کد خبر: ۴۵۵۱۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
روز قدس؛ روز فریاد انزجار علیه تروریسم جهانی

حضور گسترده مردم در خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران

مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس در حال حرکت به سمت دانشگاه تهران هستند. مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور چشمگیر مردم روزه‌دار تهرانی و مسئولان نظام برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 مردم تهران همزمان با مردم سراسر کشور از دقایقی پیش به منظور شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس به سمت مسیرهای منتهی به دانشگاه تهران حرکت کردند.

قشرهای مختلف مردم اعم از زن، مرد، جوان و کهنسال حضور پررنگی در راهپیمایی امروز دارند.

بر اساس این گزارش بر جمعیت حاضر در خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران هر لحظه افزوده می‌شود و ماموران راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی در حال کنترل ترافیک این خیابان‌ها هستند.

مراسم روز جهانی قدس با حضور اقشار مختلف مردم در حالی در شهرهای مختلف کشور آغاز شد که غالب شخصیت‌های نظام در اطلاعیه‌‌های جداگانه ‌از مردم دعوت کرد‌اند با حضور خود ضمن اعلام حمایت خود از آزادی قدس شریف، شعار همیشگی «مرگ بر صهیونیسم و استکبار جهانی» را سر دهند.

در مراسم امروز، موشک‌های بالستیک به نمایش گذاشته شد. این موشک‌ها از نوع «ذوالفقار» و «قدر» هستند که همزمان با راهپیمایی روز قدس توسط نیروی هوافضای سپاه در چهاراره ولیعصر و در مسیر راهپیمایی مردم مستقر شدند.

در بخشی از مسیر راهپیمایی مردم با در دست داشتن آدمک رهبران آل سعود، انزجار خود را نسبت به حمایت‌های عربستان از تروریست‌ها اعلام کردند. (اینجا)

فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش نیز که از تقاطع حافظ در جمع راهپیمایان حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تعبیر خشونت از واژه آتش‌بس به اختیار اشتباه است.

معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست نیز به همراه جمعی از محیط‌بانان در این مراسم شرکت کرد.

غلامحسین اسماعیلی نیز از تقاطع خیابان حافظ در جمع راهپیمایان روز قدس شرکت کرد.

از دیگر چهره‌هایی که در راهپیمایی امروز شرکت کرده‌اند، زهرا مصطفوی دختر امام خمینی (ره) است.

به گزارش ایلنا، در مراسم امروز از بیلبورد روز شمار نابودی رژیم صهیونیستی در میدان فلسطین رونمایی شد.(اینجا)

سران قوا نیز در مسیرهای مختلف منتهی به دانشگاه تهران، در راهپیمایی روز قدس، حاضر شدند.

اسحاق جهانگیری نیز از تقاطع خیابان حافظ به جمع راهپیمایان پیوست و گروهی که لباس متحدالشکل بر تن داشتند شعار مرگ بر منافق سردادند.

از جمله مسئولانی که در مراسم امروز حاضر شدند می‌توان به حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار دهقان وزیر دفاع،حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور، حجت‌الاسلام ناطق نوری، محمدرضا عارف، علی مطهری، محمود احمدی‌نژاد، محمدرضا باهنر، علی اصغر احمدی معاون وزیر کشور اشاره کرد.

محمدرضا عارف راهپیمایی روز قدس را موجب وحدت و انسجام مسلمانان عنوان کردو گفت: مهمترین راهکار جهان اسلام برای نابودی اسرائیل، وحدت و انسجام است. (اینجا)

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در حاشیه مراسم راهپیمایی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که جناح‌های سیاسی در کشور نیاز به یک بازسازی اساسی دارند تا در چارچوب قانون و ارزش‌های انقلاب اسلامی عمل کنند. (اینجا)

محمدرضا باهنر نیز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که آل سعود برای آنکه دو روز بیشتر در اریکه قدرت باقی بمانند تمام ثروت جهان اسلام را در راستای تحقق خواسته‌هایشان به حراج گذاشته‌اند آما آخرین میخ‌ها به تابوتشان کوبیده می‌شود. (اینجا)

حجت‌الاسلام شهیدی معاون رییس‌جمهور نیز درباره پیام حضور مردم در مراسم امروز گفت:‌اسرائیل که با زور و کودک کشی در دنیا به حیات خود ادامه می‌دهد با حمایت برخی کشورهای عربی و اسلامی گستاخ شده است اما این مردم هستند که امروز به خیابان‌ها می‌آیند تا انزجار خود را از اسرائیل اعلام کنند. (اینجا)

علی مطهری حضورش در مراسم امروز با حاشیه همراه بود. این افراد که بعضا پلاکاردهایی علیه دولت بر دست داشتند، قصد داشتند با تا شعارهایشان مطهری را عصبانی کنند که این مساله با سکوت مطهری به سرانجامی نرسید. مطهری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درخصوص شعار مرگ بر فتنه گر که ازسوی معدودی از راهپیمایان علیه او سرداده می‌شد، گفت: این شعارها هم نشان از آزادی در جمهوری اسلامی ایران است! (اینجا)

او همچنین اعلام کرد که پیام این راهنمایی این است که مردم دنیا و مسلمانان و بخصوص اعراب بدانند که دشمن آنها اسرائیل است، نه ایران.

حجت الاسلام حسن روحانی که از در تقاطع خیابان وصال به خیل عظیم مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس پیوست و همراه با آنان، خواهان تقویت وحدت مسلمانان و حمایت از مردم مظلوم  فلسطین شد.

رییس‌جمهور گفت: راهی که ملت ایران انتخاب کرده، تداوم می‌یابد و دولت پاسخ قاطع اقدامات آمریکا را می‌دهد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور نیز در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسلمانان جهان دشمن اصلی را فراموش نکنند، گفت: مساله قدس نباید فراموش شود. (اینجا)

علی لاریجانی که سخنران مراسم راهپیمایی امروز بود، گفت که ملت ایران بار دیگر در روز قدس به ندای امام خمینی و رهبری لبیک گفته و صحنه باشکوه غیرت دینی را به رخ جبهه ظلم و استکبار به رهبری صهیونیست‌ها کشاندند. در قرن اخیر ما ماجرایی‌ شوم‌تری از ایجاد رژیم صهیونیستی هم در تاسیس و هم در شکل‌دهی جنایاتی که انجام داده است، نداشته‌ایم، (اینجا)

آیت‌الله آملی لاریجانی که در این مراسم حاضر شده بود،‌در جمع خبرنگاران گفت: فریاد ملت ما نه فقط فریاد مظلومیت یک ملت بلکه فریاد بر سر نظام سلطه است و آنها از همین نگرانند،تاکید کرد: در دشمنی با اشغال‌گران صهیونیست متحد با هم تلاش خواهیم کرد و این رژیم را برخواهیم کند. (اینجا)

سردار رمضان شریف رییس ستاد مرکزی انتفاضه فلسطین نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه اعلام کرد: صهیونیست‌ها نتوانستند به هدف خود درباره تشکیل کشوری از نیل تا فرات بود برسند.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع نیز در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس گفت: القای ناهماهنگی حمله موشکی سپاه با دولت و شورای عالی امنیت ملی اشتباه و شیطنت است.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده بود، گفت: دقیق‌ترین و درست‌ترین آدرس در رابطه با همدردی با مسلمانان روز قدس است.

سردار باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در حاشیه مراسم راهپیمایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کسانی که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند باید تاوان بپردازند ، درباره حواشی پیش آمده در مورد عملیات اخیر موشکی سپاه گفت: اجرای عملیات علیه تروریست‌ها پیشنهاد سپاه و نیروهای مسلح بود و شورای عالی امنیت ملی از این پیشنهاد استقبال کرد و پس از آن سلسله مراتب نیروهای مسلح که تحت امر فرمانده کل قوا هستند، تصمیم‌گیری و اجرای این گونه اقدامات را بر عهده دارند.

سردار اشتری فرمانده ناجا در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس، راز ماندگاری و پایداری نهضت انتفاضه را وحدت همه مسلمانان است دانست و گفت: اقدام اخیر موشکی ایران در مقابل تحرک تروریستی داعش بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود.

منبع: ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
مهدی کوزه گران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
1
با سلام سایتتون عالیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
1
0
هیچ وقت شما و طرفدارهاتون نمی آیید چون گرمتونن میشه خخخخخخ
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین