کد خبر: ۴۴۸۴۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

پورمحمدی: درباره سند ۲۰۳۰ توضیحات مفصلی تقدیم مقام معظم رهبری شده

وزیر دادگستری گفت: بیانیه یونسکو در خصوص گسترش آموزش، آزمایشگاه، کتابخانه، ورزش و سلامت موضوعاتی دارد که مورد قبول ایران است، اما در بحث فرهنگی چون با فرهنگمان سازگار نیست، حق تحفظ داریم.
آفتاب‌‌نیوز :
مصطفی پورمحمدی در همایش پاسیاد ابر فیاض که به مناسبت گرامیداشت هفدهمین سالگرد درگذشت حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی و آیت الله سید عباس ابوترابی در تهران برگزار شد گفت: یاد و خاطره حماسه سازان سوم خرداد را گرامی می داریم و به روح بلندشان درود می فرستیم و برای عزیزان ایثارگر آن حادثه عظیم آرزوی سلامت و عزت داریم.

وزیر دادگستری با اشاره به حماسه بزرگ سیاسی انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت گفت: مشارکت فوق العاده و مثال زدنی مردم هم برای ما و هم برای دیگران که در فراسوی مرزها آن را پیگیری می کردند، مهم بود و با هوشمندی و فراست و مشارکت بالای مردم این انتخابات عظیم در امنیت و سلامت برگزار شد.

پورمحمدی اضافه کرد: رئیس جمهوری آمریکا در عربستان بزرگ ترین قرارداد تجاری و نظامی و بزرگ ترین قرارداد همکاری امنیتی را علیه جبهه مقاومت امضا کرد، ولی خداوند فضایی فراهم کرد که رونق آن به برکت انتخابات گرفته شد و این قراردادها بی رنگ و مردود شد و به حاشیه رفت.

وزیر دادگستری افزود: امروز جمهوری اسلامی کشور مقتدری است که نه تنها ازحقوق و منافع خود با قدرت دفاع می کند، بلکه با اقتدار از منافع امت اسلامی و محرومان دفاع می کند و این همه رفت و آمدها و قراردادها و قطعنامه ها و مصوبات به این خاطر است که جمهوری اسلامی مقتدر است و همانند یک سد سدید در برابر تجاوزطلبی ها ایستاده است و اگر ما توان و قدرت نداشتیم، اینها این قدر هزینه نمی کردند.

وی با اشاره به حضور و مشارکت جوانان در عرصه های مختلف دفاع از اقتدار نظام اسلامی گفت: مشارکت مردم تابلوی برجسته ای از اقتدار، عقلانیت، هوش سیاسی و بلوغ اجتماعی ملت است و این ملت شایسته تکریم و تعظیم است.

وزیر دادگستری ضمن تقدیر از حساسیت مقام معظم رهبری، مراجع تقلید عالیقدر و ملت فهیم، در رابطه با سند موسوم به ۲۰۳۰ یونسکو، تاکید کرد: این حساسیت ها نشانه زنده و حساس بودن جامعه است.

پورمحمدی گفت: باید یا در عرصه های بین المللی حضور پیدا کنیم، دشمنان ایران اسلامی به دنبال آن هستند که ما در این عرصه ها حضور نداشته باشیم و یا کاملا تسلیم شویم تا بتوانند القا کنند که ایران کشوری است که می خواهد نظم جهانی را به هم بزند.

وی گفت: ایران کنوانسیون ها و قطعنامه های بین المللی متعددی را پذیرفته است و فعالانه در آنها حضور دارد، باید نقش مثبت خود را در این موارد ایفا کنیم و از حق و ارزش های خود دفاع کنیم.

وزیر دادگستری گفت: در ده ها مجمع بین المللی حضور داریم و این حق ما است که با توجه به عقبه اسلامی و تمدن اسلامی و ایرانی از تفکر خود در این مجامع قاطعانه دفاع کنیم و راهی جز این نداریم.

پورمحمدی دنیای جدید را «دنیای سلطه» نامید و به عنوان مثال گفت: عربستان در روزهای اخیر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار فقط به دونالد ترامپ «شاباش» داده است و یک کشتی ۸۰۰ میلیون دلاری نیز به آمریکایی ها هدیه داده است.

وی افزود: ما باید بتوانیم در قطعنامه های بین المللی از حق خود دفاع کنیم. حرفمان را به کرسی بنشانیم، البته در این روند با مشکلات متعددی روبرو هستیم و حق تحفظ نیز داریم و طبق فرهنگ دینی و ارزشهایمان آن بخش هایی را که نمی توانیم قبول کنیم، اجرا نخواهیم کرد.

وزیر دادگستری گفت: ده ها نمونه از این قطعنامه ها وجود دارد، بیانیه یونسکو در خصوص گسترش آموزش، آزمایشگاه، کتابخانه، ورزش و سلامت موضوعاتی دارد که مورد قبول ایران است، اما در بحث فرهنگی چون با فرهنگمان سازگار نیست، حق تحفظ داریم.

وی گفت: در خصوص سند ۲۰۳۰ توضیحات مفصلی تقدیم مقام معظم رهبری شده است و سال گذشته نیز در باره آن حق تحفظ داده ایم.

پورمحمدی در خاتمه افزود: بخشهایی از سند ۲۰۳۰ که با قوانین، مقررات، آموزه های دینی، فرهنگ و سنت های ملی ما مغایر است در کشور هرگز اجرا نشده و نخواهد شد و دولت نیز به هیچ عنوان اجازه اجرای آن را نداده است؛ ضمن آنکه رهبری معظم در این خصوص هوشمندانه نظارت می کنند و تذکر می دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین