کد خبر: ۴۴۹۰۳۰
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
انتقاد شدید از به کار بردن تعبیر «رأی حلال» در مورد آراء مردم

انتقاد شدید طباطبایی از دلواپسان: خانواده‌ها به جان هم افتادند، احترام‌ها به نابودی کشانده شد، حالا هم رأی حلال مطرح می‌شود/به انقلاب و اسلام رحم کنید/یعنی اکثریت حرام مرتکب شده‌اند؟

اگر می‌گویید آنچه ما نمی خواهیم حلال نیست باید بپذیریم اکثریت حرام مرتکب شده‌اند/ این اظهارات توهین به کشور است/ ایجاد فضای حق و باطل خطری بزرگ است/ حلال یا حرام طبق موازین شرعی مشخص است/ایجاد فضای حق و باطل خطری بزرگ است. خانواده ها به جان هم افتادند، احترام ها زیر سایه مسائل سیاسی به نابودی کشانده شد، حالا هم بحث رأی حلال مطرح می شود./تهمت زدن و مردم را به جان هم انداختن درست نیست/چگونه می‌خواهیم پاسخ خدا را بدهیم؟!
آفتاب‌‌نیوز :
یک خطیب برجسته دینی با انتقاد شدید از به کار بردن تعبیر «رأی حلال» در مورد آراء مردم در انتخابات اخیر، گفت:  ما معتقدیم همه آنچه رأی داده اند همه به نفع اسلام است و اگر ما بگوییم فلان رأی حلال هست یا نیست، با این حساب فقط کسانی در سمت نظام هستند که با شما هم نظر بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی در گفت و گو با جماران، اظهار کرد: تمام مردم در ماه مبارک رمضان باید متوجه خدا و انجام وظایف دینی باشند و در همین راستا همگان را به دعای شب آخر ماه شعبان و اول رمضان توجه می دهم؛ امام صادق(ع) می فرمایند از خدا بخواهید که از تخیّلات فاسد و افکار وهم به درآیید و رو به خدا کنید.

انتقاد شدید طباطبایی از دلواپسان: خانواده‌ها به جان هم افتادند، احترام‌ها به نابودی کشانده شد، حالا هم رأی حلال مطرح می‌شود/به انقلاب و اسلام رحم کنید/یعنی اکثریت حرام مرتکب شده‌اند؟/بگذارید کشور آرام باشد

وی با بیان اینکه از مرحوم امام یاد کنیم که فریاد زدند. به داد اسلام برسید، افزود: خواهشمندم همگان توجه کنند که در انتخابات هرچه بود، گذشت؛ ایجاد فضای حق و باطل خطری بزرگ است. خانواده ها به جان هم افتادند، احترام ها زیر سایه مسائل سیاسی به نابودی کشانده شد، حالا هم بحث رأی حلال مطرح می شود.

این خطیب برجسته دینی سپس گفت: دوستان انقلاب اسلامی و عزیزان فداکار انقلاب اسلامی و حامیان رهبرعظیم الشأن، ما معتقدیم همه آنچه رأی داده اند همه به نفع اسلام است و اگر ما بگوییم فلان رأی حلال هست یا نیست، با این حساب فقط کسانی در سمت نظام هست که با شما هم نظر بوده اند. آیا آنهایی که خلاف نظر شما رأی دادند، برای نظام نبود؟! ایجاد اینگونه فضاها به معنای بیرون کردن عده از مردم به بیرون صحنه و اختلاف‌افکنی است. 

وی خطاب به تربیون‌داران در کشور گفت: تقاضا دارم کمی به انقلاب و اسلام رحم کنید و فضای حق و باطل ایجاد نکنید. تهمت زدن، افترا بستن، مردم را به جان هم انداختن درست نیست. در یک خانه گاهی دو برادر یا دو خواهر یا یک زوج، هر کدام به یک نفر رأی داده اند. در چنین شرایطی با طرح موضوع رأی حلال چگونه می خواهیم پاسخ خدا را بدهیم؟! خواهش می کنم برای رضای خدا و آرامش کشور این بحث ها را مطرح نکنید. همه با هم برای تعالش و پیشرفت کشور و حفظ کشور در مقابل حوادث همراه باشیم. نشود روزگاری برسد که مقابل خدا و رسول(ص) شرمنده باشیم و از اظهارات خود پشیمان باشیم.

طباطبایی باتأکید بر اینکه بپذیریم آنچه حلال یا حرام یا حق و باطل است، طبق موازین شرعی مشخص است، ادامه داد: اگر می گویید آنچه ما نمی خواهیم حلال نیست باید بپذیریم اکثریت حرام مرتکب شده اند؛ این اظهارات توهین به کشور است. بگذارید کشور آرام باشد و مردم مشغول دعا و نیایش خود باشند و به همان دعای اول ماه توجه کنیم و بدانیم که توهم و تخیل خطر دارد.

وی تأکید کرد: دوگانه کردن جامعه و اختلاف افکنی گناه بزرگی است. لذا ارزش های مردم را هزینه شعارهای خود نکنیم  و خانه های مردم را از اختلافات امن و امان نگه داریم.

این خطیب برجسته دینی سپس خطاب به مردم گفت: حق و باطلی که شعاردهندگان می گویند، حق و باطل نیست. حق و باطل همانی است که در مکتب دین و دین داران اصیل که سابقه دیانت آنها محفوظ است. 

وی با بیان اینکه خطر اختلاف از هر چیزی بیشتر است، اظهار کرد: مردم دلسوزان واقعی را بشناسند و هرکس که همه روز در فکر گفته های هیجان آوری است تا با افکار مردم بازی کند و در مردم اضطراب ایجاد کند در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشد. لذا اگر میخواهید رحمت الهی شامل حال شما شود در جهت وحدت مردم بکوشید. همانگونه که رهبر معظم انقلاب گفتند رأی مردم رأی به نظام است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
1
7
هر چي ميخواهيد بگيد
مهم اينه كه مردم با شركت و انتخاب افراد در مجلس رياست جمهوري و شوراي شهر نشون دادن حتي اگه به اندازه يك نفر هم كه باشه با شماها و طرز تفكر شماها مخالف هستن. شما ها را صالح نميشناسند از شما متنفرن. همين حرفها وا جرج بوش هم ميزد ميگفت همه يا با ما هستن يا عليه ما عين شما .
من اينهمه نوشتم فقط خدا كنه افتاب منتشر كنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
1
7
سلام دمت گرم حرف دل خیلی ها را زدی....و مشتی بر دهان ابوسفیان های زمان زدی...
علی معرف
|
Netherlands
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
1
5
خجالت داره .......

رای حرام یعنی این که شورای نگهبان مرتکب اشتباه شده نه مردمی که رای دادن و روحانی نباید تایید صلاحیت میشده ‌‌..و‌..‌اصولگرایان و تندروها از هرحربه ای استفاده می کنند تا رای مردم را بی وجهه کنند ‌.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
8
احسنت به خطیب شجاع که طرف حق گرفته واز دادستان روحانیت نترسیده که به خاطر این حرفها محاکمه اش کنه به قول آقای روحانی که چه روحانی های از دست دادستان روحانیت نکشیده اند
علی معرف
|
Netherlands
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
5
هر دوره این بدبختی ها هست و اصولگرایانی مثل

علم الهدی و رییسی شروع می کنند به این حرفها

برای کوبیدن جریان مقابل .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
7
خدا عاقبت همه ما را ختم بخیر کند . کسی که گفت پیکانم را فروختم و یک آپارتمان ۱۴۰ متری خریدم که تنها دارایی من است ، چطور میلیارد ها تومان خرج تبلیغات کرد و حالا میگوید هزینه تبلیغات مرا محرومان دادند و ریالی از آستان قدس استفاده نکردم ؟ چطور جرات میکند اکثریت مردم را مرتکبین حرام مینامد ؟ شما که راه ترامپ را میروید ، بدانید که او لااقل از جیب خودش خرج کرد . تقوای ترامپ از شما بیشتر است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
8
سخنی به جناب رئیسی
اقای رئیسی با سلام ، خودتان بهتر میدانید که انتخابات ۹۶ نسبت به سال ۸۸ یکی از سالم ترین انتخابات بود ، اگه اجازه رای دادن به مردم را میدادند مطمئن باشید رای اقای روحانی بالتر از ۲۶ میلیون رای میشد ، نمیدانم چرا دارید با ابروی نظام بازی میکنید ، اگه قرار بود انتخابی ابطال شود انتخابات ۸۸ بود نه این انتخابات؟؟؟؟ معلوم شده که از شکست های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ درس نگرفته اید ، مگه آقایان موسوی و کروبی که حرفهای شما را نمی زدند که ۷ ساله حصر خانگی هستند ، شما واقعا تشنه قدرت هستید با این که تمام این دوران در راس قوه قضاییه بودید ؟؟؟ تمام کسانی که به اقای روحانی رای دادند بخاطر عشق به وطن بود ، نه اردی گرفتند نه تهدید شدند و نه تطمیع شدند ، پس سفسطه گری را تمام کنید و نگاهی به اوضاع منطقه کنید ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
3
سخنی به جناب رئیسی
اقای رئیسی با سلام ، خودتان بهتر میدانید که انتخابات ۹۶ نسبت به سال ۸۸ یکی از سالم ترین انتخابات بود ، اگه اجازه رای دادن به مردم را میدادند مطمئن باشید رای اقای روحانی بالتر از ۲۶ میلیون رای میشد ، نمیدانم چرا دارید با ابروی نظام بازی میکنید ، اگه قرار بود انتخابی ابطال شود انتخابات ۸۸ بود نه این انتخابات؟؟؟؟ معلوم شده که از شکست های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ درس نگرفته اید ، مگه آقایان موسوی و کروبی که حرفهای شما را نمی زدند که ۷ ساله حصر خانگی هستند ، شما واقعا تشنه قدرت هستید تمام کسانی که به اقای روحانی رای دادند بخاطر عشق به وطن بود ، نه اردی گرفتند نه تهدید شدند و نه تطمیع شدند ، پس سفسطه گری را تمام کنید و نگاهی به اوضاع منطقه کنید ؟؟
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
7
1
البته گفتار موحدی کرمانی درست نبود ولی بهتر است این ..... اشتباه موحدی را تکرار نکند و بوق فتنه گران نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
تو یک ادم بی نهایت بی ادب و بی فرهنگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
1
9
من به این رای حرامی که دادم افتخار می کنم دوران این حرف ها گذشته
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
6
دلسوزان انقلاب آتش تفرقه فراگير شده منتظر جرقه است براي رسيدن به قدرت همه چيزرا زير سوال برده اند به هر وسيله كه در اختيار دارند دست مي زنند تا به رياست برسند نه به مصالح مملكت فكر ميكنند ونه به توصيه ديگران دراين بين مخالفان نظام هم سوء استفاده ميكنند وآتش بيار معركه شده اند بترسيد از اختلاف حرف رهبر بزرك انقلاب امام خميني را گوش دهيد به راي مردم احترام بگذاريد از خدا بترسيددست از توهين اهانت برداريد.براي رضاي خدا به فكر كشور وپيشرفت آباداني كشور باشيدتا دير نشده امر به معروف ونهي از منكر يعني دست از تضاد برداشتن مانند روزهاي اول انقلاب يكي شدن خدايا هدايت كن هر گمراهي را. رزمنده گمنام جنگهاي نامنظم چمران.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
6
رای من چرا باید حرام اعلام شه .......
گزینه رو غلط زدم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تغییرش ندین ........
همون درسته.......
باور کنین.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
8
رای حلال , رای حرام ........
اونوقت ناراحت میشیم بهمون میگن " جهان سومی "
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
7
بزرگان نظام باید به داد کشور برسندبه این منوال پیش برویم در اینده نزدیک برگزاری انتخابات به بزرگترین چالش امنیتی کشور تبدیل می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
3
من نمیدونم اگر این دلواپسان اینچنین معتقد به شعائر الهی و حلال و حرام هستند پس چرا اوضاع عقیدتی جامعه به سبب اقدامات آنان اینچنین متزلزل شده است؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین