کد خبر: ۴۵۳۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
در اختتامیه نمایشگاه قرآن عنوان شد؛

صالحی امیری:‌ بودجه قرآنی کشور سال آینده دو برابر خواهد شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر که در سال آینده بودجه قرآنی کشور دو برابر خواهد شد، گفت: دولت از عمق جان باور دارد که راه نجات کشور برای توسعه و پیشرفت مسیر قرآن و عترت است.
آفتاب‌‌نیوز :
 سید رضا صالحی امیری عصر امروز (جمعه، ۲۶ خرداد ماه) در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن که در مصلی با حضور جمعی از نمایندگان مجلس و فعالان حوزه قرآنی برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت علی (ع) اظهار کرد: تمام نهادهای فرهنگی، ‌ دینی حوزه‌های علمیه، ‌ موسسات قرآنی و مردمی -که بیش از ۵ هزار موسسه فعال داریم-، نهادهای عمومی همچون آستان قدس، شهرداری، ‌ نهادهای رسمی مثل وزارت ارشاد و آموزش و پرورش و تمام مجموعه‌های دولتی و غیردولتی باید بدانند که راه ما برای رسیدن به قله توسعه از قرآن می‌گذرد و برای رفع چالش اجتماع گفتمان قرآن مهم‌ترین گفتمان است.

به گزارش ایسنا،وی ادامه داد:‌ به فرزندانمان باید بیاموزیم که اگر بناست جامعه‌ای دین‌مدار واخلاقی داشته باشیم باید از چشمه های پرفیض قرآن وعترت بهره ببریم. راه نجات خاورمیانه از کشتار و خشونت بازگشت به فرهنگ قرآن و راه عبور از دروغ و فریب و نیرنگ بازگشت به نهج‌البلاغه است. تقارن مراسم اختتامیه امروز با شهادت امام علی (ع) یک معنای وسیعی دارد و آن این است که قرآن و عترت برای همیشه با هم هستند و راه رسیدن به معرفت قرآنی مسیر اهل بیت (ع) است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: قرآن نور است و ما نباید از این نور فاصله بگیریم. ما باور داریم که باید روح و گفتمان قرآنی در سبک زندگی اسلامی ما ساری و جاری باشد و این امر محقق نیست؛ مگر با برنامه‌های بلند مدت و گام‌های ثابت و همیشگی در مسیر قرآن. اگر بناست در آینده جامعه قرآنی داشته باشیم باید از همین مهدهای کودک آغاز کنیم. امسال خوشبختانه این بخش نمایشگاه یعنی کودک و نوجوان بسیار ویژه و کارآمد بود.

صالحی امیری در ادامه با اشاره به تکریم خادمان قرآنی از سوی ریاست جمهوری گفت: دولت از عمق جان باور دارد که راه نجات کشور و توسعه مسیر قرآن و عترت است. اگر بناست دولت به مجموعه‌ای از مطالبات مردم پاسخگو باشد باید قبل از هرچیزی به قرآن و عترت توجه کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمام ظرفیت‌ها بهره می‌برد. تمام نهادهای علمی، ‌حوزوی و سایرین باید گفتمان قرآنی را در دستور کار قرار بدهند. هیچ کسی برای اشاعه فرهنگ قرآنی هیچ شبهه‌ای ندارد.

صالحی امیری تصریح کرد: تصاویر عمومی، نمادهای سطح شهر، کتاب‌ها، فیلم‌ها، هنرهایی همچون نقاشی، تجسمی، تصویرگری، حج و زیارت، رسانه‌ها و ... باید تصویر قرآنی را به نمایش بگذارند و این رسالت تمام عزیزانی است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صدای ما را می‌شوند همگی باید در مسیر قرآن گام بردارند.

وی افزود: اگر با آسیب رو به رو هستیم به دلیل کم توجهی به قرآن است. فضای مجازی فرصت بزرگی برای توسعه فرهنگ قرآنی است و نباید از این ظرفیت غافل بود. اگر ما از آن استفاده نکنیم دشمنان ما رسوخ کرده و نسل جوان به سمت آن می‌رود. ما باید تمام توان خود را برای بهره بردن از میلیون‌ها سایت و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم تا هر روز صبح خانواده‌های ما کار خود را با آیه‌های قرآنی آغاز کنند.

وی در ادامه با تشکر از شورای انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی به خصوص فراکسیون فرهنگی گفت: در سال آینده بودجه حوزه قرآنی نسبت به امسال ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. این حداقل وظیفه ما نسبت به ساحت قرآن است. رسانه‌ها نقش مهمی در انتقال مفاهیم قرآن دارند. زبان هنر و نقاشی، ‌هنرهای تجسمی، ‌فیلم و ... باید در خدمت قرآن باشد. سال آینده نمایشگاه باید توسط اتحادیه‌ها و نهادهای قرانی اداره شود و مجموعه نهادها باید به عنوان سیاست گذاری فعال حاکم باشند. ما در نمایشگاه کتاب امسال این تجربه را داشتیم و اتحادیه‌ها فعال بودند. مطمئنا در سال آینده این عملکرد می‌تواند به فعال‌تر شدن نمایشگاه قرآن کمک کند.

 صالحی امیری افزود: با حضور اتحادیه‌ها و نهادهای مردمی نشاط و خلاقیت بیشتری در نمایشگاه به وجود می‌آید و در این جا باز تاکید می‌کنم کار ما نیازمند مساعدت برای توسعه فرهنگ و گفتمان قرآنی است؛ یعنی قرآن باید به باور تبدیل شود. ما امروز می‌توانیم با بهره‌جویی از قرآن و تمسک به اهل بیت (ع) به همه دشمنان چیره و به خواسته‌های خود برسیم. سال آینده نمایشگاه قرآن باشکوه‌تر و فعال‌تر برگزار می‌شود و از مسئولان مصلی هم به خاطر تمام همکاری که داشتند، تشکر می‌کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین