کد خبر: ۴۵۰۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸

روزنامه پاکستانی: روابط بهتر با ایران ضروری است

یک روزنامه پاکستانی نوشت: اسلام آباد باید از ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان خارج شود، چراکه موضع ضد ایرانی این ائتلاف به نفع پاکستان نخواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
تصمیم اسلام آباد برای شرکت در ائتلاف نظامی اسلامی (IMA) و اجازه دادن به ژنرال راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان برای پذیرش رهبری نظامی عربستان بر این ائتلاف اقدامی عجولانه است. این ائتلاف ممکن است چند هدف ضد ستیزه‌جویی نیز داشته باشد اما کاملا واضح است که این یک ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه ایران است.

اگرچه جهان عرب نیازمند یک همکاری و اتحاد واقعی برای مقابله با تروریسم، افراطی‌گری و ستیزه‌جویی است و ائتلاف نظامی اسلامی می‌تواند یک عرصه باشد، اما باید تمام جهان اسلام را دربرگیرد.

به نوشته این روزنامه پاکستانی، ائتلاف نظامی اسلامی تحت رهبری عربستان کاملا و به‌طور نهادینه خلاف این ضرورت و حتی یک ائتلاف خطرناک و بی‌ثبات کننده است. پادشاهی عربستان صراحتا ایران را تهدیدی علیه خود می‌داند و کشورها با آن متحد شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه پرتیراژ داون چاپ پاکستان، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و دولت او از ائتلاف نظامی اسلامی حمایت کرده و آن را یک مبارزه بالقوه علیه نفوذ ایران در خاورمیانه دانسته‌اند.

داون در ادامه گزارش خود نوشت: پاکستان نمی‌تواند و نباید عضوی از یک اتحاد نظامی به شدت فرقه‌گرایانه باشد و عضویت و رهبری اسلام آباد در چنین ائتلافی در تضاد با تاریخ و منافع راهبردی آینده این کشور است.

هرچند، روابط نزدیک با عربستان سعودی ضروری است، روابط بهتر با ایران نیز حیاتی به شمار می‌آید. بنابراین، دولت و ارتش پاکستان و همچنین ژنرال شریف باید موضع خود را مورد بازبینی قرار دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین