کد خبر: ۴۵۳۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲

چرا امید وار نباشیم...!

جانباز 70 درصد با دوپای و یک انگشت تا آخر قطع شده که در 14 سالگی به این وضع دچار شده و حدود 33 سال این وضعیت را داره !
آفتاب‌‌نیوز :
فقط یک دوره کوتاه معلم زبان او بودم و برای بقیه عمر او معلم من بوده و هروقت کنارش رفتم به اندازه یک کتاب اخلاق درس از او گرفتم . جمله ای داره که دنیایی حرف در آن نهفته است ! میدونید اون جمله چیه ؟ سی وسه سال فاقد دو پا هستم و کفشی به پا نداشتم که ریگی به کفشم باشه ! اگر بخواهید با او آشناتر شوید به موزه صلح واقع در پارک شهر تهران که تنها موزه صلح خاور میانه هست بروید و با او آشنا شوید ! یک درس او را الان لازم میدانم برایتان تعریف کنم . یک روز که درس تمام شده بود برای مدت کوتاهی صحبت را شروع کردم و بدون مقدمه سوال کردم :
حاجی جان فردای قیامت فردی که دوپای تو را از تو گرفته در محشر مشخص میشه و با او چکار میکنی ؟
بلافاصله گفت آقا محسن اگر یک نفر را مجاز باشم شفاعت کنم همین فردی است که پاهای مرا گرفته ! 
واقعا یکه خوردم و خیلی هم شدید !
جویا شدم که چرا ؟  در جوابم گفت : چون با این کارش رابطه مرا با خدا قوی تر کرد . 
گپ و گفت ما درحد ده دقیقه بود ولی با جواب او قریب به سه دهه از عمرم را سر کرده ام و بنیان اندیشه مرا دگرگون کرد . عظمت روح واقعا تا این حد ؟
ای افرادی که خود را قیم جهان میدانید آیا این ملت جنگ طلب و خشن است ؟ آیا  در مقابل این همه فرهنگ و اخلاق و اصالت حرفی نو برای جهان امروز دارید ؟ آیا در مقابل این عطوفت و لطافت روح کم نمی آورید ؟  
خدایا در آستانه شب شهادت امام اول محراب است و این همه مومن بدرگاهت با سفره تضرع آمده اند و حاجاتی دارند ! خداوندا شک ندارم که این مومنین و بنده روسیاه از آن عراقی که پای محمدرضای رشید را گرفته روسیاه تر نیستیم و کرامت تو از خود محمد رضا کمتر نیست !
خدایا بهترین صفات ثبوتی از قبیل غفار ، غنی ، کریم ، رحیم ، سمیع مطلق تعلق به تو دارد و ما با احوال درمانده و نامه سراپا شرمندگی نزد تو آمده ایم !
خداوندا یک سرباز متجاوز عراقی در قیامت از در خانه محمد رضا نا امید بر نمیگرده و مگر میشه که ما را از در خانه ات ناامید برگردانی !
ای خداوند کریم بحق خون و فرق شهید امشب هوای ما را بگیر !

معلم بازنشسته : محسن میرزایی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین