کد خبر: ۴۵۵۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

گرانترین و ارزانترین شهرهای دنیا

روزنامه 'برلینر سایتونگ' نوشت: لوآندا پایتخت آنگولا، توکیو پایتخت ژاپن و زوریخ از شهرهای سوئیس، به ترتیب در رده اول تا سوم فهرست گرانترین شهرهای جهان جای گرفته اند و شهر تونس پایتخت تونس نیز ارزانترین شهر جهان است.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه آلمانی دیروز (شنبه) در گزارشی از یک بررسی شرکت مشاوره ای 'مرسر'، که شهرهای جهان را از نظر گران و ارزان بودن برای زندگی بخصوص برای خارجی ها مقایسه و رتبه بندی کرده است، افزود: طبق این بررسی لوآندا پایتخت کشور آفریقایی آنگولا، که فقیرترین شهر دنیاست، در عین حال گرانترین شهر جهان نیز به حساب می آید. 

زندگی در شهر لوآندا حتی از هنگ کنگ، توکیو ، و زوریخ هم گرانتر تمام می شود. در مقابل شهر تونس پایتخت کشور تونس به عنوان ارزانترین شهر جهان شناخته شده است. 

این در حالیست که شهرهای آلمان در این رتبه بندی در میان این شهرها قرار دارند. 

شرکت مرسر، در رتبه بندی خود معیارهایی را نظیر خدمات، هزینه مسکن ، حمل و نقل عمومی، هزینه خوراک، پوشاک، کالاهای خانگی و هزینه تفریحات و اوقات فراغت را مورد محاسبه قرار داده است و برای این مقایسه تمام شهرها و تمام محصولات مشابه را در همه کشورها در نظر گرفته است.

بر اساس برآوردهای این شرکت، هزینه پوشاک یا غذا در شهر لوآندا تقریبا دو برابر شهر توکیو است. همچنین قیمت مسکن در این شهر، که میزان جرم و جنایت نیز در آن بسیار زیاد است، بسیار بالاست و مسکن امن و خوب نیز بندرت در این شهر یافت می شود. اجازه منزل نیز در این شهر دو برابر گرانتر از توکیو است. 

پس از لوآندا، به ترتیب هنگ کنگ و توکیو و سپس شهر زوریخ سوئیس در مکان های دوم تا چهارم قرار دارند. 

این در حالیست که کشور سوئیس خود کشور بسیار گرانی است. شهر ژنو سوئیس هم در میان 209 شهر در جایگاه هفتم قرار دارد و شهر برن پایتخت سوئیس هم در این رده بندی در مکان دهم پس از نیویورک قرار می گیرد. 

شهر مسکو پایتخت روسیه نیز در مکان 14م این رتبه بندی جای گرفته است.

در این رتبه بندی از نظر گران بودن شهر لندن در مکان 30 و پاریس در مکان 62م قرار دارد. این در حالیست که این شهرها نسبت به پارسال وضع بدتری پیدا کرده اند، زیرا این موسسه هزینه ها را بر اساس دلار آمریکا سنجیده است.

شهرهای آلمان در مقایسه با سال 2016 ، 20 رتبه گرانتر شده اند. گرانترین شهر آلمان مونیخ است که در رتبه 94 رده بندی گرانترین شهرهای جهان و سپس فرانکفورت در رتبه 117 این رده بندی قرار گرفته است. برلین که در رتبه 120 و پس از این شهرها، دوسلدورف در رده 122 و هامبورگ در رتبه 125 جای دارند.

ارزانترین شهر آلمان بر اساس این محاسبه شهر لایپزیک است که در رتبه 172 این رده بندی دیده می شود.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین