کد خبر: ۴۵۲۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴

کالری کدام مواد غذایی منفی است؟

برخی مواد غذای به قدری کالری کمی وارد بدن می کنند که انرژی صرف شده برای هضم آن ها به مراتب بیشتر از انرژی کسب شده از آن ها است.
آفتاب‌‌نیوز : تبیان نوشت: البته این مواد غذایی عاری از کالری نیستند اما میزان کالری شان بسیار اندک است.
نتایج هیچ پژوهش علمی اثبات نکرده است که با مصرف این مواد غذایی می توان یک شبه مانکن شد؛ اما مصرف این مواد غذایی به خصوص به صورت خام نقش زیادی در مصرف انرژی بیشتر، بهبود سوخت و ساز بدن و ترشح آنزیم های گوارشی دارد که به تجزیه چربی ها کمک زیادی می کنند.
در این مطلب مواد غذایی با کالری منفی را بیشتر معرفی می کنیم تا از آن ها برای افزایش سوخت و ساز بدن و داشتن تغذیه ای سالم تر استفاده کنید.

خیار

95 درصد کل وزن خیار از آب تشکیل شده است. این میوه کالری اندکی دارد (هر 100 گرم 12 کالری) و برای افرادی که رژیم گرفته اند و یا نگران تناسب اندامشان هستند فوق العاده است.

کاسنی فرنگی یا آندیو

کاسنی فرنگی سرشار از فیبر، منبع ویتامین B9 یا همان اسیدفولیک و ویتامین C است. در عین حال هر 100 گرم از آن فقط 15 کالری به بدن می رساند.

کدو

کدوی بخارپز شده در هر 100 گرم 23 کالری به بدن می رساند. 96 درصد این سبزی آب است اما در عین حال سرشار از ویتامین های C،B3 و A است.

لوبیا سبز

لوبیا سبز منبع فیبرها است و باعث احساس سیری می شود. هر 100 گرم از این لوبیاهای تر و تازه فقط 20 کالری به بدن می رساند.

اسفناج

اسفناج حاوی آهن و اسیدفولیک است و هر 100 گرم از آن 25 کالری به بدن می رساند. این سبزی همچنین منبع خوب فیبرها، منیزیم و کلسیم نیز محسوب می شود. پروتئین های گیاهی موجود در اسفناج نیز چشمگیر است.

مارچوبه

با 25 کالری در هر 100 گرم یکی از سبزیجات کم کالری و در عین حال سرشار از آنتی اکسیدان را در اختیار دارید. 

گل کلم

هر 100 گرم گل کلم 25 کالری دارد و منبع خوب فیبرها و کلسیم محسوب می شود. یار همیشگی ترشی برای تهیه ی غذاهای دیگر نیز مناسب است.

هندوانه

هندوانه حاوی میزان زیادی آب است و به همین دلیل یکی از میوه های کم کالری محسوب می شود. هر 100 گرم از این میوه فقط 15 کالری وارد بدن می کند.

لیموترش

لیموترش یکی از مرکبات کم کالری و چربی سوز سرشار از ویتامین C محسوب می شود و به راحتی قادر است سموم را از بدن دفع کرده و آن را پاکسازی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین