کد خبر: ۴۵۰۲۱۳
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
نباید برای رسیدن به قدرت، دین،اعتقادات و امکانات‌عمومی را هزینه کرد

جمهوری‌اسلامی: چرا باید امام زمان، مساجد، ائمه‌جمعه، صدا و سیما و بیت‌المال خرج یک نامزد شوند؟ این روش به تضعیف نظام می‌انجامد

در بی‌دین‌ترین جوامع امروز جهان، وقتی رقابت‌های انتخاباتی تمام می‌شود، احزاب برای حفاظت از منافع ملی دست به دست هم می‌دهند و با کمک همدیگر کشور را آباد می‌کنند و در برابر تهدیدهای خارجی می‌ایستند ولی در کشور ما که نظام جمهوری اسلامی حاکم است، خصومت‌ها و کینه‌توزی‌ها بیشتر می‌شود! این وضعیت، نه با دستورات اسلامی سازگاری دارد و نه حتی با معیارهای معمول و متداول جوامع غیردینی.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت:  بپذیریم که در جریان تبلیغات انتخاباتی، طرفین مرتکب تخلفات آشکار از ضوابط اخلاقی شدند که با منافع ملی سازگاری نداشت. امروز اگر وزیر خارجه معلوم الحال عربستان سعودی به خود جرات می‌دهد مسئولین نظام جمهوری اسلامی را «دزد» بنامد، به این دلیل نیست که آنها دزد هستند بلکه به این دلیل است که برخلاف واقعیت، همدیگر را متهم به دزدی کرده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ جمهوری اسلامی در ادامه افزوده است: این روش خلاف، باعث گستاخی عناصر ضدانقلاب هم شده و آنها نیز سخنانی از قبیل آنچه وزیر خارجه عربستان و سران رژیم صهیونیستی و رسانه‌های آمریکائی و انگلیسی علیه مسئولین نظام و خود نظام می‌گویند را تکرار می‌کنند. این وضعیت نشان می‌دهد روش تبلیغاتی ما غلط است کما اینکه در غیر تبلیغات انتخاباتی نیز همین روش غلط در چارچوب جنگ قدرت اعمال می‌شود، روشی که در نهایت به تضعیف نظام جمهوری اسلامی می‌انجامد.

در کشور ما حزب و جناح و جبهه سیاسی به معنای واقعی وجود ندارد. مجموعه‌هائی که تحت این عناوین مشغول فعالیت هستند، نه مرام سیاسی دارند و نه ضوابط اخلاقی و اسلامی را رعایت می‌کنند و نه حتی قواعد فعالیت سیاسی را رعایت می‌کنند. مرام امام خمینی این نبود که برای رسیدن به قدرت هر حرفی بزند و هر کاری بکند. امام، در طول مبارزات ضداستبدادی و ضداستعماری خود از سال 1342 تا 1357 مرتکب هیچ خلاف اخلاقی برای رسیدن به قدرت نشد. در دوران 10 ساله رهبری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز هرگز حاضر نشد کلمه‌ای برخلاف واقع بگوید یا کاری کند که خارج از ضوابط شرعی و قانونی باشد. احزاب و جناح‌ها و جبهه‌های سیاسی ما اگر از سیره امام خمینی پیروی می‌کردند، امروز ما دچار این همه تفرقه و تشتت و درگیری‌های ضربه زننده به اساس نظام و منافع ملی نبودیم. نمی‌گوئیم احزاب تعطیل شوند بلکه می‌گوئیم با رعایت ضوابط اخلاقی و شرعی و قانونی و قواعد سیاسی فعالیت کنند. اگر چنین شود، کشور ما بهترین زمینه را برای چرخش قدرت دردست جناح‌ها خواهد داشت و چنین چرخش قدرتی هرگز به منافع ملی کوچک‌ترین آسیبی وارد نخواهد کرد.

* اینها مربوط به قبل از رسیدن به قدرت است. متاسفانه بعد از آنکه در کارزار تبلیغات انتخاباتی یک فرد یا یک جناح پیروز می‌شود، باز هم قواعد سیاسی رعایت نمی‌شود و تهمت‌ها، تخریب‌ها، کارشکنی‌ها، تفرقه افکنی‌ها و از همه بدتر نفرت‌آفرینی‌ها ادامه می‌یابد. در بی‌دین‌ترین جوامع امروز جهان، وقتی رقابت‌های انتخاباتی تمام می‌شود، احزاب برای حفاظت از منافع ملی دست به دست هم می‌دهند و با کمک همدیگر کشور را آباد می‌کنند و در برابر تهدیدهای خارجی می‌ایستند ولی در کشور ما که نظام جمهوری اسلامی حاکم است، خصومت‌ها و کینه‌توزی‌ها بیشتر می‌شود! این وضعیت، نه با دستورات اسلامی سازگاری دارد و نه حتی با معیارهای معمول و متداول جوامع غیردینی.

* مشکل، هنگامی بزرگ‌تر و پیچیده‌تر می‌شود که جناح‌ها یا بعضی از آنها مقدسات دینی را هم برای رسیدن به قدرت هزینه می‌کنند. اینکه امام زمان، روحانیت، جامعه مدرسین، جامعه روحانیت، ائمه جمعه، ائمه جماعات، امکانات مساجد و بیت‌المال، نهادهائی که متعلق به عموم مردم و نظام هستند، صدا و سیما و خلاصه ابروباد و مه خورشید و فلک همه در کار شوند تا یکی رای نیاورد ولی همان شخص با رای بالا پیروز انتخابات شود، چگونه قابل توجیه است؟ قطعاً این به معنای بی‌اعتقادی مردم به مقدسات دینی نیست بلکه به معنای این است که باید مردم را در انتخابات آزاد گذاشت و نباید برای رسیدن به قدرت، دین و اعتقادات و مقدسات و امکانات عمومی را هزینه کرد.

* عده‌ای می‌گویند با سه انتخابات 1392، 1394 و 1396 اصولگرائی به پایان رسیده است. این، تحلیل درستی نیست. اصولگرائی یک تفکر صحیح است که اگر به ضوابط آن عمل شود همواره به پیش می‌رود و جامعه را به پیش می‌برد. آنچه در این سه انتخابات به اثبات رسید این است که عده‌ای به نام اصولگرائی مرتکب کارهای خلاف «اصول» شدند و خودشان لطمه دیدند. همین وضعیت را جناح اصلاح طلب نیز قبلاً داشت و اکنون نیز اصلاح‌طلب‌ها نباید خود را پیروز بدانند و درصدد سهم‌خواهی برآیند. نه اصولگراها 16 میلیون عضو دارند و نه اصلاح طلب‌ها 24 میلیون. این آراء، اگر درست تحلیل شوند، نتیجه این خواهد شد که این هر دو جناح باید در مواضع و روش‌های خود تجدیدنظر کنند و به سیره امام برگردند و فقط در اعمال سلیقه‌ها با همدیگر رقابت کنند و به اصول و ضوابط پای بندی نشان دهند.

* اگر به سیره امام بر گردیم، به جائی خواهیم رسید که مثل زمان امام، وقتی مردم حس کنند نظر روحانیت چیست، اکثریت قاطع به همان نظر گرایش نشان خواهند داد. لزومی ندارد روحانیت، خود را خرج این و آن کند و تمام مقدسات را هم به میدان بیاورد، کافی است فقط به سیره امام بر‌گردد و ببیند که مردم چگونه تلاش خواهند کرد خود را و آراء خود را به روحانیت نزدیک و بلکه منطبق کنند. وضعیت امروز ما یک بحران معنوی است. ما می‌توانیم از این بحران خارج شویم به شرط آنکه طرحی نو دراندازیم. این طرح نو، ما را به نتیجه مطلوب خواهد رساند بدون آنکه فلک را سقف بشکافیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
2
9
وقتی چیزی برای گفتن ندارند به دروغ وتزویر روی می آورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
1
8
همه دنیا فهمیده اند
وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
3
11
متاسفانه اصولگرها به هرچی اصلاح طلبها ایراد میگرفتند خودشون بدترش و انجام دادند مشکل اینجاست که نمیخوان باور کنند مردم میفهمند و انتخابات مشخص میکنه که راه و روشی که پیش گرفتند و مردم نمیپسندند این برای همه گروهها صادقه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
3
8
در این 4 سال دولت روحانی آماج حملات خواهد بود
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
5
4
وظیفه اهل مسجد امر به معروف ونهی از منکر است در معرفی نامزدها مساجد همین کارها را می کنند نیت امر به معروف ونهی از منکر ربطی به نامزد خواص ندارد مگر نامزد خاص پسرعمو یا فامیل مسجدی یا امام جماعت است اتفاقا ان زمانی که مساجد از نامزد شما یعنی روحانی ها وناطق ها حمایت می کرد شما چنین حرفی نمی زدید همین روزنامه جمهوری از ناطق حمایت می کرد وطرفداران همه امام جماعات ومسجدی بودند امایک کلمه نگفتین واز این حرفها نزدین چون مساجد اصلح را تبین می کرد اتفاقا از لحاظ شرعی سادات مقدم بر غیر سادات هستند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
اول عفت کلام رو رعایت کنند بقیه پیشکش!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
1
5
تلاش شود هزینه رفتار عوام فریبانه وسواستفاده از اموال عمومی در راه منافع اختصاصی به جای حلالش بر گردد عادلانه است
بنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
3
6
واقعا مقاله خوبی بود ودرست مسائل رابیان کرده است
تقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
2
6
هر فردی در روز معاد جواب اعمال خودراباید بدهد سادات وغیرسادات نداردو در قیامت پارتی بازی وجود ندارد وشفاعت احدی قابل قبول نیست .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
1
8
اصولگراها مدیریت محکم و واحدی ندارند هرکس حرف خود را میزند و عمل می کند این از هم پاشیده گی موجب نابودی آنها می شود خیلی راحت دروغ می گویند تهمت می زنند نماز جمعه را ببازی گرفته اند راحت در خطبه های نماز دروغ می گویند کجای اصولگرایی یعنی این
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
2
مردم ما اگر اندکی خوبی در هرگروهی ببیند قطعا به وی روی خوش نشان میدن
اگه روحانی تواین چهار سال بتونه عملکرد قابل قبولی داشته باشه
قطعا اقبال عمومی آینده هم به طیف خواهد بود وگرنه میرن سمت فرد دیگری.
روش سوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
1
وقتي پايگاه مردمي نداري يا بايد قبول كني يا بايد اعتقادات و بيت المال و پوپوليسم به خرج بدي و يا اون روش سوم رو كه هميشه نميشه استفاده ازش كرد، مخصوصاً اگه دولت مستقر بخواد تو انتخابات شركت كنه.
ایران دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
3
کاربر ۱۳/۳/۹۶ ساعت 13:37 !!! کی گفته ارجهیت دارند!؟ شاید تو ؤامثال تو خود را شایسته عزت ؤ بزرگی ندانید ولی مردم ایران خود را تابع نظر امثال تو نمیدانند!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
بسمه تعالی
با سلام ،مهمترین کاستی جناح های سیاسی ما ونخبگان انها کمبود وضعف عقلانیت است. مخصوصا درمیان اصولگرایان فقدان عقلانیت بارز است .عدم تشخیص مقتضیات زمان ومکان،فقدان یک عالم وروحانی متقی وسیاستمدار در میان آنها وتشتت عمیق درونی آنها باعث شده همینطور در بیراهه بروند وجناحاصلاح طلب هم به دلائل مختلف از جمله روشنفکر مابی وتندروی بلاهت آمیز در رویه های خود راه به جایی نمی برند باید تجدید نظری در رفتارهای سیاسی خودبنمایند و7-8 حزب سیاسی واقعی وپایدار با مرامنامه درست وحسابی تشکیل دهندوبرای مدیریت سیاسی کشور برنامه علمی ارائه نمایند تا ان شا االله کشور از این ورطه بی برنامگی کاندیداها بیرون بیاید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
3
آقا مهدی عزیز از لحاظ شرعی عقل و منطق که خدا به انسان داده مقدم بر تقلید کورکورانه است برای همین طرز فکر شما بود که احمدی کسی که لیاقت و دانش و تدبیر مملکت داری نداشت یک مملکت پر از برکت و رحمت را نابود کرد و ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین