کد خبر: ۴۴۹۸۵۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
تندروها در مجلس شکست دیگری را متحمل شدند

الحیات: تندروها شکست سنگینی متحمل شدند/احمدی‌نژاد هم از شکست آن‌ها می‌گوید

احمدی‌نژاد در این بین می‌گوید که اصولگرایی در ایران مرده و هیچ چیزی از آن باقی نمانده است. لاریجانی در جلسه رای‌گیری توانست ۲۰۴ رای از ۲۶۸ رای نمایندگان حاضر در جلسه را از آن خود کند. مسعود پزشکیان و علی مطهری نیز با ۱۷۹ و ۱۶۳ رای ماخوذه نائب‌رییسان مجلس خواهند بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- یک روزنامه عرب‌زبان با اشاره به این که تندروها در مجلس شورای اسلامی نیز شکست دیگری را مشابه با انتخابات ریاست‌جمهوری متحمل شدند، می‌نویسد: «علی لاریجانی اصولگرای میانه‌رو، ریاست مجلس را حفظ کرد و بار دیگر نمایندگان اصلاح‌طلب و میانه‌رو به عنوان نواب مجلس انتخاب شدند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ احمدی‌نژاد در این بین می‌گوید که اصولگرایی در ایران مرده و هیچ چیزی از آن باقی نمانده است. لاریجانی در جلسه رای‌گیری توانست ۲۰۴ رای از ۲۶۸ رای نمایندگان حاضر در جلسه را از آن خود کند. مسعود پزشکیان و علی مطهری نیز با ۱۷۹ و ۱۶۳ رای ماخوذه نائب‌رییسان مجلس خواهند بود.

 در این میان حمیدرضا حاجی بابایی و هادی قوامی از اصولگرایانی بودند که نتوانستند در برابر مطهری و پزشکیان موفق ظاهر شوند و تنها ۱۹۷ و ۶۷ رای را از آن خود کردند. شواهد نشان می‌دهند که فراکسیون امید و مستقل‌ها توانسته‌اند موفق‌تر از فراکسیون‌های متعلق به تندروها عمل کنند. اکنون فراسیون امید ۳ کرسی از ۱۲ کرسی ریاست مجلس شورا را در اختیار دارد و نه کرسی دیگر به مستقل‌ها رسیده است. 

الحیات در ادامه می‌نویسد: «پس از انتخاب مجدد به عنوان ریاست مجلس، لاریجانی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان بتوانند در همکاری با دولت به خواسته‌های مردم رسیدگی کنند. شواهد نشان می‌دهند که لاریجانی موفق به دور نگهداشتن اصولگرایان تندرو از ریاست مجلس و مانور آنان در این نهاد مهم شده است. لاریجانی از حامیان مهم روحانی در دور قبلی و این دور بوده است». 

این روزنامه عرب‌زبان می‌نویسد: «کار به جایی رسیده که احمدی‌نژاد اخیرا در جلسه‌ای گفته است که جریان اصولگرایی در ایران مرده و هیچ چیزی از آن باقی نماینده است. او گفته که این موضوع را به اصولگرایان گفته بود اما آنان اعتقادی به حرفش نداشتند. او در جمله‌ای پرکنایه گفته است که برخی از نامزدها با بازی با احساسات شهروندان تلاش کردند خود را حامی محرومان نشان دهند و رای جمع کنند. او با اشاره به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای تعیین نامزد انتخاباتی گفته است که آنان در این راه ناکام ماندند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
5
9
خود احمدی نژاد در ایران مرده است وخدا از او نگذارد که ایران را به ویرانه تبدیل کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
1
4
سلام
جدید اخباری میذارید که نتنها احمدی نژاد رو تخریب نمی کنه بلکه باعث نرم شدن ذهن مخاطب نسبت بهش میشه!!!
اصلاح طلبان، خبریه؟
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
1
2
اصولگرایان خودشون خودشون رو قبول ندارن .
اصلا اسم اصولگرایی رو هم اصلاح طلبان روشون گذاشتن ......
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
1
1
احمدی نژاد به نظر من ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
0
زنده باد بهار
علی معرف
|
France
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
0
0
اصولگرایی وجود نداره ......اصولگرایی در ضدیت با اصلاح طلبی معنا پیدا کرده وگرنه اصلا تشکیلات مستحکمی نداره ....یه عده پول دوست دور هم جمع میشن که نمیشه تشکیلات
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین