کد خبر: ۴۴۷۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۰

پیشنهاد آلمان برای مذاکره مستقیم ایران و امریکا

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فرانسه فرانک والتراشتین مایر وزیر خارجه آلمان مذاکرات مستقیم بین ایران و امریکا را عامل بالقوه شکست بن بست موجود دانست اما وی که پس از دیدار با وزیر خارجه امریکا در جمع خبرنگاران سخن می گفت اشاره کرد که هیچ نشانه ای از مذاکرات مستقیم دیده نشده است. 

وزیر خارجه آلمان همچنین با اشاره به گزارشات موجود در مورد مذاکره سفیر امریکا در بغداد با مقامات ایرانی در مورد وضعیت عراق گفت که پیشنهاد می کنیم( این مذاکرات) تنها به مساله عراق محدود نشود و به یکی از مهم ترین مسائلی که همه ما را درگیر کرده یعنی برنامه هسته ای ایران، گسترش یابد. 

بنا به گفته وی بحث هایی در مورد مذاکره مستقیم ایران و امریکا در مورد مسائل هسته ای در واشنگتن شروع شده که او و همتای انگلیسی اش جک استراو از حامیان آن محسوب می شوند، اما امریکا نسبت به این مساله تمایل چندانی ندارد. 

این در حالی است که اشتین مایر این مساله را بخشی از اختیارات داخلی دولت امریکا دانست و گفت که بسیار ساده انگارانه است اگر تصور کنیم که اروپا قصد دارد در این زمنیه امریکا را تحت فشار قرار دهد. در حال حاضر نمی توانم نشانه هایی مبنی بر این که امریکا خود را برای انجام چنین پیشنهادی آماده می کند پیدا کنم. 

امریکا تاکنون دیپلماسی در مورد برنامه هسته ای ایران را به شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی هسته ای محدود کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین