کد خبر: ۴۵۴۴۵۵
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶

از آخرین وضعیت مهران غفوریان تا فصل سوم دردسرهای عظیم/ پدر مجرد شهرام مکری بر قاب سینما نقش می‌بندد

آخرین وضعیت مهران غفوریان، فصل سوم دردسرهای عظیم و تلاش شهرام مکری برای بازگشت به سینما با فیلم پدر مجرد، از جمله مهم‌ترین اخبار عرصه هنر در هفته گذشته است. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، عرصه فرهنگ و هنر در هفته گذشته شاهد روی دادن اتفاق‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگون بود که در گزارش زیر به مهم‌ترین این اتفاق‌ها می‌پردازیم.
آفتاب‌‌نیوز :
خواننده پیشکسوت موسیقی ایران گفت: نهادی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه نه  تنها اقدامی انجام نمی‌دهد بلکه در مواردی حتی در مسیر آن‌ها حرکت می‌کنند، مقام معظم رهبری همیشه در سخنرانی‌هایشان ضمن پرداختن به موضوعات مختلف بر لزوم مقابله با دشمنان نیز تأکید می‌کنند.


محمد گلریز خواننده موسیقی انقلابی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: مقام معظم  رهبری در دیدارهای مختلفی که با دانشجویان، شاعران و دیگر گروه‌ها داشته‌اند، در مواردی، بر فعالیت مستقل و به قول میدان جنگ، آتش به اختیار در زمینه‌های مختلف تاکید داشته‌اند که این تأکید بسیار قابل‌تأمل است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های فکری رهبر انقلاب، فرهنگ اسلامی و انقلابی است و گاهی اوقات خیلی شفاف به این موضوع می‌پردازند. وقتی ایشان خودشان می‌فرمایند که من یک انقلابی هستم، نشان دهنده اهمیت موضوع و فرهنگ نزد ایشان است. 

این خواننده موسیقی ایرانی تصریح کرد: فرهنگ اهمیت بسیاری دارد به همین دلیل وقتی  دشمن مشاهده کرد که در جنگ سخت توان مقابله با ملت ایران را ندارد، از راه جنگ نرم وارد شد و تلاش کرد فرهنگ غربی مبتذل خود را ترویج دهد. نکته اصلی در این راستا این است که دشمن مشغول انجام دادن فعالیت خود است و خصلتشان مردم ستیزی با ملت ایران است و هیچ‌گاه دوست ندارند مردم ایران پیشرفت کنند.

*دردسرهای عظیم را پس از دستیابی به داستان منسجم می‌سازم/ بسیاری از بازیگران، از سینما به تلویزیون باز می‌گردند

تهیه کننده سریال «دردسرهای عظیم» با اشاره به اینکه فصل سوم این مجموعه تلویزیونی را پس از  دستیابی به داستان منسجم می‌سازد، از بازگشت بازیگرانی به سینما رفته‌اند، پس از مدتی به تلویزیون سخن گفت.

مهران مهام تهیه‌کننده سریال تلویزیونی «دردسرهای عظیم» درگفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: تمایل زیادی برای ساخت فصل سوم سریال «دردسرهای عظیم» دارم و حتی قصه آن را هم در ذهنم پرورانده‌ام البته باید با نویسنده و دیگر عوامل صحبت کنم.

وی ادامه داد: مشکل ماجرای ساخت فصل سوم این مجموعه تلویزیونی این است که جمع کردن آن گروه دور هم کاری دشوار است.

مهام تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که وجود دارد این است که بازیگرهایی که در برخی سریال‌ها موفق می‌شوند، پس از مدتی سرگرم فعالیت در سینما می‌روند و بازگرداندن آن‌ها از سینما دشوار است البته نمی‌دانم در سینما چه اتفاقی می‌افتد که تلویزیون برایشان جذابیت سابق را ندارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود توضیح داد: یکی دیگر از دشوارهایی که در مسیر تولید فصل سوم«دردسرهای عظیم» وجود دارد این است که هنرمندی مانند مهدی هاشمی که هم‌اکنون مشغول کار است و ما باید فرصتی را فراهم آوریم که در آن تمامی بازیگرانمان را جمع کنیم در حالی‌که در جایی مشغول به کار نباشند و با توجه به اینکه «دردسرهای عظیم» مجموعه‌ای پر بازیگر بود، جمع کردن هنرمندان آن کاری سخت است.

* حال مهران غفوریان خوب است

تهیه کننده سریال "پنچری" با اشاره به پایان عمل مهران غفوریان، گفت: این هنرمند به طور کامل به  هوش نیامده است.

مهران غفوریان

مهران مهام تهیه کننده سریال "پنچری" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگیخبرگزاری میزان گفت: عمل مهران  غفوریان با موفقیت انجام شده و این هنرمند از اتاق عمل به بخش منتقل شده، اما هنوز به طور کامل به هوش نیامده است.

*کارگردان فیلم ماهور با امپراتور به جشنواره فجر می‌آید/تکلیف قاتل اهلی مشخص می‌شود

تهیه کننده قاتل اهلی گفت: امپراتور مضمونی اجتماعی داشته و کمی با فیلم‌های اخیر سینما  تفاوت دارد و این تمایز را باید در امیدبخش بودن مضمون اثر برای جامعه دانست. زرگرنژاد فیلمنامه خوبی را نوشته و من هم نسبت به ساخت آن تمایل زیادی دارم.

قاتل اهلی

منصور لشکری قوچانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص آخرین وضعیت فیلم "قاتل اهلی" گفت: خوشبختانه به تازگی این فیلم پروانه نمایش را گرفته و برای ثبت قرارداد و تعیین زمان اکران به شورای صنفی ارسال خواهد شد و به امید خدا تا ظهر زمان اکران این فیلم مشخص خواهد شد.
 
وی درباره تهیه کنندگی فیلمی جدید در سال جاری افزود: در حال حاضر فیلمنامه "امپراتور" به نویسندگی "حمید زرگرنژاد" را برای دریافت پروانه ساخت به ارشاد ارسال کردیم و در صورت دریافت آن، "امپراتور" به کارگردانی خود زرگرنژاد را به فجر امسال خواهیم رساند.
 
قوچانی ادامه داد: این اولین سابقه همکاری من و زرگرنژاد است و با توجه به دو فیلم قبلی وی با نام‌های پایان خدمت و ماهور انتظار می‌رود که شاهد فیلمی منسجم و خوش ساخت باشیم. 

*با پدر مجرد به سینما باز می‌گردم/هیچ‌وقت به دنبال جذب مخاطب انبوه نبوده‌ام

کارگردان ماهی و گربه گفت: در حال حاضر نگارش فیلمنامه "پدر مجرد" را دست داشته و امیدوارم با  اتمام آن اواخر سال فیلم را جلوی دوربین ببرم.


شهرام مکری نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص تولید فیلم جدید خود گفت: در حال حاضر نگارش فیلمنامه "پدر مجرد" را دست داشته و امیدوارم با اتمام آن اواخر سال فیلم را جلوی دوربین ببرم.
 
وی درباره نوع فرم و محتوای این اثر تاکید کرد: این فیلم هم همچون فیلم‌های انگشتر متبرک، ماهی و گربه و هجوم از جنس سینمای من است و ساختاری نسبتاً مشابه دارد. در این فیلم هم فضای تجربه‌گرا مورد علاقه‌ام را پیگیری می‌کنم.
 
کارگردان ماهی و گربه با اشاره فروش موفقیت آمیز ماهی و گربه افزود: هیچگاه به دنبال  تماشاگر انبوه نبوده‌ام و تجربه خوب ماهی و گربه نشان داد که در کشور ما هستند کسانی که می‌خواهند کار متفاوت ببیند و طیف گسترده مخاطب هدف "پدر مجرد" نیست.

*روز قدر مانند شب قدر است/ از درک روز بیست و سوم رمضان غافل نشویم

یک کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه روز قدر همانند شب قدر است، گفت: باید توجه داشته باشیم  که از درک روز بیست وسوم رمضان غافل نشویم.

روز قدر

امین مولایی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: در ماه مبارک رمضان سه شب قدر وجود دارد و  روزه‌داران در این شب‌ها به عبادت و راز و نیاز با پروردگار می پردازند اما نکته مهم این است که علاوه بر شب‌های قدر، روزهای قدر نیز باید بسیار بزرگ و گرامی دانسته شوند. 

وی ادامه داد: هشام بن حکم از امام صادق (ع) اینگونه نقل کرده است :" روز شب قدر، مثل شب قدر است" از این جمله امام ششم به خوبی متوجه ارزش و اهمیت روز شب قدر می‌شویم.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: البته بزرگ داشتن روز قدر به معنای آن نیست که افراد مانند  شب قدر زمان بسیار زیادی را برای خواندن دعا‌ها اختصاص دهند بلکه منظور بیشتر آن است که افراد متوجه باشند و درک کنند که در چه شب پرفضیلتی قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: امام صادق (ع) همچنین در بخشی از صحبت‌هایشان، بر تلاش انسان‌ها در روز قدر همچون شب قدرتأکید کرده‌اند. لازم است مومنان توجه داشته باشند که روز قدر از چه ارزش و مرتبه‌ای برخوردار است.

مولایی توضیح داد: با وجود اینکه اموری مانند تدبیر کارها و نزول ملائک درسب قدر انجام می‌شود اما روز قدر نیز در برخورداری از فضیلت همانند شب قدر است. خداوند می‌فرماید :" ملائکه و روح در این شب ( شب قدر) تقدیرات امور را نازل می‌کنند."

*نزول سوره انسان در شأن حضرت علی(ع)/ لزوم محبت به امام اول در بین مؤمنان

یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به نزول سوره انسان در شأن حضرت علی (ع) از لزوم محبت به  این حضرت در بین مومنان سخن گفت.

روز قدر

محمدرضا کربلایی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: روز  بیست وسوم ماه مبارک رمضان که سومین روز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) محسوب می‌شود، فرصت مناسبی است تا با توجه به فضائل و ویژگی‌های ارزشمند این حضرت، در مسیر الگو قرار دادن ایشان جدیت بسیار زیادی به خرج دهیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین فضیلت‌های امام علی (ع)، ازدواج آسمانی ایشان با حضرت فاطمه (س) است. در این پیوند مقدس فرشته‌های آسمانی و بهشتیان حضور داشتند و به سرور و شادی می‌پرداختند.

کربلایی تصریح کرد: حضرت علی (ع) بسیار بخشنده بودند و همواره از دارایی خود به یتیمان و فقیران می‌بخشیدند و در راه خدا انفاق می‌کردند. نمونه‌ای از بخشندگی مولای متقیان(ع) را می‌توانیم در شرایطی مشاهده کنیم که ایشان با وجود سه روز روزه گرفتن ، غذای خود را به مسکین و یتیم و اسیر بخشیدند و با آب افطار کردند.

وی اظهار کرد: پس از این بخشش از سوی امام علی (ع) و به دلیل ارزش این ایثار، جبرئیل با ابلاغ تهنیت بر اهل بیت (ع)، سوره هل أتی (انسان) را در شأن آن حضرت بر پیامبر (ص) نازل کرد.

این کارشناس علوم قرآنی توضیح داد: حضرت محمد (ص) در یکی از بیانات ارزشمند خود خطاب به حضرت علی (ع) به این موضوع اشاره کرده‌اند که اگر بنده‌ای به اندازه خیلی زیاد به اندازه حضرت نوح (ع) در میان قوم خود به عبادت و راز و نیاز بپردازد اما محبت حضرت علی (ع) در دل او جایی نداشته باشد، بوی بهشت را استشمام نمی‌کند و وارد بهشت نخواهد شد.

*همکاری دوباره حسن فتحی و زنده یاد افشین یدالهی/ خواجه امیری میوه ممنوعه را ماندگار رقم زد

تیتراژ سریال "میوه ممنوعه" اثر ماندگاری محسوب می‌شود که حاصل همکاری بین حسن فتحی،  زنده یاد افشین یدالهی و احسان خواجه امیری است.

تیتراژ سریال 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، احسان خواجه امیری هنرمندی است که در کارنامه هنری خود همکاری‌های بسیار موفقی با زنده یاد افشین یدالهی داشته است.

یکی از همکاری‌های درخور توجه خواجه امیری و یدالهی به تیتراژ سریال "میوه ممنوعه" به کارگردانی حسن فتحی بازمی گردد که در ماه رمضان سال ۱۳۸۶۶ از شبکه دو سیما پخش می‌شد و به جرات می‌توان گفت که این خواننده پاپ تیتراژ این سریال را به گونه‌ای خوانده که ماندگار شده است.

آهنگسازی موسیقی این تیتراژ را خواجه امیری انجام داده بود و در روند گوش کردن موسیقی این اثر به خوبی امکان درک تناسب بین موسیقی و خوانندگی وجود داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین