کد خبر: ۴۴۷۷۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

دعوت مدیران تئاتری به آلمان،آغاز اجرای «خواب آلودگی» با حضور دژاکام، تغییر ساعت اجرای یک نمایش و.... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
جعفر مهیاری، دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر«me» (من) آلمان از دعوت مدیران تئاتری کشور برای حضور در این رویداد نمایشی خبر داد.

جعفر مهیاری با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره تئاتر «me» در شهر وورزبورگ آلمان گفت: این رویداد قرار است به صورت سالانه در ماه ژوئن (خرداد) برگزار شود و کمپانی‌های تئاتری از کشورهای مختلف اروپایی در این جشنواره تولیدات خود را ارائه خواهند داد.

بر همین اساس از مدیران تئاتر کشور، مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، شهرام کرمی مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و امیرحسین حریری مدیر تئاتر دانشگاهی، دعوت به عمل آوردیم تا در این رویداد نمایشی که اولین دوره خود را پشت سر می‌گذارد حضور یابند.

وی افزود: هدف ما در برگزاری جشنواره تئاتر«me»، ایجاد تعامل بین گروه‌های نمایشی کشورهای مختلف است و دعوت از مدیران تئاتری کشور بر اساس شکل‌گیری این فعالیت بینافرهنگی صورت گرفته است

مهیاری با اشاره به برپایی جشنواره‌های تئاتری در ایران گفت: در جشنواره تئاتر«me» که رویه خود را بر اساس حضور کمپانی‌های نمایشی و ارائه تولیدات رپرتواری آنها بنا نهاده، آثاری به نمایش در خواهد آمد که مدیران تئاتری کشور می‌توانند برای جشنواره‌هایی همچون جشنواره تئاتر فجر، جشنواره تئاتر شهر و جشنواره تئاتر دانشگاهی آثاری را از این فستیوال نمایشی انتخاب کنند.

فستیوال تئاتر«me» از سوی دو کمپانی، تئاتر زندگی از ایران و نیونرپلاتس (Neunerplatz) آلمان برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد و سازمان خلاقیت جوانان شهر وورزبورگ آلمان و شهرداری این شهر از این رویداد حمایت می‌کنند. در نخستین دوره این جشنواره گروه‌های نمایشی از کشورهای فرانسه، هلند، بلژیک، آلمان و ایران حضور دارند.

نخستین فستیوال تئاتر «me» به دبیری جعفر مهیاری، اول تا هفتم ژوئن (۶ تا ۱۲ خردادماه) در شهر وورزبورگ از ایالت بایرن آلمان برگزار خواهد شد.

امیردژاکام زنگ افتتاح نمایش «خواب آلودگی» را به صدا در می‌آورد

زنگ افتتاح نمایش «خواب آلودگی» به نویسندگی احسان بیات‌فر و کارگردانی سهیل پورجعفر روز پنجشنبه 4 خردادماه96 ساعت 17:30 در تماشاخانه استاد مشایخی توسط امیردژاکام کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون نواخته خواهد شد.

نمایش «خواب آلودگی» در اجرای دوم خود میزبان خبرنگاران و عکاسان خواهد بود.

داوود سلیمانی، رامین مسیبی ، محسن قربانی ، آرام سلیمانی و سهیل پورجعفردر این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگرعوامل این نمایش می‌توان به دستیار کارگردان و برنامه ریز : آرام سلیمانی ، مشاور هنری : احسان بیات فر، منشی صحنه: مهدیه سادات آهنچی، گریم : پیمان حسینی، مجری گریم : مهسا سبزواری، طراح نور و صحنه : سهیل پورجعفر ، روابط عمومی : محمد(مانی) حق جو، طراح پوستر و بوروشور : محمد رضا سخایی، عکس : یلدا ابراهیمی و موسیقی : محسن قربانی اشاره  کرد.

علاقه مندان به تماشای این نمایش می‌توانند جهت خرید بلیت به سایت تیوال و یا بصورت حضوری به گیشه تماشاخانه استاد مشایخی مراجعه کنند.

تغییر ساعت یک هفته‌ای نمایش "سرآشپز پیشنهاد می‌کند"

ساعت اجرای نمایش "سرآشپز پیشنهاد می‌کند" به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پوربه مدت یک هفته تغییر کرد.

به گزارش روابط عمومی گروه، ساعت اجرای نمایش "سرآشپز پیشنهاد می‌کند"به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پورکه این روزها دو ساعت 19 و 21در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود؛ به دلیل پروژه فیلم‌برداری یکی از بازیگران نمایش تنها به مدت یک هفته (31 اردیبهشت تا 5 خردادماه) ساعت 21 خواهد بود.

به گزارش ایسنا، این اثر طی روزهای اجرایی‌اش میزبان هنرمندانی چون افشین هاشمی، خسرو شهراز، السا فیروزآذر، ناصح کامگاری، دکتر ناصر باباشاهی، یاسر خاسب، حمید رحیمی، لیلی مقیمی، مسعود شاکرمی، افشین زمانی، حسن مصطفوی، بهزاد صدیقی، حمیدکاویانی، بهروز افخمی، مرجان شیرمحمدی، شهرام کرمی،محمد نادری،احسان بیات‌فر، کیومرث قنبری، هومن رستگار، محمدالله دادی، مهدیه لطیفی، علی تدین، نادر نادرپور، رضا آشفته، دکتر فیروزآبادی و حسن پارسایی بوده است.

 نمایش"سرآشپر پیشنهاد می‌کند"کمدی گروتسک، بهره‌مند از تکنیک‌های نمایش ایرانی است که به صورت موزیکال اجرا می‌شود.

آرش فلاحت‌پیشه، مهدی فریضه، محمد صدیقی‌مهر، امیررضامیرآقادر این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

حکمی که بهزاد صدیقی گرفت

بهزاد صدیقی با حکم محمد امیریاراحمدی بعنوان دبیر هشتمین دوره‌ی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران معرفی شد.

حکم محمد امیریار احمدی ـ رییس کانون نمایش‌نامه‌نویسان‌خانه‌ تئاتر ـ به شرح زیر است:

«تلاش‌های موثر و ارزش‌مند طولانی جناب‌عالی در اعتلای نمایش‌نامه‌نویسی ملی ایران و برگزاری شش دوره‌ی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران فراموش‌نشدنی است.

کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه‌ی تئاتر ایران مفتخر است که به منظور بهره‌مندی از تجربیات ارزش‌مندتان، دبیری هشتمین دوره‌ی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران در سال 1396 را به جناب‌عالی محول نماید.

با قدردانی از شما برای پذیرش این مسئولیت، توفیق روزافزون‌تان را آرزومندم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین