کد خبر: ۴۴۶۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

بلومبرگ: ترامپ فعلا سفارت آمریکا را به قدس منتقل نمی‌کند

مسئولان ارشد کاخ سفید تاکید کردند که دونالد ترامپ تصمیمی برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس در آینده نزدیک ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
مسئولان ارشد کاخ سفید گفته‌اند که ترامپ فعلا سفارت آمریکا را به قدس منتقل نمی‌کند.

این در حالی است که یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز در گفتگو با خبرگزاری رویترز تاکید کرد که ترامپ در جریان سفر خود به فلسطین اشغالی هیچ طرحی برای اعلان انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس ندارد هرچند می‌خواهد در نهایت دست به چنین کاری بزند.

او همچنین تصریح کرد که ترامپ نمی‌خواهد با چنین اقداماتی تلاش‌های صورت گرفته برای احیای روند مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی را بی‌نتیجه کند.

این در حالی است که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه گذشته اظهار داشت که ترامپ در حال بررسی تبعات و تاثیرات انتقال سفارت به قدس بر روند مذاکرات سازش است که می‌خواهد به هر شیوه‌ای زمینه‌های احیای آن را فراهم سازد و در نهایت به توافق بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی دست یابد.

تیلرسون در گفتگو با شبکه "ان بی سی" گفته بود که ترامپ در مرحله کنونی روی این مساله کار می‌کند که انتقال سفارت به قدس می‌تواند بر تلاش‌های صورت گرفته برای احیای روند مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی تاثیر گذار باشد یا خیر.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین او گفت که ترامپ بسیار اصرار دارد که به نظرات دو طرف اسرائیلی و فلسطینی در رابطه با مساله انتقال سفارت گوش دهد و اینکه آیا اسرائیل این اقدام را برای پیشبرد عملیات سازش مفید می داند یا مضر.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری "بلومبرگ"، تیلرسون در توجیه موضع کنونی ترامپ گفت که او می خواهد نقش یک میانجی و واسطه برای صلح را در خاورمیانه داشته باشد و به همین خاطر فعلا تصمیمی برای انتقال سفارت آمریکا به قدس ندارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین