کد خبر: ۴۵۰۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

پوتین:از خروج‌ترامپ از توافق‌ پاریس خوشحال‌باشید

رئیس جمهوری روسیه بر خلاف رهبران سایر کشورهای جهان که از تصمیم ترامپ برای خروج از توافق آب و هوایی پاریس گله می کنند عنوان داشت که این اقدام آمریکا جای خوشحالی است.
آفتاب‌‌نیوز :
 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به پرسشی که از وی در مورد  تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای خارج کردن این کشور از توافق آب و هوایی پاریس مطرح شده بود برخلاف سایر رهبران جهان که از این امر گله مند هستند گفت: نگران نباشید، خوشحال باشید. توافق آب و هوایی تا سال ۲۰۲۱ اجرایی نمی شود و این به کشورها فرصت می دهد تا با راه حل سازنده برای مقابله با گرمای زمین آماده شوند.

پوتین در ادامه گفت: درباره تصمیم دونالد ترامپ هیچ قضاوتی نمی کنم، اما آمریکا بهتر است همچنان به این توافق پایبند باشد.

بر اساس این گزارش، روسیه نیز از امضا کنندگان توافق آب و هوایی پاریس به شمار می رود اما شخص پوتین هنوز این توافق را تائید نکرده است.

تصمیم ترامپ برای خارج شدن آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس موجی از واکنش های منفی را در پی داشت و علاوه بر آنکه چین، هند و اتحادیه اروپا بر تعهد خود نسبت به این توافق تاکید کردند «دونالد تاسک» رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت: تصمیم دونالد ترامپ یک اشتباه بزرگ بود.

رهبران کانادا و بریتانیا نیز با ابراز تاسف از تصمیم ترامپ گفته‌اند کشورهایشان به معاهده پاریس پایبند خواهند ماند. رهبران آلمان، فرانسه و ایتالیا هم در بیانیه‌ای مشترک، از این اقدام دونالد ترامپ ابراز تأسف کرده‌اند.
منبع: خبرگزاری مهر


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین