کد خبر: ۴۵۵۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

شولتز: رفتار ترامپ، پوتین و اردوغان شبیه "حاکمان خودکامه" است

رهبر سوسیال‌ دموکرات‌های آلمان تاکید کرد، اتحادیه اروپا باید به تضعیف دموکراسی در آمریکا،‌ روسیه و ترکیه پاسخی محکم‌تر و قاطع‌تر بدهد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ مارتین شولتز،‌ رهبر سوسیال‌ دموکرات‌های چپ‌میانه آلمان که سابقا رئیس پارلمان اروپایی بود، گفت روسای جمهور آمریکا،‌ روسیه و ترکیه همانند "حاکمان خودکامه" رفتار می‌کنند.

او در مصاحبه با روزنامه "پاساور نویه پرسه" که امروز (شنبه) منتشر شد،‌ گفت: اکنون احیای اروپا و قوی‌ کردن آن حائز اهمیت است؛ نه تنها از طریق کلمات بلکه از طریق سیاست‌های راسخ.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هفتم و هشتم ژوئیه در هامبورگ میزبان سران کشورها در نشست اقتصادی گروه ۲۰ است و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا وعده داده تا توافق‌های تجاری را بار دیگر مورد مذاکره قرار دهد و آنها را بیشتر به نفع ایالات متحده کند. انتظار می‌رود این مساله جزو پر مناقشه‌ترین موضوعات دستورکاری باشد.

 مخالفت با دستورکار محافظه‌کار ترامپ، مساله‌ای است که مورد توافق شولتز و مرکل قرار دارد. رئیس پیشین پارلمان اروپایی ماه گذشته ترامپ را به تخریب ارزش‌های غربی و تضیعف روحیه همکاری بین‌المللی متهم کرد.

شولتز گفت: برخی در گروه ۲۰ هستند که همچون حاکمان خودکامه رفتار می‌کنند؛ رجب طیب اردوغان‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه و نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا.

حزب سوسیال دموکرات شولتز سه ماه مانده به انتخابات پارلمانی که قرار است ۲۴ سپتامبر برگزار شود،‌ در نظرسنجی‌ها ۱۴ درصد از حزب دموکرات مسیحی مرکل و حزب خواهر آن موسوم به اتحاد سوسیال مسیحی عقب است.

ترامپ از آلمان و سایر متحدان اروپایی کشورش می‌خواهد تا مشارکت در امور دفاعی ائتلاف ناتو را ارتقا دهند. او از مازاد تجاری زیاد آلمان در مقایسه با آمریکا انتقاد کرده است. مرکل هفته گذشته گفت، بازارهای باز و تجارت آزاد اصلی‌ترین موضوعات در نشست گروه ۲۰ خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین