کد خبر: ۴۵۲۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

مکالمه‌ای که زندگی مسی را تغییر داد

مکالمه‌ای میان مهاجم آرژانتینی و خوسه پکرمن زندگی ستاره جهان را تغییر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، خوسه پکرمن سال‌ها پیش در فوتبال اسپانیا حضور داشت و توانست تاثیر زیادی روی فوتبال پایه این کشور بگذارد.  این موضوع در افتخارهای لاروخا در جهان موثر بود. سرمربی آرژانتینی جمعه گذشته دوباره به مادرید بازگشت؛ شهری که علاوه بر نشان دادن توانایی‌هایش باعث شکل گرفتن فوتبال کنونی جهان شد. این جمله مبالغه نیست. او در سال ۲۰۰۳ به اسپانیا رفت و در یک کمپ تمرینی در آلکورکن حاضر شد تا بازی تیم پایه بارسلونا را تماشا کند. او سرمربی لگانس بود و شایعه در رابطه با کودکی که توانایی‌های فوق‌العاده‌ای با توپ دارد را شنیده بود. به همین خاطر به این شهر سفر کرد تا بفهمد این شایعه حقیقت دارد یا نه.

سرمربی آرژانتینی صحبت‌های خینس مندس را درباره این بازیکن شنیده بود. سرمربی زیر ۱۶ سال اسپانیا گفته بود نتوانستم لئو را برای تورنمنت‌ها دعوت کنم چون یک خارجی بود. کاش او اسپانیایی بود و می‌توانستم از او در ترکیب بهره ببرم.

پکرمن خیلی زود جادو مسی را در زمین دید و تصمیم گرفت به سرعت به کشورش باز گردد.

پکرمن در سال ۲۰۱۱ در یک مصاحبه‌ای جز به جز مکالمه‌اش با مسی را در آلکورکن توضیح داد.

 او به مسی گفت‌:  من آرژانتینی هستم، مرا می‌شناسی؟

لئو پاسخ داد: چرا نباید بشناسم! شما پکرمن عضو تیم ملی هستید.

پکرمن گفت‌:  اکنون هدایت تیم‌ ‌ملی را بر عهده ندارم. سال ۲۰۰۲ این تیم را ترک کردم.

مسی گفت‌:  بله. در لگانس هستید،پدرم این موضوع را به من گفت‌.

سرمربی آرژانتینی در ادامه‌ اظهار کرد: اکنون سرمربی آلبی سلسته نیستم اما همیشه معرف فوتبال آرژانتین هستم. به همین خاطر با اوگو توکایی که در حال آماده سازی تیم برای شرکت در کوپا آمه‌ریکاست صحبت خواهم کرد. در روزهای آینده با تو تماس خواهم گرفت. به پدرت در این‌باره توضیح خواهم داد.

مسی این موضوع را باور کرد و پکرمن نیز به قول خود عمل کرد.  او توکایی دوست قدیمی‌اش را راضی کرد تا در یک بازی دوستانه از  بازیکن آرژانتینی بهره ببرد. در این دیدار آلبی سلسته برابر پاراگوئه قرار گرفت و هشت بر صفر پیروز شد. مسی نیز یک گل زیبا به ثمر رساند. تنها ۲۰۰ نفر در ورزشگاه آرخنتینوس خونیورز حاضر بودند اما اکنون صدها نفر مدعی هستند این بازی را از نزدیک تماشا کردند. او پس از این دیدار برای همیشه پیراهن تیم‌ ‌ملی را بر تن کرد.

در طول زمان افراد زیادی در زندگی ستاره آرژانتینی تاثیرگذار بودند  اما بازی دوستانه با پاراگوئه آغازگر همه چیز بود که توکایی با پیشنهاد پکرمن چنین دیداری را برگزار کرد. زندگی مسی با یک مکالمه تغییر پیدا کرد و بدون شک پکرمن تاثیرگذارترین فرد در این موضوع بود. دو سال بعد مسی برای نخستین بار با هدایت پکرمن برای تیم اصلی آلبی سلسته بازی کرد. این موضوع از مهم‌ترین  خاطره‌های سرمربی آرژانتینی است که سه شنبه در بازی دوستانه کلمبیا را برابر کامرون هدایت خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین