کد خبر: ۴۴۹۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲

استقرار رفتگران با چرخ دستی‌های تفکیک زباله در بازار/ کسبه از طرح‌های پیشین استقبال نکردند

محسن حاتمی شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۲ گفت: استقرار رفتگران همراه با چرخ دستی‌هایی که دارای 2 مخزن مجزا برای زباله‌های خشک و‌ تر است، موجب بهبود وضعیت نظافت این محدوده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن حاتمی شهردار ناحیه ۳منطقه 12  اظهار داشت: ظرف 2 هفته آینده پاکبان ها و رفتگران شهرداری با چرخ دستی های تفکیک زباله در بازار مستقر می شوند؛ در این طرح پاکبان ها به صورت چرخشی در سطح بازار زباله های کسبه را مستقیم از خود آن ها دریافت و تفکیک می کنند.

وی افزود: در حال حاضر محدوده بازار ۱۵ خرداد، به طور مستمر و شبانه روزی توسط عوامل پاکبان شهرداری این منطقه در شیفت های مختلف نظافت می شود.

شهردار ناحیه 3 منطقه 12در پاسخ به چرایی انباشت زباله به ویژه در ساعات پایانی روز در معابر و گذرهای مختلف بازار افزود: هر روز صبح رفتگران ناحیه 3 منطقه 12 این محدوده را به صورت پاکیزه به کسبه و شهروندان تحویل می دهند.

حاتمی افزود: علی رغم استمرار نظافت بازار توسط پاکبان ها، کسبه به دلیل نداشتن فضای کافی در مغازه های خود، زباله هایشان را در نقاط مختلف بازار تخلیه می کنند. لازم به ذکر است حجم تولید زباله های خشک در بازار تهران نسبت به زباله های تر، بیشتر است.

وی ادامه داد: این در حالی است که فاصله دورترین سطل زباله با مغازه هر کاسب، کمتر از 200 متر است و مغازه داران زباله های تولیدی خود را به جای انتقال به این مخازن در معابر و گذرهای مختلف بازار رها می کنند.

شهردار ناحیه 3 منطقه 12 با اشاره به اجرای پیشین طرح های تفکیک زباله در سطح بازار تهران و عدم استقبال و عدم همکاری کسبه از این طرح ها تصریح کرد: طرح تفکیک پسماندها و موضوع آموزش به کسبه در این زمینه پیگیری وبه انجام رسید اما به دلایل مختلف موفقیت آمیز نبود؛ مغازه داران حتی از نایلوهایی که در نقاط مختلف بازار تعبیه شده بود نیز استقبال نکردند.

حاتمی گفت: شهروندان در حفظ نظافت نقاطی چون بازار معمولا همکاری و مساعدت خوبی را به خرج می دهند و ما امیدواریم با اجرای طرح جدید جمع آوری زباله های تولیدی در بازار، با همکاری بیشتر کسبه، در تحقق موضوع زیباسازی و حفظ پاکی محیط زیست در این محدوده موفقیت هایی را کسب کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین