کد خبر: ۴۵۳۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱

10 دلیل برای اینکه بسترن b30 بخریم

گروه خودروسازی بهمن در ایران، مونتاژ و عرضه بسترن b30 را برعهده دارد. این گروه خودروسازی سابقه‌ای طولانی در مونتاژ وانت مزدا و مدل‌هایی از مزدا 3 را در کارنامه دارد، بنابراین از این نظر در نزد مردم شناخته شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
خودروهای ساخت بسترن چین که در ایران با برند فاو شناخته می‌شوند، در ابتدا با b50 به بازار ایران راه پیدا کرد، اما از آنجایی که این خودرو در ایران چندان مورد استقبال واقع نشد، سدان کوچکتر b30 جایگزین آن شد، خودرویی که هم خوب می‌رود و هم خوب  می‌فروشد. اما چرا خرید بسترن b30 نسبت به رقبای چینی بالاست؟

1- گروه خودروسازی بهمن در ایران، مونتاژ و عرضه بسترن b30 را برعهده دارد. این گروه خودروسازی سابقه‌ای طولانی در مونتاژ وانت مزدا و مدل‌هایی از مزدا 3 را در کارنامه دارد، بنابراین از این نظر در نزد مردم شناخته شده است. این فاکتور در مقایسه با شرکت‌های تازه تاسیس وارد‌کننده‌ خودروهای چینی می‌تواند برای خریدار ایرانی حائز اهمیت باشد. 

10 دلیل برای اینکه از سایت دیوار بسترن b30 بخریم

2-وقتی به خرید بسترن b30  فکر می‌کنیم، باید حس ارزان قیمت خودروهای چینی را از ذهن‌مان دور کنیم. نمای ظاهری این خودرو حداقل از جلو، جوان‌پسند و اسپرت است. در طراحی سپر برخلاف دیگر خودروهای چینی، بخش اصلی فلزی و هم رنگ بدنه ساخته شده، هرچند که برای طراحی عقب این خودرو وقت چندانی صرف نشده است. از نمای جانبی، کوچک بودن B30، کاملا به چشم می‌آید و از نظر طول  تقریبا هم‌اندازه‌ تویوتا کورولا است.

3-مهم‌ترین نکته‌ مثبت در کابین b30، صندلی‌های خوش‌فرم و نمایشگر لمسی ۷ اینچی است که باعث می‌شود این حس را داشته باشیم که با خودرویی مدرن طرفیم. همچنین پشت فرمان B30 حس خوبی دارد و با توجه به ضخامت کم ستون A، دید مناسبی برای راننده فراهم می‌کند.

4- صندوق عقب جادار با امکان خواباندن صندلی‌های عقب باعث شده این خودرو از این نظر با کمتر خودروی نمونه داخل قابل رقابت باشد. علاوه بر این، سانروف، کروز کنترل و دوربین عقب، مهم‌ترین آپشن‌های یک خودرو برای اکثر خریداران است که در بسترن b30، بر خلاف بسیاری دیگر از محصولات ساخت چین وجود دارد. 

5-خودروی B30، با جعبه‌دنده‌ دستی توسط شرکت سازنده ارائه می‌شود اما در ایران، فقط با گیربکس اتوماتیک موجود است. این جعبه‌دنده‌ خودکار ۶ سرعته بسترن b30، می‌تواند برای خریدار جذاب باشد، چراکه ساخت آیسین ژاپن و مدرن‌تر از بقیه رقباست. بسترن، در زمانی حدود ۱۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قدرت این خودرو ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن‌متر است، بنابراین با خودرویی نسبتا سریع سروکار داریم. همچنین بنا به ادعای شرکت وارد کننده، بسترن B30 می‌تواند به نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

6-ما با خودرویی کم مصرف در مقایسه با دیگر خودروهای چینی سروکار داریم. مصرف سوخت واقعی این خودرو، حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که با توجه سبک رانندگی در جاده یا شهر، می‌تواند از ۶ تا ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر تغییر کند. 

7- فرمان برقی این مدل، یک ویژگی فنی مهم محسوب می‌شود. در مجموعه‌ پیشرانه‌ هم، ادواتی مثل سرسیلندر آلومینیوم، زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌ها (VCT)، تنظیم متناوب تراکم سوخت (IUPR)، میل بادامک دوگانه DOHC) ) و زنجیر به جای تسمه تایم وجود دارد که در بین خودروهای چینی، کمتر دیده‌ایم. 

8-امکاناتی از قبیل سانروف، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک، ناوبری ماهواره‌ای به زبان فارسی همراه با توانایی مسیریابی در ترافیک، قابلیت اتصال تلفن همراه به پخش‌کننده‌ چند رسانه‌ای از طریق USB، AUX  و بلوتوث در دسترس است. بسترن b30 ، علاوه بر رینگ‍‌های اسپرت ۱۶ اینچ آلومینیوم، دارای چراغ‌های روشنایی روز، آینه بغل‌های راهنمادارا، چراغ عقب‌های LED و سیستم خاموش و روشن شدن خودکار چراغ‌های اصلی است.

9-مثل بیشتر خودروهای چینی وارداتی، بسترن b30 هم دارای 5 ستاره ایمنی از بنیاد تست تصادفات چین است، اگرچه این موضوع با توجود به وجود پلت‌فرم فولکس جتا در این مدل بسترن، دور از انتظار هم نیست. 

10-سیستم ایمنی این خودرو با دیگر خودروهای مدرن موجود در بازار برابری می‌کند. ترمزهای ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی فشار ترمز (EBD، ترمز کمکی (BA)، فناوری کنترل پایداری (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS) و سامانه‌ نگهدارنده‌ی خودرو در شیب (HHC) در این خودرو به چشم می‌خورد. همچنین این خودرو دارای دو کیسه‌ هوای مخصوص راننده وسرنشین کناری است.

اگر قصد خرید بسترن b30 را دارید بد نیست به قیمت آن در سایت‌هایی مثل دیوار که قسمت بزرگی برای خرید و فروش وسایل نقلیه دارد، نگاهی بیاندازید. این خودرو در این سایت از 125 تا 129 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و از این نظر با خودروهای چینی‌ای مثل ام وی ام x22 و چری آریزو 5 رقابت می‌کند. 

منبع: ویرلن
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین