کد خبر: ۴۵۵۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹

هکرها حساب های کاربری نمایندگان پارلمان انگلیس را هدف قرار دادند

هکرها سیستم نامه های الکترونیکی پارلمان انگلیس را با هدف دسترسی به حساب های کاربری صدها تن از نمایندگان مجالس عوام و اعیان، دستیاران و کارکنان آنها هدف قرار دادند.
آفتاب‌‌نیوز : هکرها سیستم نامه های الکترونیکی پارلمان انگلیس را با هدف دسترسی به حساب های کاربری صدها تن از نمایندگان مجالس عوام و اعیان، دستیاران و کارکنان آنها هدف قرار دادند.

به گزارشآفتاب نیوز به نقل از رویترز، دستگاه های امنیتی انگلیس در تلاش برای ایمن سازی شبکه دسترسی به سیستم رایانه ای وست مینستر را برای افرادی که خارج از دولن قرار دارند مسدود کردند. نمایندگان پارلمان جمعه شب از این حمله ی سایبری آگاهی پیدا کردند و صبح شنبه از ناتوانی در دسترسی به نامه های الکترونیکی خود شکایت داشتند.

لیام فاکس، وزیر تجارت انگلیس گفت: چیزی که ما می دانیم این است که هکرها به طور منظم اهدافی را مورد حمله قرار می دهند و تلاش هایی را انجام می دهند که به کلمه های عبور دسترسی پیدا کنند. گزارش هایی را هم در چند روز گذشته شاهد بوده ایم منبی بر اینکه کلمه های عبور وزرای کابینه برای فروش در اینترنت عرضه شده است.

وی افزود می دانیم که بخش های خدمات عمومی کشور هدف حمله قرار گرفته است لذا خیلی جای شگفتی نیست که نامه های الکترونیکی اعضای پارلمان هم از این حملات در امان نباشد. این رویدادها هشداری است هم به اعضای پارلمان و هم به همه مردم که باید تدابیر امنیتی لازم را به کار گیرند تا از امنیت سایبری لازم برخوردار باشند. از جمله این تدابیر می توان به کلمه های عبور پیچیده تر و ایمن تر اشاره کرد.

لیام فاکس افزود: اتفاق افتادن چنین حملاتی جای شگفتی نیست و نیز اینکه برخی افراد هم اقدام های احتیاطی لازم را انجام نمی دهند و برای رایانه های خود از کلمه های عبور ایمن تر استفاده نمی کنند هم جای شگفتی ندارد.

در نامه ای الکترونیکی به همه ی افرادی که از آدرس پارلمانی استفاده می کردند اطلاع داده شد که شواهدی مبنی بر حمله سایبری و فعالیت غیرمعمول در فضای سایبری پارلمان کشف شده است.

در این پیام آمده بود: بازرسی دقیق تر کارشناسان نشان می دهد هکرها داشتند حمله ای پایدار و دقیق را به کاربران حساب های کاربری پارلمانی انجام می دادند و هدف آنان شناسایی کلمه های عبور ضعیف بوده است.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس در سخنانی در واکنش به حمله سایبری به پارلمان این کشور گفت: برای متوقف کردن تروریسم به مقرراتی بین المللی در فضای سایبری نیاز داریم. یکی از مهمترین مواردی که سازمان ها می توانند به مردم آموزش دهند چگونگی ایمن ماندن در فضای مجازی است.

وی افزود فکر نمی کند این تهدید جدی تر شود اما تکرار حملات سایبری دارد شدت می گیرد.

منبع: صداو سیما

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین