کد خبر: ۴۵۰۱۷۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

دامدار کلاردشتی مشکوک به تب کریمه کنگو

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،گفت: دامدار کلاردشتی با علائم بیماری تب کنگو در مازندران مشاهده شده است اما ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در این بیمار قطعی نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر محمد سلطان تویه، اظهار داشت: مرد دامدار ساکن روستا طایب کلا کلاردشت با بروز علائم از 6 روز قبل که با تشخیص اولیه cchf (تب کریمه کنگو )با علائم همچون تب، درد شکم، استفراغ خونی،زخم اطراف دهان پلاکت پایین و سیستم ایمنی پایین مشاهده شده است.

وی افزود : این دامدار اهل شهرستان کلاردشت با داشتن علائم مشکوک به بیماری تب کنگو به دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و با هدف اجرای دستورالعمل های بهداشتی برای حفاظت از سلامتی جامعه به بیمارستان امام (ره) ساری انتقال یافته و فوری تحت درمان قرار گرفته است .

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: انجام اقدامات پزشکی  بر روی این بیمار توسط  تیم تخصصی و فوق تخصصی عفونی و خون در بهترین شرایط ممکن روند صحیح و سریع درمان در حال انجام است ونمونه برای تایید تشخیص ارسال میگردد.

تب کریمه کنگو ، یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه از دام آلوده به انسان و یا به صورت مستقیم از انسان به انسان منتقل می‌شود.

تب ، سرگیجه ، سفتی گردن ، درد پشت ، سر درد و فتوفوبی (ترس از نور) تهوع ، استفراغ و گلودرد همراه با اسهال و درد عمومی شکم از علائم این بیماری است .

منبع: ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین