کد خبر: ۴۵۴۸۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
ائتلاف بین‌المللی تخریب مسجد النوری موصل در حمله هوایی را رد کرد

مسجد محل اعلام خلافت رهبر داعش منفجر شد/واکنش بغداد و ائتلاف بین‌المللی ضدداعش+فیلم و عکس

فرماندهی عملیات آزادسازی موصل اعلام کرد گروه تروریستی داعش مسجد معروف «نوری» را منفجر کرده است. یک فرمانده ارشد عراقی گفته بود که نیروهای آنان با فشار به نیروهای داعش، برای بازپس گیری این مسجد پانزده دقیقه فاصله داشتند. داعش با انتشار بیانیه‌ای در سایت اعماق (رسانه خود) مدعی شد که نیروی هوایی آمریکا این مسجد را بمباران کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- گروه تروریستی داعش چهارشنبه شب مسجد «نوری» شهر موصل را منفجر کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ بنا بر علام فرماندهی عملیات آزادسازی موصل، نیروهای داعش پس از آنکه تحت محاصره قرار گرفته‌اند، مسجد نوری موصل را منفجر کرده‌اند.

بغدادی در سال ۲۰۱۴ در همین مسجد اعلام تشکیل خلافت کرد و به همین دلیل فتح این مسجد توسط نیروهای عراقی می‌توانست ضربه‌ای بزرگ به داعش باشد.

همزمان داعش در بیانیه‌ای مدعی شده است که این مسجد در حمله هوایی ارتش آمریکا منفجر شده است.

هنوز از میزان خسارات وارده به مسجد گزارش رسمی منتشر نشده، اما یکی از تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مسجد از جمله مناره آن که به دلیل کج بودن معروف بود، به کلی تخریب شده است.

به نوشته فارس؛ مسجد اعظم نوری موصل بیش از ۸۰۰ سال قدمت داشت و نماد این شهر به شمار می‌آمد.این مسجد در بخش قدیمی شهر موصل واقع شده و یکی از آخرین نقاط حضور داعش در دومین شهر بزرگ عراق به شمار می‌آمد.

ائتلاف بین المللی تخریب مسجد النوری موصل در حمله هوایی این ائتلاف را رد کرد

همچنین ائتلاف بین المللی علیه داعش ادعای عناصر تروریستی درخصوص تخریب مسجد النوری موصل در حملات هوایی این ائتلاف را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی رویترز ائتلاف بین المللی علیه داعش افزوده است: این ائتلاف هیچ حمله ای به منطقه ای که مسجد تاریخی موصل واقع شده انجام نداده است.

پیش تر خبرگزاری داعش (اعماق) مدعی شده بود که جنگنده های ائتلاف بین المللی مسجد النوری را هدف قرار دادند و تخریب کردند.

به نوشته ایرنا، فرمانده عملیات نینوا در شمال عراق شامگاه چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که گروه تروریستی داعش مسجد و گلدسته تاریخی الحدباء را در بخش قدیمی شهر موصل منفجر کرد. 

 بعد ازشنیدن یک انفجار مهیب در بخش قدیمی شهر موصل، نیروهای مسلح عراق هواپیماهای بدون سرنشین را بر فراز شهر قدیم شهر به پرواز درآوردند تا علت انفجار را جویا شوند و متوجه شدند که داعش، این گلدسته تاریخی را منفجر کرده است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز در واکنش به این حادثه گفت: داعش با منفجر کردن مسجد موصل، عملا شکست خود را اعلام کرد.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
1
چه حیف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
1
این مسلک و اندیشه دانشمندان مذهب وهابی است که انسان و مکان و زمان متعلق به غیر خودی ، کافر و نجس و حرام دانسته و هزینه اجرای نظامی ان را با فشار و تهدید از سیاستمداران عربستان گرفته و داعش را باز توانی می کنند .
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
2
بناهایی که امثال اسکندر و چنگیز خراب نکردن اینا دارن میکنن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین