزیز با بسیج عزیز مشکلی دارد؟ من سپاهیان را بیش از فرماندهانشان دوست دارم.

روحانی در بدو ورود به مشهد به زیات بارگاه امام هشتم رفت و پس از آن در در جمع هوادارن خود حاضر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین