کد خبر: ۴۴۶۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸

پیام دستیار ویژه رئیس‌جمهور به مناسبت عید صائبیان

دستیار ویژه رئیس جمهور در پیامی عید صابئین و میلاد حضرت یحیی (ع) را به صابئین مندایی ایران تبریک گفت.
آفتاب‌‌نیوز :
متن پیام حجت‌الاسلام یونسی به این شرح است :

إِنَّ الَّذِینَ آمَنُواْ وَالَّذِینَ هَادُواْ وَالنَّصَارَی وَالصَّابِئِینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ (بقره/ ٦٢).

میلاد حضرت یحیی (ع) و جشن و عید منداییرا به ایرانیان عزیز صابئینمندایی وپیروان پیام‌آور توحید، صلح و عدالت، صمیمانه تبریک و شادباشمی‌گویم.

  امید است که ما پیروان ادیان توحیدی بر اساس آموزه‌های وحیانی و آموخته‌های فرهنگ ایرانی همچون عقلانیت، اعتدال و مدارا از تبعیض و افراط‌گری‌های قومی و مذهبی که بشر امروز از آن در عذاب است، دوری گزیده و با تمسک به اخلاق دینی و پذیرش تنوع فرهنگی، شاهد تقویت انسجام اجتماعی و گسترش صلح، عدالت و آرامش در ایران و جهان باشیم.

دولت «تدبیر و امید» بر این باور است که حقوق شهروندی همه اقوام و ادیان توحیدی می‌بایست رعایت شود. بدین جهت منشور حقوق شهروندی را تدوین کرده است و در پی تدریس زبان‌های مختلف بر آمده و تاکید دارد که اقوام و ادیان توحیدی، افتخار ایران و ایرانیان هستند. گفتمان دکتر روحانی بر این مهم استوار است که هیچ قوم ایرانی بر دیگری برتری ندارد و ما باید با پیروان ادیان توحیدی همبستگی و همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم. به تعبیر امام فرزانه انقلاب: «ایران مال همه است و توحید مذهب همه است و ما ملت واحده هستیم».

   ضمن آرزوی سعادت و شادکامی، از خداوند متعال، برای هم‌میهنانصابئینمندایی عزیز بهروزی توأم با موفقیت را مسألت دارم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین