کد خبر: ۴۴۶۶۰۹
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳

اظهارات رئیسی در مشهد

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم طرفدار نظام هستند و هر جا به مردم میدان دادیم توانسته‌اند خودشان کشور را اداره کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سید ابراهیم رئیسی در برنامه گفت و گوی با کارشناسان که از شبکه چهار پخش شد با بیان اینکه از دغدغه های امروز کشور اشرافی گری است که دارد در کشور حاکم می شود، گفت: مردم نسبت به کسانی که مسئولیت دارند و اشرافی زندگی می کنند، حساسیت دارند. هم خودم به عنوان رییس دولت و هم مدیران باید نسبت به ثروت شان شفاف سازی داشته باشند. برخی گویا مسئولیت را برای مال اندوزی خود فرصت می دانند که این ها برای مردم، پذیرفتنی نیست.

وی افزود: ما فکر می کنیم دولت باید با مردم باشد. امام گفت اگر در کشوری اشرافی گری باب شد باید فاتحه آن کشور را خواند. این مساله امنیت ملی را سست می کند چرا که اساس امنیت ما به اعتماد مردم استوار است.

رئیسی درباره نوع نگاه و برخورد با آمریکا اظهار کرد: آمریکایی ها و غربی ها با کشور توانمند، نمی توانند برخورد کنند این اشتباه است که ما توانمندی خود را کم کنیم تا آنها با ما مقابله نکنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم طرفدار نظام هستند و هر جا به مردم میدان دادیم توانسته اند خودشان کشور را اداره کنند، اظهار کرد: هر جا فکر کردیم باید فیتیله را در حوزه مختلف پایین بکشیم، دشمن روی ما طمع ایجاد می کند. باید کشور را به جهات مختلف توانمند کنیم. عزت و حکمت و مصلحت سه اصل مهم برای ماست. مذاکره یک روش است؛ می تواند با نامه یا نشستن پشت میز انجام شود.

وی افزود: ما با دنیا بنای تعامل داریم اما این تعامل عزت مندانه است. ما در دنیا دنبال صلح هستیم و می خواهیم رفتار مسالمت آمیز با دنیا به خصوص با همسایه های خود داشته باشیم.

رئیسی با بیان اینکه نرخ بیکاری ۱۲ درصد است، گفت: ملاک این آمار قابل نقد است چرا که بیکار به کسی می‌گوییم که کار نداشته باشد. ما به ملاکی که می گوید هر کسی یک ساعت در هفته کار داشته باشد، خدشه وارد می کنیم. اگر دولت  بخواهد با همین سرعت پیش برود، ۱۰ سال طول می کشد که امار بیکاران فعلی را بدون اضافه شدن بیکاران جدید، صفر کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید در نظام واردات و صادرات کالا به کشور و جاهایی که به افراد تسهیلات داده می شود، اصلاح صورت بگیرد. یعنی باید ساختارها اصلاح شود تا هر روز شاهد یک پرونده نباشیم.

رئیسی گفت: اگر کسی به من گفت که در اطراف شما فساد در حال رخنه کردن است؛ من دو نوع می توانم برخورد کنم؛ اول اینکه تشکیک کنم و شما را بازدارم. رفتار دوم این است که از آن شخص تشکر کنم و تشویقش کنم.

رئیسی در خصوص افزایش کیفیت و رقابت پذیری تولید داخلی گفت: باید موسسه استاندارد را فعال کرد تا بتواند کیفیت تولیدات را تضمین کند. از خود تولیدکنندگان هم می خواهیم که تقسیم کار کنیم. باید از تولیدکنندگان بخواهیم که کیفیت خود را بالا ببرند. ما هم کاری می کنیم که تقاضا برای فروش کالاهای انها در داخل و خارج از کشور افزایش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص  افزایش شاخص های فرهنگ عمومی جامعه، تصریح کرد: سازمان های متولی فرهنگی در کشور داریم از جمله وزارت ارشاد و آموزش و پرورش. هر چه سطح فرهنگ بالا برود، جرم کم می شود و حقوق جامعه بهتر پرداخت خواهد شد. ما سند آموزش و پرورش که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است را داریم. سند ۲۰۳۰ باید بومی سازی می شد و از فرآیندهای قانونی عبور می کرد که هر دوی این ها انجام نشد. تصویب ۲۰۳۰ یعنی تعلیق داوطلبانه سند آموزشی کشور. آقایان می گویند هرجای این سند مشکلی داشت را تصحیح می کنیم؛ این چه حرفی است! ما به جای این کار باید به اسناد بالادستی توجه کنیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین