کد خبر: ۴۵۴۱۲
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۲

ایران محور مذاکرات محرمانه بوش و المرت

آفتاب‌‌نیوز : طبق گزارش این روزنامه ایحود اولمرت بعد از تکمیل کابینه خود در 21 ماه می در اولین سفر رسمی خود به آمریکا می رود.
این در حالی است که دنی آیلون سفیر اسرائیل در آمریکا، یورام توربو وایک و داو ویس گلاس مشاوران اولمرت از هم اکنون کار خود را برای تهیه مقدمات این دیدار آغاز کرده اند. 

به گزارش منابع آگاه آمریکا از ایحود اولمرت خواسته است سریعتر طرح ترسیم مرزها و عقب نشینی یکجانبه را از کرانه باختری عملی کند تا دولت اسرائیل با دولت جدید آمریکا بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری بوش با مشکل مواجه نشود.
به گزارش این روزنامه مهمترین موضوعاتی که در این دیدار درباره آن بحث خواهد شد فعالیت های هسته ای ایران، تهدیدات ایران علیه اسرائیل و نگرانی از حمله موشکی ایران به اسرائیل در صورت حمله آمریکا به مراکز و تاسیسات هسته ای ایران می باشد. 

الیزا همسر اولمرت نیز در این سفر وی را همراهی خواهد کرد و دولت آمریکا در حال طراحی برنامه جداگانه ای برای بازدید وی از آمریکا هستند. همچنین گفته می شود که اولمرت در طول سفر خود از نیویورک هم بازدید کرده و با رهبران انجمن های یهودی مقیم آمریکا ملاقات خواهد کرد. 

سران اسرائیل همواره تلاش کرده اند که فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی جلوه دهند ولی حقیقت این است که هدف واقعی سران این رژیم حفظ انحصار هسته ای رژیم غاصب در منطقه خاورمیانه می باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین