کد خبر: ۴۴۶۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
چهار برابر شدن برداشت از میادین نفتی مشترک با عراق

وزیر نفت: بابک زنجانی هفته‌ای یک بار از من شکایت می‌کند که چرا به من گفته‌ای دزد!

وزیر نفت از چهار برابر شدن برداشت نفت از میادین مشترک نفتی با عراق در سه و نیم سال گذشته خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
بیژن زنگنه شامگاه چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) در جمع مردم آران و بیدگل گفت: تولید گاز ایران در میدان گازی پارس جنوبی در سال ۹۱، ۲۴۰ میلیون متر مکعب در روز بود و قطر بیش از ۲.۳ برابر در این میدان مشترک گاز تولید می کرد، ما در عرض سه سال و نیم به لطف خداوند و در اوج تحریم‌ها توانستیم تولید گاز در پارس جنوبی را از ۲۴۰ میلیون مترمکعب در روز به بیش از ۵۴۰ میلیون مترمکعب در روز برسانیم.

وی افزود: برداشت گاز ما از پارس جنوبی پیش از دولت یازدهم، کمتر از نصف حجم برداشت قطر بود، اما هم اکنون با واد مدار کردن ۱۱ فاز پارس جنوبی که توسعه هر فاز آن به پنج تا ۶ میلیارد دلار هزینه نیاز دارد، توانستیم تولید گاز خود را به قطر برسانیم.

زنگنه تصریح کرد: برداشت نفت خام ایران از میدان‌های مشترک با عراق در سال ۹۱ روزانه حدود ۷۰ هزار بشکه بود که ما با تلاش زیاد و افزایش چهار برابری این مقدار را به ۲۸۰ هزار بشکه رساندیم.

وی عنوان کرد: صادرات نفت خام ایران در زمان آغاز به کار دولت یازدهم، روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بود، ما توانستیم پس از برجام به لطف الهی در چهار ماه پایانی سال ۹۵ این مقدار را به دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز برسانیم.

زنگنه در باره عملکرد صنعت پتروشیمی نیز گفت: تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود ۴۰ میلیون تن در سال بود که تا پایان دولت یازدهم این رقم به ۵۰ میلون تن خواهد رسید.

 وزیر نفت یادآور شد: ما از یک خطر بزرگ رهیدیم، تحریم‌ها خطر است، تحریم‌ها پول و ثروت زیادی از این کشور هدر داد، برخی می‌گویند تحریم نعمت است، برای چه کسی نعمت است؟ برای آن که خورد و برد، برای بابک زنجانی نعمت بود نه برای مردم آران و بیدگل کاشان.

زنگنه ادامه داد: آقای بابک زنجانی با سود پول خود ۱۳ هزار میلیارد تومان از پول ملت ایران را خورد و برد، می دانید ۱۳ هزار میلیارد تومان یعنی چه مقدار؟ اگر محاسبه کنید از زمان هجرت رسول اکرم (ص) تا امروز ۴۴ میلیارد ثانیه است، ۳۰۰ برابر این مقدار را آقای بابک زنجانی پول ملت را خورد، ساعتی یک میلیون و ۸۰ هزار تومان را خورد و این بدون حمایت و پشتیبانی قابل انجام نبوده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: آقای بابک زنجانی هفته ای یک بار شکایت از من شکایت می‌کند که چرا به من گفته ای دزد! باورش نشده انگار، مگر دزدی شاخ و دم دارد، او مجرم شناخته و محکوم به اعدام شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین