کد خبر: ۴۴۹۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۵ - ۱۰:۵۷

تشدید تحرکات امریکا در منطقه خلیج فارس

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی وزگلاد بمب افکن های امریکا به تمرین برای دست یابی به اماکن هسته ای ایران می پردازند.

به باور بوش و هیات حاکمه امریکا اگر جلوی ایران گرفته نشود، این کشور به سلاح هسته ای دست خواهد یافت و تنها راه متوقف کردن ایران حملات پیش گیرانه است. ایران در برابر این ادعاهای تکراری و دروغ امریکا که منجر به اشغال عراق شد، با برگزاری رزمایش پیامبر اعظم نشان داد که می تواند در برابر هرگونه تهاجم خارجی با استفاده از سلاح های متعارف پیشرفته به مقابله بپردازد.

سیمور هرش روزنامه نگار جنجالی نیویورکر که از چند سال پیش حمله قریب الوقوع امریکا را به ایران پیش بینی می کند این بار نیز در مقاله ای که در شماره آینده نیویورکر در 17 آوریل منتشر خواهد شد، با استناد به منابعی بلندپایه در پنتاگون و کاخ سفید مدعی شده است امریکا تنها راه متوقف کردن ایران را حملات پیش گیرانه می داند و یکی از طرح های در دست بررسی پنتاگون رشته حملات هوایی با کاربرد تاکتیکی بمب های هسته ای است!

در حالی که پرونده هسته ای ایران روند قانونی خود را طی می کند، به نظر می رسد گزارش سیمور هرش و تهدید جان بولتون نماینده محافظه کار و تندرو امریکا در سازمان ملل به دور زدن سازمان ملل! از سوی امریکا برای برخورد با ایران، به هدف فشار روانی بر مردم ایران در مورد مساله هسته ای باشد.

خبرگزاری ریا نووستی نیز خبر داده است امریکا فعالیت های اطلاعاتی خود را در ایران برای وارد کردن ضربه نظامی به اماکن هسته ای ایران تشدید کرده است. هدف این فعالیت ها تنظیم فهرستی از اهداف بالقوه برای نیروی هوایی امریکا عنوان شده است.

دربرابر گزارش های مبنی بر قصد امریکا برای اقدام نظامی علیه ایران که پس از برگزاری رزمایش پیامبر اعظم در خلیج فارس شدت گرفته است، سردار یحیی رحیم صفوی فرمانده سپاه پاسداران هشدار داد که ایران می تواند با بستن تنگه 50 کیلومتری هرمز، اصلی ترین گذرگاه صادرات نفت کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای متجاوز را با بحران انرژی روبرو ساخته و غرب را تحت فشار قرار دهد.

پیش از این نیز رسانه های امریکا و بریتانیا از نقشه های دو کشور برای وارد کردن ضربه نظامی به ایران سخن رانده بودند اما مقامات امریکا و بریتانیا این گزارش ها و تحلیل ها را رد کرده اند. گزارش جدید سیمور هرش در این باره هنوز واکنشی را از سوی مقامات امریکا در پی نداشته است.

روز گذشته جاناتان هنیگ رییس بخش روابط عمومی سفارت امریکا در باکو ابراز داشت امریکا شیوه های مسالمت آمیز برای حل مساله هسته ای ایران را ترجیح می دهد. وی به روزنامه نگاران گفت: «ما امیدواریم ایران پاسخ مناسب را به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در مهلت سی روزه ای که این شورا تعیین کرده است، بدهد.»

شورای امنیت سازمان ملل روز 30 مارس طی بیانیه ای به ایران سی روز مهلت داد تا تمام فعالیت های خود در زمینه غنی سازی اورانیوم را به حالت تعلیق در آورد.» ایران تا کنون به این بیانیه واکنشی نشان نداده است اما ادامه فعالیت های تحقیقاتی در زمینه غنی سازی اورانیوم را حق قانونی خود می داند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین