کد خبر: ۴۵۵۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱

وزیر ارتباطات: فاز سوم شبکه ملی اطلاعات کشور تا یک ماه آینده راه اندازی می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی فاز سوم شبکه ملی ارتباطات کشور تا یک ماه آینده خبرداد و گفت: این شبکه دارای انواع و اقسام امکانات و فن آوری های ارتباطی و مخابراتی قابل استفاده مردم است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود واعظی روز دوشنبه در حاشیه حضور خود در آیین نماز عید فطر مردم شهرستان کلاله در شرق استان گلستان و در جمع خبرنگاران افزود: با بهره برداری از این پروژه، اینترنت با نرخ پایین و معادل 50درصد تعرفه بین المللی، در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
وی اظهارداشت: با اجرای این پروژه ارتباطی، ترافیک ارتباطی در تهران شکسته شده ودر مناطق مختلف کشور دستگاه هایی نصب می کنیم که دیگر ترافیک ارتباطی به تهران رفته و باز نخواهد گشت و این عوامل باعث می شود که سرعت اینترنت بسیار بالا رفته و کسانی که از شبکه ملی اطلاعات استفاده می کنند، با هیچ محدودیتی از نظر سرعت روبرو نخواهند شد.
دکتر واعظی ادامه داد: کیفیت بالای ارتباطات، تعرفه ارزان و اینترنت پیشرفته، از مزایای شبکه ملی اطلاعات خواهد بود.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات همچنین اعلام کرد: تا کمتر از دو ماه آینده نیز پروژه ارتباطی و اطلاعاتی دولت الکترونیک راه اندازی و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که از سوی نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان کلاله و برخی از مسئولان استانی همراهی می شد امروز (دوشنبه)، پس از شرکت در نماز عید سعید فطر این شهرستان، با آخوند محی الدین احمدی امام جمعه اهل سنت کلاله در عیدگاه این شهرستان در روستای دهنه دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش ایرنا، در سفر یک روزه وزیر ارتباطات به استان گلستان، بهره برداری از پنج طرح عمرانی شامل 'توسعه فیبرنوری از 630 کیلومتر به 1449 کیلومتر، توسعه پهنای باند شبکه انتقال از 140 به 640 Gbps، اجرای فیبرنوری جهت 19 نقطه BTS درگرگان، راه اندازی و احداث سایت نسل سوم و راه اندازی و احداث سایت اینترنت ثابت نسل چهارم' با اعتبار دو هزار و 581میلیارد ریال در گلستان آغاز می شود.
شهرستان کلاله با بیش از110هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین