کد خبر: ۴۵۵۰۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
معاون دادستان عمومی و انقلاب استان:

۴۴ درصد معتادان در قم هروئین مصرف می‌کنند

‌معاون دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: ۴۴ درصد معتادان در قم هروئین مصرف می کنند که نشان می‌دهد الگوی مصرف مواد مخدر به سمت هروئین و جولان مورفین در سطح کشور تغییر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 حجت الاسلام محمود طالبی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه  افزود: همچنین 48 درصد بانوان معتاد در قم شیشه مصرف می‌کنند که می‌تواند منجر به اعمال مجرمانه شود.
به گزارش ‌ایسنا،وی تصریح کرد: به طور کلی در حدود 50 درصد از محکومان در زندان‌های استان را مجرمان مواد مخدر تشکیل می‌دهد که بیانگر اهمیت مقابله با جرائم مواد مخدر است.

حجت الاسلام طالبی خاطرنشان کرد: همچنین 25 درصد زندانیان، افرادی هستند که به طور غیرمستقیم با مواد مخدر در ارتباط هستند.

وی یادآور شد: در راستای اقدامات پیشگیرانه از جرائم مواد مخدر طرحی امنیتی از اسفند ماه سال گذشته در قم آغاز شد که توانست 85 درصد از جرایم در سطح استان قم در حوزه مواد مخدر را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: در مسیر اجرای این طرح امنیتی مرخصی زندانیان و از جمله قاچاقچیان مواد مخدر مورد ارزیابی قرار گرفت و با کنترل بیشتری در زمان آزادی مانع از سوء استفاده برخی از مجرمان شویم.

وی بیان کرد: تمهیداتی اندیشده شده است که معتادان می‌توانند با کمترین هزینه و حمایت‌های مالی در کمپ‌های اجباری طبق ماده 16 و کمپ‌های اختیاری در ماده 15 دوران بیماری را بگذرانند و درمان شوند.

حجت الاسلام طالبی گفت: همچنین در ایام نوروز کمک‌های نقدی و بن کارت به ارزش 250 تا 400 هزار تومان در اختیار خانواده‌های معتادان قرار گرفت.

وی افزود: همچنین شرایط خوبی برای درمان بانوان و نگهداری فرزندان در مدت استراحت آنان در نظر گرفته است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم اظهار کرد: در جهت ایجاد امنیت هرگونه اقدامات هنجارشکنانه در قم با جدیدت برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: عده‌ای تصور می‌کنند جابجایی مسئولان در دادگستری و یا دادستانی به معنای تغییر سیاست‌ها در برخورد با مجرمان نیست.

حجت الاسلام طالبی در رابطه با کشفیات مواد مخدر گفت: در سه ماه اول امسال یک هزار و 300 کیلوگرم مواد مخدر در استان قم کشف شده است که در حدود 10 درصد کشفیات مربوط به قم  و شهر قم است و بقیه مواد در مسیر محورهای مواصلاتی کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: روزانه نیز 70 الی 80 معتاد و افراد مجرم دستگیر میشوند که پس از غربالگری افراد دارای سابقه کیفری و پر خطر مشخص می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در جهت رسیدگی به وضعیت تصادفات در قم مجتمع ویژه‌ای راه اندازی شده که با تجمیع خدمات مانع از معطلی افراد و وجود بروکراسی می‌شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم اظهار کرد: همچنین مرکز رسیدگی به فضای مجازی نیز برای تامین امنیت فعال یت خود را آغاز کرده است‌.

وی در پایان عنوان کرد: شهرندان نیز می‌توانند ما را در جهت توسعه خدمات یاری کنند و با شماره‌های 37709999 گزارشات خود را اعلام نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین